کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بایدن نامحبوبیت‌ترین رئیس جمهور آمریکا؟

19 دی 1400 ساعت 17:06


گروه بین الملل: با نزدیک شدن به پایان اولین سال ریاست جمهوری جو بایدن، برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند تا تردیدهایی را درباره انتخاب او با اشاره به آمار نظرسنجی‌های اخیر، ایجاد کنند.
نوامبر امسال آمریکا با انتخابات میان‌دوره کنگره مواجه است و فشار بر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و حزب دموکرات او افزایش یافته است. افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و وضعیت اقتصادی هم بی‌تاثیر نبوده و برخی نظرسنجی‌ها از افت محبوبیت ساکن نوپای کاخ سفید حکایت دارند.با این حال ارزیابی عملکرد کاری بایدن از دید آمریکایی‌ها و زیر سوال بردن پیروزی انتخاباتی او در ۲۰۲۰ اقدامی است که بررسی‌ می‌طلبد. در اینجا نمونه‌ای از پیام کاربران ذکر شده و عللی برای اثبات "نادرستی" آن عنوان می‌شود.   در یک پیام فیسبوکی نوشته شده است که "جو بایدن کمترین میزان محبوبیت را در میان روسای جمهوری تاریخ آمریکا گرفته است."وب‌سایت «پولیتی‌فکت» این عبارت را "نادرست" ارزیابی کرده است.  
علت این است؛ در آستانه پایان اولین سال حضور جو بایدن در ریاست جمهوری آمریکا، برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی، با مقایسه آرای مردمی با آمار و ارقام نظرسنجی‌ها، تردیدهایی را درباره انتخاب او مطرح می‌کنند.کاربری در ۲۹ دسامبر نوشت: بایدن ۸۰ میلیون رای آورد که بیش از هر رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکاست، با این حال او پایین‌ترین میزان محبوبیت در میان روسای جمهوری آمریکا را دارد.این پیام در راستای اقدامات فیس‌بوک برای مقابله با اخبار جعلی و اطلاعات نادرست در بخش اخبارش، نشانه‌گذاری شده است.     
بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به بیش از ۸۱ میلیون رای دست یافت که بیش از هر نامزد ریاست جمهوری دیگری در تاریخ آمریکا به شمار می‌رفت و همچنین او حدود هفت میلیون رای بیشتر از آنچه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در ۲۰۱۶ به دست آورده بود، داشت.
در بیستم دسامبر پایگاه‌های ان‌پی‌آر، پی‌بی‌اس و "ماریست پول" نتایج نظرسنجی جدیدی از ۱۴۰۰ آمریکایی در اواسط دسامبر را منتشر کردند. این نظرسنجی مشخص کرد که میزان رضایت از عملکرد کاری جو بایدن ۴۱ درصد است، که این پایین‌ترین امتیاز در دوره ریاست جمهوری اوست.اما برخلاف ادعای آن پست فیسبوک، پایین‌ترین میزان محبوبیت در میان روسای جمهوری تاریخ آمریکا نیست.
به عنوان نمونه در نوامبر، شبکه ان‌پی‌آر و ماریست پول نتایج نظرسنجی دیگری را منتشر کردند که نشان می‌دهد نرخ تایید بایدن در میان تمام آمریکایی‌ها ۴۲ درصد است. موسسه ماریست پول در آن زمان گفت: زمانی که بایدن را با سلف او مقایسه می‌کنیم، این آمار و ارقام تنها کمی کمتر از بالاترین میزان تاییدی است (۴۴ درصد) که دونالد ترامپ در نظرسنجی‌های ما حین چهار سال ریاستش گرفت.   مرکز تایید شغلی ریاست جمهوری در گالوپ هم که نظرسنجی‌هایش به دوره ریاست جمهوری هری ترومن، سی و سومین رئیس‌جمهوری آمریکا بازمی‌گردد، نشان می‌دهد که بایدن پایین‌ترین میزان تایید در میان روسای جمهوری تاریخ آمریکا را نگرفته است.روسای جمهوری سابق آمریکا شامل هری ترومن، ریچارد نیکسون، جیمی کارتر، جورج بوش پدر و پسر همگی میزان محبوبیتی کمتر از ۳۰ درصد داشته‌اند.
در ماه اکتبر، شبکه خبری سی‌ان‌ان از آمار گالوپ استفاده کرد تا نتیجه‌گیری کند که بایدن دومین فرد با نرخ محبوبیت پایین در میان روسای جمهوری آمریکاست که گالوپ در این برهه ریاستشان یعنی ۹ ماه بعد از شروع کار، مورد بررسی قرار داده بود. آمار ترامپ پایین‌تر بود، یعنی ۳۷ درصد. بررسی تازه‌ترین آمارهای موجود در گالوپ تایید می‌کند که این مساله هنوز صدق می‌کند.


کد مطلب: 315311

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/315311/بایدن-نامحبوبیت-ترین-رئیس-جمهور-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir