کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شمارش معکوس برای اجرای تعرفه‌ جدید برق

20 دی 1400 ساعت 17:21


گروه اقتصادی: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: اجرای آیین نامه جدید نحوه محاسبات برق تا چند روز دیگر کلید می خورد.به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف، اظهار کرد: مشترک خانگی که بیش از الگو مصرف می کند شامل حال این طرح می شوند.
 

وی ادامه داد: در واقع تعرفه برق مشترکین خانگی با مصرف بالاتر از الگوی مصوب برای مصارف کمتر از الگو مطابق تعرفه های قبلی است و برای مصارف بیش از الگو، به این ترتیب محاسبه می‌شود که مازاد بر الگو مصرف تا یک و نیم برابر، تا دو برابر و مصارف بیش از دو برابر به ترتیب با ضریب ۱.۵، ۲.۵ و ۳.۵ برابر هزینه تأمین برق را بایستی بپردازند.

وی با بیان اینکه  قطعا قبوضی که بعد از بهمن ماه صادر می شوند با تعرفه های جدید خواهد بود، اظهار کرد: پیش بینی شده در این طرح برای مشترکانی که میزان مصرف آن ها زیر الگوی کم مصرفی است مشوق هایی لحاظ شود.
وی افزود: الگوی کم مصرفی افزایش پیدا کرده یعنی کسانی که زیر ۵۰ درصد الگو منطقه باشند در ماه های غیر گرم ۱۰۰ کیلووات ساعت برای مناطق عادی و برای ماه های گرم ۱۵۰ کیلووات ساعت لحاظ می شود اگر مشترکی ماهیانه میزان مصرفی زیر این اعداد داشته باشد و علاوه بر آن تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی باشد برابر بند یک تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از تعرفه رایگان برخوردار می شود.


کد مطلب: 315524

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/315524/شمارش-معکوس-اجرای-تعرفه-جدید-برق

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir