به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۱۵۴۶۵

ایران به دنبال توسعه روابط راهبردی با نیکاراگوئه

ایران به دنبال توسعه روابط راهبردی با نیکاراگوئه
گروه اقتصادی: معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در ایران و نیکاراگوئه، بر توسعه، تحکیم و تقویت همه جانبه مناسبات و همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.به گزارش ایسنا، محسن رضایی بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی در دیدار با دنیس مونکادا، وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با اشاره به اینکه خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه آمریکای لاتین دوستی و همکاری‌های خوبی دارد، گفت: به دنبال توسعه روابط راهبردی با نیکاراگوئه در بخش‌های مختلف هستیم.
 
معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید در دوره جدید تلاش کنیم در سطوح مختلف بین المللی، اقتصادی و تجاری، علمی و فرهنگی، صنعت و انرژی همکاری‌های فی مابین را توسعه بیشتری دهیم.وی با انتقاد از قلدرمابی و زورگویی آمریکایی‌ها و دخالت آنان در امور داخلی کشورها، اظهار کرد: زورگویی و محاصره اقتصادی آمریکا قطعا تاثیری در مقاومت و ایستادگی ملت‌های مقاوم و آزاده جهان به ویژه ایران و نیکاراگوئه نداشته و نخواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز دوران تحقیر ملت‌ها، محاصره اقتصادی و جنگ و تجاوز به پایان رسیده و پیروزی قطعا متعلق به دولتها و ملت‌های مبارز است.معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز آمریکا شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرده اما دولت و ملت ایران با مقاومت خود علیه این توطئه‌ها توانسته پیروزی‌های فراوانی به دست آورد، تصریح کرد: این افتخاری برای ایران و نیکاراگوئه است که پرچمدار مقاومت در برابر اعمال فشار قدرتهای زورگو هستند.

دنیس مونکادا، وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار با تقدیر از حضور معاون رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه، گفت: حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مراسم برای دولت و ملت نیکاراگوئه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ایستادگی ایران و نیکاراگوئه در برابر فشارهای امپریالیسم و قدرتهای زورگو، اظهار داشت: مقاومت ملت ایران و پیشرفت‌های این کشور علیرغم دشمنی و کارشکنی‌ها الگویی برای همه انقلابیون جهان است.وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با اشاره به اهتمام روسای جمهور دوکشور بر گسترش روابط و همکاری‌های فی مابین افزود: دولت نیکاراگوئه آماده توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است.
معاون اقتصادی رئیس جمهور به نمایندگی از آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به منظور شرکت در مراسم تحلیف دانیل اورتگا، رئیس جمهور منتخب مردم نیکاراگوئه بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی وارد ماناگوآ پایتخت این کشور شد.
برچسب ها: محسن رضایی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها