کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه رفتن مخالفان روی اعصاب ماکرون!

19 دی 1400 ساعت 16:59


گروه بین الملل: چند روز پس از آنکه رئیس جمهوری فرانسه گفت قصد دارد "روی اعصاب واکسینه‌نشده‌ها" راه برود، بیش از ۱۰۰ هزار تن در سراسر فرانسه علیه آنچه آن را برنامه‌ای برای محدود کردن بیش از پیش واکسینه‌نشده‌ها خواندند، اعتراض کردند.
افراد حاضر در این تظاهرات، چهار برابر تعداد معترضان تظاهرات ۱۸ دسامبر سال گذشته میلادی بود که در آن ۲۵ هزار تن شرکت کردند.معترضان، مخالفت خود با پیش‌نویس قانونی را ابراز کردند که غذا خوردن در رستوران، استفاده از قطارهای بین‌ شهری و یا حضور در رویدادهای فرهنگی را منوط به ارائه مدرک واکسیناسیون کامل می‌داند.
در روز پنجشنبه، مجمع ملی فرانسه این لایحه جنجالی را در نخستین جلسه بررسی آن، تصویب کرد. دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهروی فرانسه گفته است که انتظار دارد این مققرات جدید تا ۱۵ ژانویه لازم‌الاجرا شوند؛ اما ممکن است قانون‌گذاران در مجلس سنا این روند را به تاخیر بیاندازند.ماکرون در هفته گذشته گفت که قصد دارد زندگی افراد واکسینه‌نشده را آنقدر پیچیده و دشوار کند که آن‌ها مجبور به تزریق واکسن بشوند. وی افزود، واکسینه‌نشده‌ها بی‌مسئولیت بوده و لیاقت عنوان "شهروندی" نیستند.اما در مقابل، معترضان در پاریس تظاهرات کرده و خطاب به ماکرون فریاد زدند: این ما هستیم که روی اعصابت راه خواهیم رفت.
بعضی از آن‌ها هم پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته بودند "نه به گذرنامه واکسن". این عبارت به تلاش ماکرون برای تصویب قانونی است که ورود به کافه، بار یا موزه را نیازمند ارائه کارت واکسن می‌کند.مقامات وزارت کشور فرانسه گفتند که ۱۰۵ هزار و ۲۰۰ نفر در این تظاهرات شرکت کردند که ۱۸ هزار تن از آنان در پاریس حضور داشتند. به گزارش پلیس پاریس، ۱۰ تن از تظاهرات‌کنندگان بازداشت شده و سه افسر پلیس متحمل جراحات سطحی شدند.هم چنین به گزارش وزارت کشور فرانسه، در دیگر نقاط این کشور نیز ۲۴ تن بازداشت و هفت افسر پلیس دچار جراحات سطحی شدند.در میان فشارهای فزاینده‌ای که به بیمارستان‌های فرانسه وارد شده است، این کشور در روز شنبه ۳۰۳ هزار و ۶۶۹ مورد جدید ابتلا به کرونا را به ثبت رساند.


کد مطلب: 315309

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/315309/راه-رفتن-مخالفان-روی-اعصاب-ماکرون

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir