به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۳۱۵۳۴۷

۱۵ درصد کرونایی‌ها اُمیکرونی هستند

۱۵ درصد کرونایی‌ها اُمیکرونی هستند
گروه جامعه:معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر حدود ۱۵ درصد افرادی که تست کرونای آنها مثبت است به سویه اُمیکرون مبتلا شده‌اند، البته این درصد، تخمینی است و ممکن است میزان مبتلایان در شهرهای مختلف متفاوت باشد.دکتر مجتبی ذکایی اظهار کرد: با توجه به سرعت بالای انتشار سوش امیکرون و مراوداتی که ساوه با شهرهایی نظیر تهران، قم و اراک دارد و نیز جابجایی کالا از شهر صنعتی کاوه به استان‌های جنوبی کشور که بالاترین شیوع این سویه را دارند احتمال افزایش آمار اُمیکرون در شهرستان ساوه وجود دارد و نگرانی‌ها را تشدید کرده است.
 
وی با تاکید بر اینکه با تزریق دُز سوم واکسن کرونا، قطع کننده زنجیره انتقال اُمیکرون باشیم، تصریح کرد: واکسیناسیون و استفاده از ماسک سپری در برابر کروناست و برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون علاوه بر تزریق ۳ دُز واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط آحاد مختلف مردم ضروری است.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰ درصد جمعیت ساوه و زرندیه دُز اول، ۸۰ درصد دُز دوم و ۱۵ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، تصریح کرد: افزون بر ۴۰ هزار نفر در ساوه واجد شرایط دریافت دُز سوم واکسن هستند و تنها ۱۵ درصد از این افراد موفق به تزریق دُز سوم واکسن شده‌اند و با توجه به ناایمن بودن این جمعیت در برابر بیماری کووید ۱۹ و تغییر سوش با جهش جدید اُمیکرون احتمال افزایش آمار مبتلایان وجود دارد.
 
این مقام مسئول در علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: در صورت استقبال نکردن مردم از دُز سوم واکسن کرونا و عادی‌انگاری جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش بینی می‌شود که در اوایل اسفندماه شاهد وقوع پیک جدید کرونا باشیم.وی خطاب به مردم گفت: اگر می خواهید با خاطری آسوده به استقبال نوروز بروید و محدودیت های جدیدی با تغییر رنگ های کرونایی صورت نگیرد بهتر است که از الان پیشگیری و اقدام کنید. چرا که با تزریق واکسن ایمنی بدن با گذشت یک ماه بدن ایمن می‌شود و بهتر است که همین امروز برای تزریق دُز سوم اقدام شود.

دکتر ذکایی با تاکید بر اینکه تزریق دُز سوم باعث ایمنی ۹۰ درصدی در مقابل امیکرون است، تاکید کرد: تنها تزریق واکسن برای کنترل امیکرون کافی نیست و همچنان زدن ماسک، رعایت فاصله دو متری، پرهیز از تجمعات غیر ضروری، ایجاد تهویه مناسب در فضاهای سربسته، شستن مکرر دستها باید در اولویت قرار گیرد.
برچسب ها: اومیکرون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها