به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۳۱۵۵۱۷

انتشار کتاب جدید از برگزیدگان جایزه «اُ.هنری»

انتشار کتاب جدید از برگزیدگان جایزه «اُ.هنری»
گروه فرهنگی: کتاب «دختر چند فصل» تازه‌ترین اثر از مجموعه کتاب‌های برگزیدگان جایزه ادبی اُ. هنری در سال ۲۰۱۹ است که با ترجمه لیلا آقالو منتشر شده است.به گزارش ایسنا، در معرفی ناشر کتاب این کتاب آمده است: این مجموعه طی سال‌های گذشته و در بیش از ۱۰۰ مجلد از سوی انتشارات کتاب نیستان در دست ترجمه و انتشار قرار گرفته و مجموعه‌ای از برترین داستان‌های منتشر شده به زبان انگلیسی در قاره آمریکای شمالی را به مخاطبان فارسی زبان تقدیم کرده است. این داستان‌ها هر یک به تنهایی دریچه‌ای نو و بدیع به روی خلاقیت در نگارش داستان باز کرده و ترسیم و توصیف کننده موقعیت‌های خاص انسانی و اجتماعی در جهان پیرامون ماست و موضوعات خاص انسانی مانند ترس، عشق، نفرت، جدایی، زیست جمعی و نیز برخی از مهمترین مسائل موجود در زندگی اجتماعی در عصر نگارش خود را شامل می‌شود.
 
جایزه «اُ. هنری» نیز در طول بیش از یکصد سال گذشته از همین منظر و به طور کلی از زاویه گشایش دریچه‌های نو به زندگی اجتماعی در میان نویسندگان مشهور شده که این موضوع را از نام «اُ. هنری» وام گرفته است.
ویلیام سیدنی پورتر ملقب به اُ. هنری که برای مخاطبان ایرانی بیش از هر چیز با داستان «هدیه کریسمس» شناخته شده است، یکی از مشهورترین داستان‌نویسان آمریکایی است که در زمان حیات خود حدود ۶۰۰ عنوان داستان کوتاه با همین رویکرد تالیف کرد.

در کتاب «دختر چند فصل » ترجمه فارسی داستان‌های برگزیده این جایزه در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است که شامل ۱۱ داستان کوتاه است که در میان آن‌ها نویسندگان انگلیسی‌زبان مهاجر زیادی را می‌توان دید.این کتاب با سردبیری لورا فورمن مهیا شده و او در مقدمه خود بر این مجموعه بیان کرده که داستان کوتاه و به تبع آن آثار این کتاب به مثابه یک عرصه باز پیش روی مخاطبان خود قرار گرفته که ممکن است سبک و سیاق نوشتاری آن برای مخاطبان داستان کوتاه در اوایل قرن بیستم و در زمان زیست اُ. هنری قابل درک نباشد.همچنین به گفته لورا فورمن این کتاب تلاشی است در راستای ستایش فرم اصیل داستان کوتاه که این جایزه درصدد حفظ و بیان اصیل آن بوده است.

لورا فورمن در تشریح آثار این کتاب به این موضوع نیز اشاره دارد که عمده اتفاقات و چهارچوب این داستان‌ها در قالب خانواده و تناقضات و اشکالات و کاستی‌های موجود در ساختار آن روایت می‌شود تا بتواند شرح‌های متفاوت از دلیل غیرنرمال شدن این ساختار را از زاویه دیدها و در ساختارهای متفاوت بیان کند.ویژگی منحصر به فرد دیگر این داستان‌ها جغرافیای رخداد آن است که به واسطه حضور نویسندگان چند ملیتی در میان آن‌ها به پهنه‌های مختلف جغرافیایی در زمین بسط پیدا کرده است و همین مساله آن‌ها را مبدل به داستان‌هایی فرامرزی کرده است. این موضوع باعث شده تا پهنه‌های متفاوتی از مخاطبان بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کننده و دایره تاثیرگذاری آن‌ها توسعه پیدا کند.
برچسب ها: کتاب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها