به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۳۱۵۵۰۲

دیدار وزیر خارجه طالبان با احمد مسعود در تهران

دیدار وزیر خارجه طالبان با احمد مسعود در تهران
گروه بین الملل: وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان اعلام کرد «امیرخان متقی» با «اسماعیل خان» و «احمد مسعود» در تهران دیدار کرده است.
وی تایید کرد که در سفرش به ایران، با «احمد مسعود» و «اسماعیل خان» دیدار و گفتگو کرده است.«بلال کریمی» معاون سخنگوی طالبان در این باره گفت که در این دیدار، به آن‌ها اطمینان داده شده که می‌توانند بدون هیچ نگرانی به کشور خود بازگردند.
روز گذشته اخباری مبنی بر دیدار وزیر خارجه طالبان و احمد مسعود در تهران منتشر شد که پس از آن سخنگوی جبهه پنجشیر آن را تکذیب کرد.
اما امروز «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره این دیدار گفت: ایران میزبان گروه‌های مختلف افغانستانی است و در این سفر هم ایران میزبان این گفتگو‌ها بوده و گفتگو‌های خوبی بین این رهبران انجام شده و امیدواریم نتیجه آن آینده درخشانی برای مردم افغانستان باشد.وی درباره سرنوشت مردم پنجشیر در گفتگو‌های انجام شده با مقامات طالبان نیز بیان کرد: نگاه ایران به وضعیت مردم افغانستان نگاه کاملا شمول گراست و فارغ از منطقه و قومیت بوده است و این‌که تمام اقوام در افغانستان صدایشان دیده شود.
خطیب‌زاده گفت که سفر هیأت افغانستان سفر خوب و موفقی بوده است.
سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره شناسایی طالبان از سوی ایران نیز گفت: ما امروز در آن نقطه قرار نداریم مولفه‌ها و مشخصه‌هایی که می‌تواند به دولت جدید در افغانستان بینجامد در این ملاقات و دیدار‌های قبلی گفته شد و شناسایی چیزی است که هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان باید آن را به دست بیاورد.




 
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها