کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارت واکسن بدون تزریق، ۵۰۰هزار تومان!

20 دی 1400 ساعت 9:10


گروه جامعه:روزنامه همشهری گزارش یک خود را اختصاص داده به پیگیری صدور کارت‌های واکسن جعلی؛ در این گزارش می‌خوانیم. «بررسی‌ها در گفت‌وگو با یکی از این فروشندگان نشان می‌دهد که کارت‌های دیجیتال برای ۲ دوز واکسن، تنها ۵۰۰ هزار تومان است و مبلغ پس از دانلود کارت دیجیتال بارکددار از صفحه اصلی وزارت بهداشت، گرفته می‌شود.
 

اگر متقاضی کارت، یک دوز واکسن تزریق کرده و تمایلی به دوز دوم نداشته باشد، نصف مبلغ یعنی ۲۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کند. برای ثبت اطلاعات هم تنها ارائه کارت ملی، سال تولد و شماره تماس کافی است، نوع واکسن تزریقی هم انتخابی است؛ یعنی متقاضی هر واکسنی که می‌خواهد را می‌تواند اعلام کند و در کارت دیجیتال، درج می‌شود. فعالیت این افراد در فضای مجازی به‌طور کاملا سازمان‌یافته است».

یک واکسیناتور هم به همشهری گفته «روزانه تعدادی از افرادی که نمی‌خواهند واکسن کرونا دریافت کنند اما به کارت آن نیاز دارند، مراجعه می‌کنند و پیشنهاد پرداخت پول برای صدور کارت واکسن و بدون تزریق واکسن، می‌دهند».

به گفته او «برخی می‌گویند ۲۰۰ هزار تومان می‌دهیم برایمان فقط کارت واکسن صادر کنید. این پیشنهادها داده می‌شود اما ما قبول نمی‌کنیم. شاید هم این اتفاق افتاده باشد که قطعا در ساعت‌های شلوغ است.»او تاکید کرده «تا زمانی که فرد واکسن دریافت نکند، برایش کارت واکسن صادر نمی‌شود. حتی ممکن است اطلاعاتش ثبت شود اما وقتی نمی‌خواهد واکسن بگیرد، اطلاعاتش ملغی می‌شود».

هرچند شاید تعداد این افراد و کارت‌های واکسن جعلی اندک باشد، ولی هر یک نفر که واکسینه نشده باشد و ادعای واکسینه شدن کرده باشد، می‌تواند جان خود و اطرافیانش را به خطر بیندازد؛ پس یک نفر هم زیاد است.


کد مطلب: 315368

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/315368/کارت-واکسن-بدون-تزریق-۵۰۰هزار-تومان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir