به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۳۱۵۵۷۵

قبل از خرید تلویزیون، به چه نکاتی توجه کنیم؟

گروه کسب و کار: امروزه با توجه به مدل‌ها و برندهای تولید کننده تلویزیون، فرآیند انتخاب تلویزیون مناسب، سخت شده است.در این نوشتار سعی می‌کنیم با معرفی انواع مدل‌ها و ویژگی‌های تلویزیون‌ها، فرآیند انتخاب را راحت‌تر کنیم.
قبل از خرید تلویزیون، به چه نکاتی توجه کنیم؟
بودجه تان چقدر است؟
 قبل از خرید تلویزیون، اولین سوالی که پیش می‌آید این است که با بودجه‌‌ای که در اختیار دارم‌، از چه برندی و در چه بازه قیمتی می‌توانم خرید کنم؟
بنابراین قبل از خرید تلویزیون، در کنار شناخت ویژگی‌های مختلف تلویزیون، مهم‌ترین نکته‌‌ای که باید به آن توجه کرد‌، بودجه خرید تلویزیون است که به‌عنوان یک فیلتر‌، برخی گزینه‌ها را ممکن است از لیست احتمالی خریدمان خارج کند. به عنوان مثال حتی اگر علاقه به خرید یک تلویزیون سایز بزرگ‌، با تمام امکانات هوشمند، کیفیت تصویر فوق العاده و با رزولوشن بالا‌، برخورداری از صدای با کیفیت هم داشته باشیم‌، قبل از در نظر گرفتن این ویژگی‌ها باید ببینیم که انتخاب چنین تلویزیونی با بودجه من هم‌خوانی دارد؟
در صورتی که بودجه‌مان نامحدود باشد‌، دستمان برای خرید هر مدلی و از هر برندی باز است.
اما در صورتی که بودجه ما محدود باشد‌، در این صورت مطالعه‌‌ این نوشتار می‌توان این دید را بدهد که واقعا کدام ویژگی برای من مناسب‌تر است؟ اندازه تلویزیون مهم‌تر است یا کیفیت تصویر آن؟ آیا من به یک تلویزیون با سیستم صوتی فوق‌العاده نیازمندم یا کیفیت صدای معمولی هم می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز من باشد؟

سایز تلویزیون‌ها شامل چه ابعادی است و انتخاب کدام یک مناسب‌تر است؟
 تلویزیون‌ها‌، در سایز‌های مختلف و برای نیاز‌های مختلف تولید ‌می‌شوند. بعضی از افراد تلویزیون را تنها برای بازی کردن استفاده می‌کنند و در حالی که بعضی‌ها برای تماشای فیلم و سریال تلویزیون را استفاده می‌کنند. نوع استفاده و اندازه اتاق، تعیین می‌کند که چه تلویزیونی برای شما مناسب است. متداول‌ترین اندازه برای تلویزیون‌ها که بر حسب اینچ اندازه‌گیری ‌می‌شوند، تلویزیون‌های 32 ،40 ،43 ،49 ،55 ،65  اینچ  و بالاتر  است.
محل نصب تلویزیون و متراژ آن منطقی‌ترین عامل تعیین‌کننده اندازه تلویزیون است. اگر اندازه تلویزیون خیلی بزرگ انتخاب شود، ممکن است هنگام تماشای تلویزیون‌، تصاویر واضح نباشند و اگر تلویزیون کوچک انتخاب شود‌، در بلند مدت، سبب آسیب دیدن چشم‌ها خواهد شد.
به طور معمول اگر قصد خرید تلویزیون برای اتاق خود را دارید‌، بسته به فاصله دیدتان از تلویزیون‌، تلویزیون‌های 32 یا نهایتا 40 اینچ کافی است.
اگر تلویزیون خود را در سالن یک خانه متوسط نصب ‌می‌کنید‌، انتخاب تلویزیون 49 یا 55 اینچ مناسب است و اگر خانه بزرگی دارید و تمایل دارید فیلم‌ها یا بازی‌های مورد علاقه تان را در ابعاد بزرگ ببینید‌، به سراغ گزینه‌های 60 اینچ بالاتر بروید.
 
تلویزیون هوشمند یا غیر هوشمند را انتخاب کنم؟
 امروزه اکثر تلویزیون‌ها‌، با قابلیت هوشمند تولید ‌می‌شوند و امکان اتصال به‌‌ اینترنت از طریق کابل  LAN  یا  Wifi را فراهم می‌کنند. 
به‌‌این ‌ترتیب دیگر ملزم به دیدن کانال‌های تلویزیونی نیستیم بلکه می‌توانیم ویدئو‌های دلخواه خود را از طریق یوتوب‌، آپارات‌، فیلیمو، نماوا و ... ببینیم و یا در اینترنت وب‌گردی کنیم.
تمام تلویزیون‌های هوشمند یک صفحه خانه دارند که امکانات تلویزیون در آن قابل دسترسی و تنظیم است و همچنین می‌توان به فروشگاه رفت و نرم افزارهای مورد نیاز را نصب کرد.
با استفاده از قابلیت Mobile Connection می‌توان تلفن همراه خود را به تلویزیون متصل کرد و فایل‌های صوتی و تصویری درون موبایل خود را در تلویزیون مشاهده کرد و همچنین از موبایل خود به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کرد.

 دقت و کیفیت تصویر تلویزیون‌ها چه مقادیری هستند و چه تفاوتی با هم دارند؟
 رزولوشن یا دقت تصویر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که موقع خرید تلویزیون باید به آن توجه کرد. در واقع منظور از رزولوشن‌، تعداد پیکسل‌های موجود در صفحه نمایش است و هر چه میزان رزولوشن بیشتر باشد، طبیعتا تصاویر واضح‌تر با کیفیت‌تری مشاهده خواهیم کرد.
برای مشخص کردن میزان رزولوشن از عبارت‌هایی نظیر HD ،FULL HD ،4K  و ... استفاده ‌می‌کنند.
امروزه تلویزیون‌های HD کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند و مردم بیشتر خواهان رزولوشن‌هایی  FULL HD ،4K هستند. رزولوشن  FULL HD‌، یک انتخاب اقتصادی و مناسب است که کیفیت تصویری قابل قبولی را ارائه می‌دهد.
بصورت کلی در رزولوشن 4K تعداد پیکسل‌ها 4 برابر تعداد پیکسل‌ها در رزولوشن FULL HD  است. بنابراین وضوح تصویر بهتری ارائه می‌دهند‌ و طبیعتا قیمت بالاتری هم دارد .

کیفیت تصویر HD چگونه است؟
 اواخر قرن بیستم، اولین نمونه‌های  این نمایشگر‌‌ها عرضه شدند. HD، مخفف High Definition به معنای کیفیت و وضوح بالا است. کیفیت این تلویزیون‌ها، حدود ۴ برابر تلویزیون‌های SD می‌باشد. تصاویر در این تلویزیون دارای شفافیت و دقت بالا و نمایش رنگ بیشتر هستند. رزولوشن این تصاویر 720*1280 پیکسل است. 
کیفیت HD جزو کیفیت‌های مطلوب در بازار است که همچنان در تلویزیون‌ها و نمایشگرها از آن استفاده می‌شود. پایین‌ترین رزولوشن استفاده شده در آن،  720*1280 است که به طور مختصر برای آن از عنوان 720P استفاده می‌شود. 
این کیفیت تصویر، در نمایش رنگ دقیق‌تر عملکرده و طیف رنگ گسترده‌تری دارد. همچنین با وجود کیفیت HD، می‌توانیم  فیلم‌ها را در قالب Widescreen یا نسبت تصویر عریض تماشا کنیم، چیزی که در تلویزیون های SD وجود نداشت.
لازم به ذکر است که امروزه از این کیفیت تصویر، بیشتر در تلویزیون‌های 32 اینچی و مانیتورها استفاده می‌شود.

آیا خرید تلویزیون FULL HD یا FHD به صرفه است؟
 در تلویزیون‌‌هایی که مجهز به کیفیت تصویر Full HD هستند، تصاویر و جزئیات، به شکل بسیار مطلوبی به نمایش گذاشته می‌شوند. این کیفیت تصویر، رزولوشنی معادل 1920 پیکسل به صورت افقی و 1080 پیکسل در جهت عمودی دارد.
 شرط تماشای کیفیت Full HD، استفاده از کابل HDMI است. زیرا در صورت عدم استفاده از این کابل، شاهد افت کیفیت خواهیم بود و اساسا دیگر Full HD معنایی ندارد. 
با فراگیر شدن تلویزیون‌های 4K، تلویزیون‌های Full HD، کم کم در حال کنار رفتن می‌باشند. اما این به معنی کیفیت پایین آن‌ها نیست چراکه هنوز بسیاری از فیلم‌ها، بازی‌ها و تصاویر موجود، با کیفیت Full HD عرضه  می‌شوند. لذا هنوز هم خرید تلویزیون‌ Full HD ارزشمند است. 
همچنین، کیفیت تصویر Full HD در تلویزیون‌هایی که نسبت تصویر آن‌ها 16:9 است بسیار چشم نواز است، زیرا این نسبت تصویر عریض، موجب نمایش کامل و تمام صفحه صحنه‌ها در نمایشگر می‌شوند. 
در مقابل، تلویزیون‌هایی که نسبت تصویر آنها 4:3 است، برای نمایش این کیفیت مناسب نیستند، چرا که علاوه بر وضوح نه چندان مطلوب، ابعاد و اندازه تصویر به درستی نشان داده نمی‌شود یا حتی ممکن است قسمت‌هایی از تصویر نمایش داده نشود.

کیفیت تلویزیون  UHD یا 4K حتما شما را راضی می‌کند.
  واژه 4K توسط کمپانی سینمای دیجیتال عنوان شد. شرکت‌هایی متشکل از استودیوهای فیلم‌سازی که استاندارد تولید محتوا را تعیین می‌کند. رزولوشن استفاده شده برابر ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ پیکسل، ۴ برابر رزولوشن استاندارد قبلی تولید و ویرایش محتوا (2k یا ۲۰۴۸ در ۱۰۸۰ پیکسل) است.
نکته قابل توجه در این خصوص، این است که دو وضوح تصویر 4K و UHD، غالبا به جای یکدیگر استفاده می‌شوند اما در واقع این دو اصطلاح، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. 4K استاندارد سینما و تولیدکنندگان محتوا و UHD استاندارد تولیدکنندگان صفحه‌نمایش و تلویزیون و پخش‌کنندگان محتوا است.
تعداد پیکسل‌های تصویر در تلویزیون UHD، برابر با ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. این اختلاف در پیکسل‌ها، به نسبت تصویر میان سینمای دیجیتال و تلویزیون‌های خانگی اشاره دارد. سازندگان تلویوزیون‌ها معمولا از اصطلاح Ultra HD استفاده می‌کنند. 
کیفیت تصویر تلویزیون در صفحه نمایش‌های UHD بسیار بهبود یافته است، به گونه‌ای که علاوه بر ارتقای کیفیت تصاویر و وضوح بالا، طیف رنگی بسیار گسترده‌تری را در اختیار ما قرار داده و تصویر را بیش از پیش طبیعی و چشم نواز کرده است.

 البته ناگفته نماند که این کیفیت، در کنار کنتراست فیلم یا تصویر ضبط شده و قدرت بالای اسپیکر، حس طبیعی‌تری را انتقال می‌دهد. یک تصویر 4K، در صورتی که به درستی کدینگ نشده باشد، با تصویر Full HD یا حتی HD، تفاوت قابل توجهی نخواهد داشت.
در بیشتر نمایشگرهای UHD و 4K، از تکنولوژی HDR استفاده می‌شود. به وسیله این قابلیت، شفافیت و عمق رنگی تصاویر به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. به بیانی ساده، این تکنولوژی با افزایش دامنه بین قسمت‌های تاریک و روشن تصویر، آن‌‌ها را تاریک و یا روشن‌تر می‌کند. نتیجه HDR، درخشندگی تصاویر پخش شده و نمایش جزئیات بیشتر است به شکلی که انگار در دنیای فیلم‌ها زندگی می‌کنیم.

رزولوشن چیست؟ 
 پیکسل، کوچک‌ترین عنصری است که صفحه تلویزیون می‌تواند نمایش دهد. به بیانی دیگر، اگر در هنگام پخش تصاویر به تلویزیون خیلی نزدیک شویم (البته انجام این کار به دلیل احتمال آسیب دیدن چشم‌ها توصیه نمی‌شود)، خانه‌‌های کوچکی را می‌بینیم که همان پیکسل هستند. با کنارهم قرارگرفتن تعداد زیادی از این خانه‌ها، تصویر به وجود می‌آيد. 
به طور ساده و خلاصه، رزولوشن یا Resolution، تعداد پیکسل‌هایی هستند که یک نمایشگر قادر است آن را به نمایش درآورد تا یک تصویر ایجاد شود. این پیکسل‌‌ها، در دو بعد افقی و عمودی نمایش داده می‌شوند. هرچه تعداد این پیکسل‌ها بیشتر باشد، کیفیت و سطح جزئیات فیلم یا عکس، بالاتر خواهد بود. 

قابلیت HDR  چیست و چه تاثیری دارد؟
 قابلیت HDR  در تلویزیون سبب خواهد شد میزان کنتراست و تضاد بین رنگ‌ها در تلویزیون بیشتر شود و تصاویری که در تلویزیون مشاهده ‌می‌کنیم‌، درخشان‌تر و طبیعی‌تر باشند. در واقع این قابلیت برای آن دسته از افرادی که به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنند، می‌تواند بسیار مهم و ارزشمند باشد. با خرید تلویزیون‌ 4K می‌توانید از قابلیت HDR بهره ببرید.
HDR  فرمت‌های مختلفی نظیر HDR10 و Dolby Vision  دارد. Dolby Vision نسخه پیشرفته‌تر از HDR 10 است که عمق بیتی بیشتری ارائه می‌دهد. در واقع  Dolby Vision رنگ 12 بیتی ارائه می‌دهد در حالی که HDR 10  دارای رنگ 10 بیتی است. 

کیفیت صدا چقدر برایتان مهم است؟
 اگر اهل گوش دادن به موسیقی یا ویدئو با صدای بلند نیستند و صرفا از تلویزیون برای مشاهده فیلم یا ویدئو با صدای معمولی استفاده می‌کنید‌، بلندگوهای تلویزیون نیاز شما را برطرف ‌می‌کند.
اما اگر کیفیت و بلندی صدا برای‌تان مهم است‌، حتما توجه کنید که تلویزیون قابلیت‌هایی همچون Stereo، Dolby digital و  یا Virtual Surround Sound را داشته باشد.
لذا در این‌صورت هنگام خرید تلویزیون‌، مبلغی از بودجه خود را هم به خرید ساند بار یا سینمای خانگی اختصاص دهید.
 
تلویزیون تخت بهتر است یا تلویزیون منحنی؟
 یکی دیگر از مواردی که موقع خرید تلویزیون به آن باید توجه کنیم‌، صفحه تخت یا منحنی بودن تلویزیون است. 
تلویزیون منحنی، علاوه بر اینکه جلوه زیبایی به خانه می‌بخشد‌، عمق تصویر و تضاد رنگی بهتری نسبت به تلویزیون صفحه تخت دارد. در انتها انتخاب با شماست که تلویزیون صفحه تخت یا تلویزیون منحنی را می‌پسندید.
 
هنگام خرید پورت‌های تلویزیون را در نظر بگیرید.
 از پورت HDMI‌، برای اتصال لپ تاپ یا کامپیوتر به تلویزیون می‌توان استفاده کرد. همچنین اگر قصد دارید کنسول بازی خود را به تلویزیون متصل کنید و تجربه لذت بخشی از بازی خود داشته باشید و یا اگر می‌خواهید تصاویر دوربین مدار بسته را روی تلویزیون ببینید‌، وجود 2 یا 3 پورت HDMI مناسب است.
وجود پورت USB  هم روی تلویزیون‌ها به شما این امکان را می‌دهد که فیلم‌های موجود روی  USB  یا‌هارد اکسترنال خود را در تلویزیون خود مشاهده کنید.
وجود قابلیت بلوتوث در تلویزیون سبب ‌می‌شود که بتوانید موبایل یا هدفون خود را به تلویزیون متصل کنید. همچنین اگر هدفون شما بی‌سیم نیست‌، می‌توانید هدفون را به وسیله جک 5/3 میلی‌متری به تلویزیون متصل کنید.

کاربرد پورت USB چیست؟
 پورت‌های USB، یکی از پرکاربردترین ورودی‌های تلویزیون هستند که در تمام تلویزیون‌ها وجود دارند. البته تعداد این پورت در تلویزیون‌ها متفاوت است. تلویزیون‌‌های هوشمند، معمولا بین ۲ تا ۳ پورت USB دارند، در حالی که تلویزیون‌‌های معمولی، نهایتا به یک پورت USB مجهز هستند.
اصلی‌ترین کاربرد این پورت، انتقال چندرسانه‌ای است که از طریق اتصال فلش مموری یا هارد اکسترنال به دستگاه فراهم می‌شود.
با استفاده از آن می‌توان به سادگی موزیک‌ و یا فیلم‌های مورد علاقه خود را به دستگاه انتقال داد. همچنین در صورت پشتیبانی تلویزیون از قابلیت ضبط برنامه یا‌ PVR، می‌توانیم برنامه ضبط شده را روی فلش بریزیم و از طریق لپ‌تاپ تماشا کنیم. 
 همچنین شرکت‌ها، برای عیب یابی و یا بروزرسانی نرم افزار تلویزیون‌های هوشمند، با استفاده از USB، این کار را انجام می‌دهند. لذا، وجود این پورت از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از پورت USB، می‌توان برخی از دستگاه‌ها مانند : هندزفری بلوتوثی، پاور بانک، PSP، دسته کنسول  و … را شارژ کرد. همچنین دستگاه‌های کوچکی مانند پنکه دستی رومیزی، از این طریق قابل شارژ هستند. 

کاربرد پورت HDMI  چیست؟
 امروزه پورت HDMI، به جز جدانشدنی تلویزیون‌ها تبدیل شده است به گونه‌ای که با استفاده از این پورت، دیگر نیازی به پورت‌‌های Optical، VGA، DVI و .. نیست. HDMI، استاندارد اتصال وسایل صوتی و تصویری به یکدیگر است که قابلیت انتقال صدا و تصویر به صورت همزمان را دارد. HDMI اطلاعات را به صورت دیجیتال و با سرعتی بالا انتقال می‌دهد که نتیجه آن، صدا و تصویری با کیفیت است. 
به وسیله این پورت، می‌توان دستگاه‌های مختلفی مانند : کنسول های بازی، دستگاه‌های پخش بلوری (Blu-Ray)، اندروید باکس، ستاپ باکس، لپ تاپ، دوربین، DVR و … را به دستگاه متصل کرد. 
 پورت HDMI، ورژن‌های مختلفی دارد‌:‌ ورژن اول یا 1.0 آن، توانایی انتقال تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰ یا Full HD را دارد. ورژن 2.0 این پورت نیز، توانایی انتقال و نمایش تصاویر با کیفیت 4K را دارا می‌باشد. آخرین نسخه این پورت پرکاربرد، نسخه 2.1 است که علاوه بر تصویر Full HD، می‌تواند تصاویر 4K را در فریم بالا و همچنین تصویر 8K را انتقال دهد. 
در برخی از تلویزیون‌ها، از پورت HDMI CEC استفاده می‌شود. این پورت، برای کنترل دستگاه‌های متصل به تلویزیون با یک ریموت کنترل، به کار می رود. البته چون در بیشتر موارد این اتصال به خوبی برقرار نمی شود، HDMI ARC جای آن را گرفته است.
به عنوان مثال اگر گیرنده دیجیتال یا رسیور را از طریق ورودی HDMI ARC به تلویزیون وصل کنیم، می‌توانیم عملکردهایی مانند روشن و خاموش کردن یا تنظیم صدای دستگاه متصل به تلویزیون را از طریق کنترل خود تلویزیون انجام دهیم.

کاربرد پورت کامپوزیت COMPOSITE چیست؟
 به گمانم آشنایی ما ایرانی‌ها با کابل‌‌های سه رنگ کامپوزیت، حتی از کابل HDMI نیز بیشتر باشد. این ورودی‌ها را در اکثر تلویزیون‌های قدیمی‌تر می‌توان مشاهده کرد. نقش آن‌ها تا حدودی مانند ورودی های HDMI است.
در واقع آن دسته از تلویزیون‌های قدیمی که فاقد ورودی HDMI هستند، از این مشخصه استفاده می‌کنند. برای این پورت‌ها، از کابل های RCA استفاده می‌شود که مختص ورودی‌های تصویر و صدای استریو هستند.
در کامپوزیت، کابل زرد رنگ مسئول انتقال سیگنال‌های ویدیویی با کیفیت استاندارد یا همان SD است. کابل‌‌های قرمز و سفید، با انتقال کانال‌های صوتی چپ و راست، صدایی استریو به وجود می‌آورند. 
پورت‌های کامپوزیت می‌توانند برای اتصال دستگاه‌هایی مانند : Xbox 360 Sega، PlayStation 1،
، Wii، DVR، دوربین فیلمبرداری قدیمی، VCR و …. مورد استفاده قرار گیرند.
 
قیمت تلویزیون بر چه اساس است؟
 در کنار برند، موارد متعددی در قیمت تلویزیون نقش دارند. این موارد می‌توانند شامل کیفیت تصویر، سایز صفحه نمایش، هوشمند بودن یا نبودن، تعداد پورت‌ها و امکانات جانبی باشند. برای مثال قیمت تلویزیون 4k در مقایسه با قیمت تلویزیون Full HD بیشتر است. پس بهتر است قبل از خرید تلویزیون، نیاز را سنجیده تا انتخاب بهتری لازم به‌ ذکر است که در فروشگاه اینترنتی رادهوم‌، می‌توان با فیلتر کردن قیمت تلویزیون‌، بر اساس بودجه خود، انتخاب خود را راحت‌تر کنید و از هزینه‌های اضافه جلوگیری کنید.

خرید تلویزیون ضمانت‌دار مناسب‌تر است یا بدون ضمانت؟
 همواره توصیه ما به خرید تلویزیون با ضمانت و خدمات پس از فروش معتبر است . چرا که به هر حال در هر نوع کالای لوازم خانگی، همواره احتمال خراب شدن یا ضربه دیدن دستگاه هنگام جابه جایی وجود دارد.
بنابراین همواره ما به خدمات پس از فروش هر کالایی که می‌خریم، نیازمندیم. متاسفانه برخی افراد با این توجیه که می‌خواهند برند خارجی با کیفیت بخرند، تلویزیونی را انتخاب می‌کنند که در کشور خدمات پس از فروش ندارد. در اینگونه موارد، در صورت نیاز به قطعه یدکی، یا پیدا کردن آن مشکل است و یا با قیمتی بسیار بیشتر از قیمت واقعی فروخته می‌شود.

فروشگاه اینترنتی رادهوم 
 فروشگاه اینترنتی Radhome تلاش نموده است تا سبد کاملی از لوازم خانگی را به همراه نقد و بررسی و با قیمتی مناسب و معقول، در سایت خود ارائه دهد. در سایت رادهوم انواع لوازم پخت و پز که شامل اجاق گاز، فر توکار، آون توستر، پلوپز می‌شود به همراه نقد و بررسی‌ آنها وجود دارند، شما می‌توانید با بهترین قیمت و گارانتی اصلی شرکت خریداری نمایید.  
 
تنوع بی نظیر برندها در فروشگاه اینترنتی رادهوم
 رادهوم، در سایت فروشگاهی خود یعنی Radhome.co، مدل‌های مختلفی از لوازم پخت و پز را در محصولات خود قرار داده است. علاوه بر تنوع محصولات، تنوع برند نیز می‌تواند گزینه‌های بیشتری برای شما عزیزان فراهم کند.
وجود برندهای پیشرو و مطرح ایرانی نظیر هیمالیا، دوو، آیوا، جی پلاس و بست انتخاب برای خرید انواع تلویزیون مانند تلویزیون هیمالیا، تلویزیون دوو، تلویزیون هیمالیا،تلویزیون آیوا، تلویزیون جی پلاس و تلویزیون بست را بسیار آسان کرده است.
از آنجا که فروشگاه رادهوم برای همه افراد و با هر میزان بودجه‌ای می‌باشد، محصولات اقتصادی برند بست را در مجموعه خود دارد و امکان خرید اجاق گاز بست نیز وجود دارد.
محصولات رادهوم تنها به تلویزیون و لوازم صوتی تصویری محدود نمی‌شود و در سایر زمینه ها مانند لوازم پخت و پز، شستشو و نظافت، لوازم برقی آشپزخانه، سرمایش و گرمایش، لوازم منزل و یخچال فریزر فعالیت دارد.
 
 واحد لجستیک فروشگاه اینترنتی رادهوم 
 فروشگاه اینترنتی رادهوم، با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه‌ای در واحد لجستیک خود، متعهد می‌شود که سفارش کاربران را صحیح و سالم و در سریع‌ترین زمان ممکن به دست آن‌ها می‌رساند.
واحد لجستیک رادهوم، ارسال سفارش و پخش لوازم خانگی به کلیه شهرها و روستاهای استان خوزستان از جمله ‌اهواز، ماهشهر، شوشتر، اندیمشک، امیدیه، ایذه، دزفول، بهبهان و آبادان را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.
این فروشگاه، همچنین آمادگی ارسال سفارش، به دیگر شهرها و استان‌های جنوبی کشور، چون چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، یاسوج، شهرکرد، دهدشت، گچساران، خرم آباد، دره شهر، مهران، بروجرد را دارا می‌باشد. 
 
هدف اصلی رادهوم، ارائه کالاهای متنوع، کمک در انتخاب و در نهایت خرید آسان است. همین موضوع سبب شده است تا جهت آشنایی بیشتر با برندها، انواع محصولات و قابلیت‌های آنها، تمام موارد با بیانی ساده توضیح داده شوند. به این ترتیب رادهوم تجربه خریدی لذت‌بخش و آسان را برای خریداران ایجاد کرده است.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها