به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۳۱۵۶۱۰

با این وضعیت تورم باید حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش حقوق داشته باشیم

با این وضعیت تورم باید حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش حقوق داشته باشیم
گروه اقتصادی: نماینده مردم ورامین در مجلس، گفت: اگر میانگین ۱۰ درصدی در افزایش حقوق مبنا قرار بگیرد خیلی پایین است و تناسبی ندارد، ما که در جلوگیری از تورم موفق نبوده‌ایم حداقل تعادل حقوق‌ها را افزایش بدهیم که به تعادل کلی اندکی کمک کنیم.

به گزارش ایلنا، حسین نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در رابطه با تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده علیرغم نگرانی‌های نمایندگان، گفت: مجلس حسن نیت خود را نسبت به لایحه بودجه نشان داد و اینکه دست دولت را در انجام این ماموریت بسیار خطیر بودجه‌ریزی کشور و مدیریت درآمد-هزینه مقداری بازتر گذاشت برای اینکه بتواند به اهداف و برنامه و شعارها دست پیدا کند، مصداق همین مساله است. به هر حال همه ما قوای سه گانه در یک کشتی هستیم و دولت امروز قوه مجریه نظام جمهوری اسلامی است و باید به یکدیگر در مسیر خدمت به مردم کمک کنیم.

وی ادامه داد: منتها نواقصی در بحث لایحه مطرح است که این‌ها باید هم در کمیسیون تلفیق رسیدگی شود هم در صحن بیاید و مطرح شود، نمایندگان دیدگاه‌ها و نظراتی دارند؛ قطعا باید یک بودجه درخور شأن کشور و مردم تنظیم شود.

نوش آبادی اضافه کرد: همانطور که آقای رئیس‌جمهور در روز یکشنبه اشاره کردند، دولت مصمم است با همکاری مجلس به بحث تبعیض‌ها پایان دهد، موضوع نامتوازن بودن حقوق‌ها و شکاف فراوانی که بین دریافت‌ها و پرداخت‌ها وجود دارد، به حداقل برسد. یک موضوع مهم دیگر مساله تورم است، با تورم بی‌رحمی مواجه هستیم و گرانی‌ها بیداد کرده است، مردم واقعا از گرانی کلافه شدند و آسایش مردم از این افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به هم ریخته است.

وی افزود: امیدواریم که ضمن مدیریت تیم اقتصادی دولت، با همکاری بخش‌های اقتصادی مجلس این مساله به نحو مقتضی مدیریت شود و یک راهکار مناسبی برای برون رفت از فشار اقتصادی طراحی شود.نماینده مردم ورامین در رابطه با کمبود میزان افزایش حقوق‌ها برای سال آینده، بیان کرد: من هم اعتقاد دارم که اگر این میانگین ۱۰ درصدی در افزایش حقوق مبنا قرار بگیرد، خیلی پایین است و تناسبی ندارد، ما که در جلوگیری از تورم موفق نبوده‌ایم حداقل تعادل حقوق‌ها را افزایش بدهیم که به تعادل اندکی کمک کنیم. اگرچه نقدینگی هم باعث تورم می‌شود اما در حالت فعلی راهی جز این نیست. با توجه به اینکه تورم ۴۰ درصد است، حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش حقوق باید داشته باشیم تا یک مقداری آلام مردم از گرانی و مشکلات تسکین پیدا کند.

وی افزود: گرچه این‌ها راهکار نیست، در دنیا حقوق‌ها و نرخ‌ها ثابت است، ما باید تلاش کنیم به ثبات اقتصادی برسیم؛ وقتی به این نقطه برسیم، قیمت‌ها و تورم به ثبات می‌رسد و حقوق‌ها هم در اثر آن ثابت خواهد شد.
نوش آبادی تاکید کرد: مجلس با حذف ارز ترجیحی مخالف است که در شرایط کنونی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام شود و شوک وارد شود اما اگر قرار است این اتفاق رقم بخورد باید با مدیریت درست و به صورت تدریجی باشد.
برچسب ها: حقوق تورم
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها