به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۳۱۵۵۲۷

جزئیات ثبت‌نام مردان مجرد در نهضت مسکن

جزئیات ثبت‌نام مردان مجرد در نهضت مسکن
گروه اقتصادی: شرایط ثبت نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال اعلام شد به طوری که متقاضیان دارای سن ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام) مجاز است. سابقه مالکیت مسکن و یا زمین با کاربری مسکونی براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی نداشته باشد.استفاده نکردن از امکانات و تسهیلات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی (دارا بودن فرم "ج" سبز) از تاریخ اول فروردین ۱۳۵۷.

همچنین یکی از نکاتی که باید متقاضیان در هنگام ثبت نام توجه کنند آن است که همسر متقاضی در هنگام تحویل واحد (فاقد مالکیت خصوصی و دارای فرم "ج" سبز) باشد.در صورتیکه فرد پس از تحویل واحد مسکونی از همسر خود جدا شود (طلاق بگیرد) فرم "ج" هر دو زوج تا پنج سال پس از وقوع طلاق قرمز باقی خواهد ماند و در این مقطع زمانی (پنج سال پس از وقوع طلاق) امکان استفاده از تسهیلات دولتی مسکن را نخواهد داشت.

فرم "ج" زوج یا زوجه‌ای که مالک واحد مسکونی موضوع این دستورالعمل است، قرمز باقی می‌ماند.
-دارا بودن سابقه سکونت در شهر محل تقاضا براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی
ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر تحویل عقدنامه ازدواج رسمی قبل از انعقاد قرارداد واگذاری واحد مسکونی
همچنین اراضی برای ساخت  این واحدها در شهرهای البرز، تهران، بوشهر ،گیلان مازندران آذربایجان شرقی سیستان وبلوچستان و... تامین شده است.قرار بود ثبت نام مردان مجرد متقاضی در طرح­ های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی از ساعت ۱۲ ظهر  امروز انجام شود که تاکنون این سايت هنوز به روز رسانی نشده است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: مسکن ملی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها