به روز شده در ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ - ۲۱:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۳۱۵۴۸۹

ساده‌ترین حرکت ورزشی برای رفع گوژ پشت

ساده‌ترین حرکت ورزشی برای رفع گوژ پشت
گروه سلامتک یک متخصص کایروپراکتیک در آمریکا چند حرکت ورزشی و توصیه برای افرادی که از خانه کار می‌کنند، به اشتراک گذاشته است؛ ساده‌ترین آن را در این مطلب می‌خوانید: برای بهبود گوژ پشتتان فقط نیاز به یک حوله و یک صندلی دارید.همه‌گیری کرونا تعداد بیشتری از مردم را ناگزیر از کار از خانه کرده که موجب شده است برخی از آن‌ها گرفتار نارسایی‌های ناشی از غلط قرار گرفتن بدنشان در حین کار شوند.

در ماه‌های نخست همه‌گیری، شرکت بیمه درمان «بوپا» اعلام کرد که ۶۳ درصد بزرگ‌سالان بریتانیا در نتیجه کار در «دفاتر موقتی» خانه‌هایشان به پشت، گردن، لگن خاصره، زانو و مچ‌هایشان لطمه زده‌اند. دست‌کم یک‌چهارم از دو هزار فردی که در یک نظرخواهی شرکت کردند، گفتند روی کامپیوتر و لپ‌تاپ‌هایشان «قوز» می‌کنند. تنها کمتر از یک‌سوم آن‌ها (۳۲ درصد) گفتند محل کاری ویژه در خانه دارند.دانیل نای، کایروپراکتیک اهل کلرادو است که منظم توصیه‌هایش را در بستر تیک‌تاک در اختیار ۱۶۳‌هزار دنبال کننده‌اش می‌گذارد. یکی از این ویدیوها که ۳۹ میلیون بازدیدکننده داشت، شامل حرکات ورزشی ساده‌ای برای درمان «گوژ پشت» است.

یکی از این حرکت‌ها خوابیدن به پشت در مقابل یک صندلی است. درحالی‌که سرتان روی یک حوله لوله شده قرار دارد، پاهایتان را بلند کنید و با زاویه ۹۰ درجه روی صندلی قرار دهید. در این حالت بازوهایتان باید در کنارتان قرار گیرد و کف دستتان رو به سقف اتاق باشد. نای توصیه می‌کند این حرکت را ده دقیقه در روز انجام دهید.این ویدیو هزاران اظهارنظر – برخی از طرف کسانی که آن را امتحان کرده‌اند-  دریافت کرده است. یک کاربر می‌نویسد: «من الان آن را برای نخستین بار [امتحان] کردم. حس می‌کنم موثر است. یک حسی در پشت و گردنم دارم و عضلاتم حرکت می‌کنند.»

کاربر دیگری گفت که او توصیه‌ای مشابه از کایروپراکتیک خودش دریافت کرده بوده است. او گفت: «کایروپراکتیک من همین را هفته پیش به من گفت! زندگی‌تان عوض می‌شود.» کاربر سومی نوشت: «ممنونم. بلافاصله این کار را کردم. حس بسیار خوبی داشت. از شدت شادی خندیدم و گریه کردم.»یک کاربر تیک‌تاک نیز گفت انجام این حرکت ورزشی موجب «سوزن سوزن» شدن پاهایش شده است.‌ نای در پاسخ توصیه کرد که مدت کوتاه‌تری به این حرکت اختصاص دهد و به‌ جای صندلی، از یک بالش زیر زانوها استفاده شود.‌
برچسب ها: تناسب اندام