به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۴۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۱۵۲۲۸

هشدار بروز پیک کرونا در خوزستان

هشدار بروز پیک کرونا در خوزستان
گروه جامعه: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه شیوع اُمیکرون طوفانی است، نسبت به احتمال بروز پیک بیماری در خوزستان هشدار داد.دکتر محمدحسین سرمست در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی یک مورد ابتلا به اُمیکرون در خوزستان در روزهای گذشته اظهار کرد: تاکنون مورد جدیدی از ابتلا به اُمیکرون شناسایی نشده است.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر لزوم دریافت به موقع دوز دوم و سوم واکسن افزود: دریافت یک دوز واکسن مانند این است که هیچ واکسنی دریافت نشده است بنابراین شهروندان برای افزایش ایمنی خود حتما در موعد زمانی مقرر نسبت به دریافت دوزهای دوم و سوم اقدام کنند. دریافت سه دوز واکسن تا ۹۰ درصد هم ایمنی ایجاد می‌کند بنابراین این افراد در صورت ابتلا به بیماری، به نوع خفیف مبتلا می‌شوند.سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در فصل زمستان به دلیل سردی هوا و بسته بودن درب‌ها، در صورتی که یک بیمار در محیطی قرار بگیرد، همه را آلوده می‌کند بنابراین امیدواریم مردم بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سرمست با بیان اینکه شیوع اُمیکرون طوفانی است، نسبت به احتمال بروز پیک بیماری در خوزستان هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه سویه اُمیکرون در اکثر استان‌ها مشاهده شده است، در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی قطعا خوزستان نیز در مرز پیک بیماری قرار می‌گیرد.وی عنوان کرد: شناسایی یک مورد ابتلا به اُمیکرون به معنی وجود تنها یک مورد بیماری نیست زیرا تنها از یک درصد موارد مثبت تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود بنابراین باید موارد اُمیکرون را بیش از این بدانیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: هر سرماخوردگی عادی باید اُمیکرون لحاظ شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.سرمست گفت: در صورت وقوع  پیک، آمادگی لازم برای مقابله با آن در همه حوزه‌ها وجود دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها