به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۳۱۵۵۳۸

۸ پیش‌بینی از آینده قیمت دلار

۸ پیش‌بینی از آینده قیمت دلار
گروه اقتصادی: خبرهای خوبی از مذاکرات وین مخابره می‌شود، کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که در صورت توافق قیمت دلار به محدود ۲۵ هزار تومان برسد.امروز دوشنبه ۲۰ دی ماه قیمت دلار در صرافی ملی برای فروش ۲۶ هزار و ۶۷۰ تومان است .کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که در صورت توافق در مذاکرات قیمت این ارز تا محدوده ۲۵ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.

دلار ارزان می‌شود؟
امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی در پیش‌بینی نرخ دلار می‌گوید: اگر مذاکرات نتجه‌بخش نباشد، قیمت دلار تا پایان سال به ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان می‌رسد. در صورتی که مذاکرات نتایج مثبت داشته باشد دلار وارد محدوده قیمتی ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان می‌شود.پیش‌بینی سیامک قاسمی، کارشناس بازارهای مالی این است که می‌توان قیمت ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان را برای دلار تا پایان سال تصور کرد. احتمالا دولت رئیسی اجازه ندهد که دلار ۳۰ هزار تومان شود؛ مگر در صورت شکست برجام.

مهدی سوری نیز پیش‌بینی کرده که نرخ دلار تا پایان سال به ۳۰ هزار تومان برسد.علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در این باره می‌گوید: ممکن است با توافق دلار تا ۲۳ هزار تومان برسد، اما ادامه این روند و تثبیت آن بعید است.نیما آگاهی، کارشناس بازارهای مالی توضیح می‌دهد: کف قیمتی برای دلار ۲۵ هزار تومان و سقف آن بین ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان است.

به گفته مریم محبی، رسیدن به دلار ۲۰ هزار تومانی بعید است، احتمال دلار رسیدن آن به ۳۰ هزار تومان نیز وجود دارد، البته اگر دستور کاهش قیمت نداشته باشیم.نیما میرزایی، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: قیمت دلار با برجام ۲۵ هزار تومان و بدون برجام نهایتا ۳۰ هزار تومان خواهد شد. اگر اصلاحی هم صورت بگیرد ممکن است این ارز تا ۲۴ هزار تومان ارزان شود.

مجتبی دیبا نیز تاکید می‌کند که قیمت دلار کمتر از ۲۵ هزار تومان بعید و ممکن است قیمت آن به ۳۰ هزار تومان نیز برسد.براساس پیش‌بینی کارشناس‌ها، با به نتیجه رسیدن مذاکرات کمترین قیمتی که برای دلار می‌توان متصور شد ۲۳ هزار تومان و بیشترین مبلغ ۳۳ هزار تومان است.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: قیمت دلار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها