به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۳۱۵۵۸۹

افشای ولخرجی‌های دختر نظربایف

افشای ولخرجی‌های دختر نظربایف
گروه بین الملل:دختر رئیس جمهوری پیشین قزاقستان پس از خارج کردن دارایی‌هایش به ارزش ۲۲۰ میلیون پوند از این کشور، یک جت شخصی به ارزش ۱۸ میلیون پوند و یک عمارت در شهر لندن به ارزش ۸.۷۵ میلیون پوند خرید.
 آلیا نظربایف،  این خانه را در منطقه "های‌گیت" لندن و برای کسب شهروندی انگلیس خریداری کرد. او همچنین یک جت شخصی چلنجر ساخت شرکت بمباردیه خرید.
این خانم ۴۱ ساله این خریدها را پس از آن انجام داد که از دو مشاور مالی‌ خواست دارایی‌هایش را از لیختن‌اشتاین به بنیادهای مالی و شرکت‌های فراساحلی در جزایر ویرجین انگلیس انتقال دهند.
این ولخرجی‌ها که همچنین شامل خرید یک ملک ۱۴ میلیون دلاری در دبی بود، در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد، اما اخیرا به دلیل شکرآب شدن رابطه او با این دو مشاور مالی، فاش شد. نظربایف این مشاوران را به عدم صداقت، سوء استفاده از وجوه، توطئه برای کلاهبرداری، خیانت در امانت و "دارا شدن ناعادلانه و بلاجهت" متهم کرده بود.او جوان‌ترین دختر نورسلطان نظربایف ۸۱ ساله است که تا سال ۲۰۱۹، به مدت ۲۸ سال رئیس جمهوری قزاقستان بود. بسیاری بر این باورند که خانواده این رهبر پیشین قزاقستان، علیرغم کناره‌گیری او از منصبش، همچنان قدرت را در دست دارند.اخبار ولخرجی‌های آلیا نظربایف در حالی منتشر شده است که قزاقستان خشونت‌آمیزترین روزهای خود در ۳۰ سال گذشته را سپری می‌کند. قزاقستان از ابتدای ماه ژانویه سال جاری میلادی، شاهد آغاز تظاهرات گسترده و خشونت‌آمیز بوده است. این اعتراضات از دو شهر این کشور به دلیل افزایش دو برابری قیمت گاز مایع آغاز شد.

 
برچسب ها: قزاقستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها