به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۳۱۵۶۴۷

آش شور یك انتصاب در دولت رئیسی

آش شور یك انتصاب در دولت رئیسی
گروه سیاسی: عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سابق رسانه ملی، به عنوان مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس منصوب شد. عسگری جایگزین جعفر ربیعی شده است. بسیاری در شبکه‌های اجتماعی صدور این حکم برای علی عسگری را عجیب و بحث برانگیز ارزیابی کردند. او هیچ سابقه در حوزه پتروشیمی و فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با آن ندارد.نداشتن سابقه در بخش صنعتی از عجایب انتخاب علی عسگری به عنوان مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس است. هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بزرگترین شرکت بورسی کشور است و به‌ عنوان بزرگترین هلدینگ پتروشیمی در خاورمیانه پس از "سابک عربستان"، شناخته می‌شود.
این شرکت سال‌هاست در چند رتبه در کشور از جمله شاخص فروش، ارزش بازار، میزان صادرات، مدار سودآوری و مقدار ارزش افزوده اول است.
هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس همچنین ١٥ شرکت تولیدی پتروشیمی و مجموعا ٦٠ شرکت زیر مجموعه دارد و به تنهایی ٢٠ درصد ارز کشور را تامین می‌کند.فروش داخلی و صادراتی این هلدینگ در سال ٢٠٢٠، حدود ٨.٤ میلیارد دلار بوده و ٣٨ امین شرکت شیمیایی دنیاست.٤٠ درصد پتروشیمی کشور در اختیار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است و صادرات امسال آن نیز تاکنون به ٥ میلیارد دلار می‌رسد.به همین دلیل انتصاب علی عسگری انتقادات زیادی را در پی داشته است که آیا فردی با عدم کوچکترین سابقه در بخش پتروشیمی می‌تواند بزرگترین شرکت پتروشیمی ایران را اداره کند یا نه.
آش انتصاب رئیس سابق صداوسیما به ریاست پتروشیمی خلیج‌فارس چنان شور شده که  مدیر شبکه کودک‌ونوجوان صداوسیما هم آن را دست انداخته: آیا هولدینگ پتروشیمی کودک‌ونوجوان سراغ ندارید؟محمد سرافراز، رییس اسبق صداوسیما، نیز به ریاست علی‌عسگری، رئیس سابق صداوسیما، بر بزرگ‌ترین پتروشیمی ایران، طعنه زده و نوشته: همان‌گونه که صداوسیما را از فروپاشی نجات دادی، در تراست خلیج‌فارس هم مشکل مالی دولت را حل می‌کنی...!
 

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۷:۰۲
دولت رفاقتی و رانتی (381472)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۹:۰۵
به شهیدچمران گفتند فرد ی را به پستی بگمارد.شهید چمران گفتندآیا تخصص دارد.پاسخ دادند آدم باتقوایی است.شهید چمران فرمودند هر کس پستی راقبول کند که تخصصش را ندارد ا وج بی تقو ایی است. (381480)
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۳:۱۸
دریغ از روزگاری که گذشت (381510)
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۵:۱۹
کل مملکت ویرانه کلا بی صاحب شده البته باید دلسوز داشته باشه که نداره اینجا کی ضرر میکنه کی باید تاوان لج بازی و یک دندگی و دشمنی با کشورهای دنیا را بده ؟ فقط مردم بی نوا (381527)
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۳:۲۸
چه انسان شریف و محترمی (381513)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها