به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۳۱۵۶۴۳
به من گفتند که فقط یک جمله بگو که اگر من هم بودم به آن هواپیما می‌زدم!

افشای پشت‌پرده ویدئوی سفارشی و بیشرمانه علیه قربانیان پرواز ۷۵۲

افشای پشت‌پرده ویدئوی سفارشی و بیشرمانه علیه قربانیان پرواز ۷۵۲
گروه سیاسی: چند روز پیش ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر گفت‌‎وگو با تعدادی از جوانان درباره سرنگونی هواپیمای اوکراینی منتشر شد که باعث بازخوردها و واکنش‌های گسترده‌ای در سطح فضای مجازی از جانب طیف‌های مختالف مردم شده بود. افرادی که در این ویدیو با آن‌ها مصاحبه شده است به طور واصح می‌گویند که اتفاقی که برای هواپیمای اوکراینی افتاد، انتخاب بین بد و بدتر بود و اگر چنین اتفاقی نمی‌افتاد 6 هزار نفر در ایران کشته می‌شدند و بین کشته شدن 200 نفر با 5 هزار نفر، قطعا انتخاب ما 200 نفر است. شقایق امینی، یکی از کسانی‌که در این ویدیو حضور داشته است در گفت و گو با سایت دیده‌بان ایران؛ ابعاد تازه از در خصوص این  کلیپ بازگو می کند.
*خانم امینی! چطوری این مصاحبه از شما گرفته شد و چه چیزی از شما خواسته شد که در این گفت‌وگو بگویید؟
من در مورد کسانی حرف زدم که در دانشگاه ما بودند و دانشگاه ما به دلیل این قضیه عزادار شد. بنده در نزدیکی خیابان انقلاب منتظر دوستم بودم که چند نفر جلوی من را گرفتند و گفتند که به مناسبت سالگرد هواپیمای اوکراینی در حال تهیه یک مصاحبه تصویری با مردم هستیم و اگر لطف کنید به چند سوال پاسخ دهید. من هم چون منتظر دوستم بودم و وقت کافی داشتم، قبول کردم. یک تبلت به من دادند و از من خواستند که یک ویدیو را پلی کنم و به من گفتند که فرض کن تو جای آن شخص هستی و به ما بگو در آن لحظه چه تصمیمی می‌گرفتی؟ حالا ویدیو بدین صورت بود که شما وقتی در رادار یک نقطه قرمز می‌بینی و آن را یک خطر تلقی می‌کنی، الان باید تصمیم بگیری که آیا میخواهی او را هدف قرار دهی یا خیر! اگر هدف قرار دهی یکسری مسائل و اگر قرار ندهی یکسری مشکلات دیگر به ‌وجود خواهد آمد و تعداد افراد بیشتری کشته خواهند شد؛ الان باید تصمیم بگیری که کشتن 200 نفر معقول‌تر است یا کشته شدن 5 هزار نفر؟!
*جواب شما چه بود؟
بنده گفتم چرا اصلا باید 200 نفر کشته شود؟! من این را هم گفتم که موشک اول اصلا خطای انسانی بوده است اما موشک دوم چی؟ هیچ جوابی برای این قضیه دارید؟ چرا این حرفایی که ما زدیم در این مصاحبه آورده نشده است و فقط بخش‌هایی که اصرار ه گفتن ما داشتند را در آن لحاظ کردند؟! بنده بارها تاکید کردم اگر با همین شرایط که امکان داشت جان چند میلیون نفر دیگر به خطر بیفتد، مقداری منطقی‌تر است. جالب است این افراد اصرار داشتند که ما حتما بگوییم که اگر ما هم بودیم به سمت هواپیما موشک شلیک می‌کردیم! و من می‌گفتم اگر پای جان 10 میلیون نفر دیگر باشد مقداری منطقی‌تر است اما این افراد اصرار داشتند نه همین یک جمله که ما می‌گوییم را باید بگویی.
*چه احساسی دارید؟
بنده بسیار زیاد از این افتاق ضربه خوردم و همین الان باید پاسخوی بسیاری زا نزدیکانم باشم که می‌پرسند این چه حرف‌هایی بود که زدی. بنده صراحتا اعلام می‌کنم این افراد همه مصاحبه را تقطیع کرده و هر آن‌چه که دوست داشتند به زور و اصرار از زیر زبان ما با کلی داستان و تئوری ریختن بیرون کشیدند. بنده هیچ تمایلاتی به این اشخاص ندارم و همه آن گزارشی که از ما تهیه شده است را قویا تکذیب می‌کنم.
.....

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۵:۳۳
واقعا این جماعت چقدر بیشرف و پست فطرتند! (381467)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۶:۴۷
بهارنیوز بازم چرت گفتی...
ثابت کن
تو ک اکثر گزارشات دورغ از اب در میان (381470)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۶:۴۷
منم بودم.حتماااااا میززززززززززدم (381471)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۷:۲۹
نسل خنگ که میگن یعنی همین، هنوز که هنوزه با دیدن یه دوربین و میکروفون، جو گیر میشن و.هر چرندی رو میگن، بعدا از چند ساعت میفهمن که باز هم گول خوردن. (381473)
رییسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۸:۵۷
شرم اوری ابن موضوع و تدلیس افراد غیر قابل توصیف (381476)
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۸:۵۸
........... را با چی میخواهید ماس مالی کنید (381477)
حدا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۹:۲۱
............ مگه گردنت چاقو گذاشته بود ................. (381481)
ف خ
Romania
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۹:۵۶
شرم باد برشما ........... (381484)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۲۲:۵۳
............ !!!فقط با ترفند ودروغ میخوان به اهداف خودشون برسند (381493)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۲۲:۵۵
از اول هم معلوم بود که این ویدیو سفارشی و کاملا جهت دار ساخته شده

هرکس این کلیپ ساخته شده را دید واقعا خشمگین و ناراحت شد (381494)
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۲۳:۴۷
شما چرا ارسال نظرات رو می بندین. این رویه علمی نیست. (381495)
۱
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۰۸:۱۱
گزینه ی سوم . نزنیم و کسانی آسمان کشور را منطقه ی پرواز ممنوع اعلام نکردند را با سیخ بکشیم . سپاه می گوید ما این مسئله را به دولت روحانی تذکر داده ایم و دولت به این مسئله توجه نکرده ، دولت روحانی سوالات بسیاری را بی پاسخ گذاشته است ! (381497)
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۱:۰۰
هیچ موشکی همزمان نمیتونه 5 هزار نفرو بکشه
سوال کلا اشتباهه
قیاس مع الفارقه (381501)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها