به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۳۱۵۶۵۰

خانه ای گرم با حداقل مصرف انرژی (عایق سرما برای دیوار های سرد)

گروه کسب و کار: همانطور که می دانید، منازل در طول فصول سرد به شدت می توانند افت دما پیدا نمایند و مشکلات متعددی را برای ساکنان منزل به ارمغان بیاورند.
خانه ای گرم با حداقل مصرف انرژی (عایق سرما برای دیوار های سرد)
اما دقت داشته باشید که دیوارپوشها می توانند عایق مناسبی برای دیوار های سرد تلقی شوند و افراد می توانند استفاده از آن ها را مد نظر خود قرار دهند. شما می توانید در فروشگاه رونیا بهترین کیفیت دیوارپوش­های طرح سنگ، چوب، سه بعدی و غیره را مشاهده نمایید و با بهترین قیمت ها آنها را خریداری نمایید.
عایق هایی همچون دیوار پوش ها می توانند با صرف کم ترین هزینه و کم ترین انرژی، به گرم کردن منازل نیز بپردازند.
در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین عایق های سرما برای دیوار های سرد آشنا نماییم، لذا خواهشمندیم تا در انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد بررسی قرار دهید.
 
عایق کاری برای دیوار های سرد از بیرون منزل صورت می گیرد یا داخل؟
بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند که عایق کاری دیوار های سرد از بیرون منزل صورت می گیرد یا داخل؟
برای پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم که عایق کاری از بیرون منزل امری دشوار و سخت تلقی می شود، اما در داخل منزل می توان در کم ترین زمان ممکن به عایق کاری دیوار های سرد پرداخت و گرمای دلنشینی را به منزل بخشید.

مزایای عایق کاری دیوار های سرد
باید بدانید که عایق کاری بهترین روش برای افزایش گرما در منزل است و به همین ترتیب مزایای بسیاری را در بر دارد. برخی از این ویژگی ها عبارت اند از:
•    دوام بالا
عایق کاری با استفاده از دیوارپوش طرح سنگ می تواند دوام بالایی را به همراه داشته باشد و شما با صرف کم ترین هزینه می توانید یک عایق کاری با کیفیت فوق العاده را تجربه نمایید.

•  صرفه جویی در مصرف انرژی
از دیگر مزایای عایق کاری برای دیوار های سرد، می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره نمود.
هنگامی که شما دیوار های خود را با استفاده از دیوارپوش­های عایق متراکم می کنید، می توانید استفاده از پکیج و شوفاژ دیواری ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید و این موضوع خود به تنهایی سبب می گردد در مصرف انرژی صرفه جویی شود.



•  محافظت از دیوار ها
همانگونه که می دانید، عایق کاری نه تنها باعث کاهش سرما در منزل می شود بلکه می تواند تا حد بسیار زیادی از دیوار ها محافظت نماید.
استفاده مداوم از شوفاژ های دیواری و بخاری ها می تواند به دیوار آسیب جدی وارد کنند و به همین منظور توصیه می شود با در نظر گرفتن عایق برای دیوار های خود، از آسیب بیش از اندازه آن ها جلوگیری نمایید.

•  جلوگیری از رطوبت دیوار ها
از دیگر مزایایی که در این قسمت از مقاله قصد داریم برای تان شرح دهیم، جلوگیری از رطوبت دیوار ها با بهره مندی از عایق ها است.
عایق هایی همچون کاغذ دیواری ها و یا دیوارپوش  می توانند از رطوبت بیش از حد دیوار ها و ایجاد قارچ ها بر روی آن ها تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمایند.

•  عایق صوتی اضافی
همان گونه که می دانید، امروزه منازل به گونه ای ساخته می شوند که صدای ساکنان منازل به بیرون ساختمان نیز انتقال می یابند.
حال باید بدانید که با عایق کاری نه تنها خانه گرمی خواهید داشت، بلکه می توان گفت از انتقال صدا به بیرون از واحد تا حد بسیار زیادی جلوگیری می شود.

• از بین رفتن ناهمواری های دیوار
باید بدانید که برای ایجاد عایق بر روی دیوار منازل، می بایست سطح صاف و همواری در دسترس کارکنان باشد.
به همین منظور می توان گفت با دیوارپوش طرح سنگ ناهمواری های دیوار به طور کلی از بین خواهد رفت.



به چه دلیل توصیه می شود تا دیوار و سقف منازل را عایق کاری کرد؟
شما می توانید با کارشناسان فروشگاه رونیا در تماس باشید تا به شما در این زمینه مشاونره دهند. همانطور که تاکنون متوجه شده اید، عایق کاری دیوار و سقف منازل بسیار توصیه می شود که این موضوع الزامات خاص خود را در بر دارد.
ساختمان هایی که سال ساخت آن ها بالا می باشد، دیگر نمی توانند از نفوذ سرما به داخل منزل جلوگیری کنند و این امر سبب می گردد تا ساکنان واحد های یک ساختمان برای جلوگیری از اتلاف گرما از بخاری ها و دیگر وسایل گرمایشی استفاده نمایند.
برای این که بتوان از مصرف بیش از اندازه انرژی ها در چنین ساختمان هایی جلوگیری کرد، لازم است به عایق کاری سقف و دیوار آن ها پرداخت.
 
پیش از انتخاب عایق سرد برای دیوار های سرد به چه نکاتی توجه کنیم؟
برای این که بتوانید عایق مناسبی را برای منزل خود انتخاب نمایید، می بایست در ابتدا به نکات متعددی توجه داشته باشید تا از انتخاب عایق های نا مناسب تا حدی جلوگیری شود.

• در بر داشتن مقاومت بالا
عایق های حرارتی می بایست مقاومت بالایی را در بر داشته باشند تا زودهنگام دچار آسیب قرار نگیرند.
لذا خواهشمندیم پیش از انتخاب و تهیه عایق تان، از مقاومت بالای آن مطمئن شوید تا پس از خرید مشکلات متنوعی برای شما صورت نگیرد.

•  در برداشتن خاصیت ضد قارچ و ضد میکروب
همانطور که چندی قبل به آن اشاره نمودیم، عایق ها باید از خاصیت ضد قارچ و ضد میکروب بهره مند باشند تا دیوار ها هیچ گاه دچار آسیب نگردند.

•  در بر داشتن خاصیت مویینگی
از دیگر نکاتی که پیش از خرید و تهیه عایق ها باید به آن توجه داشته باشید، در بر داشتن خاصیت مویینگی است.
در واقع چگالی عایق های مناسب برای دیوار های سرد باید همواره بالا باشد تا بتواند از نفوذ هر گونه سرما به خوبی جلوگیری نماید.

• عدم ایجاد انقباض و انبساط شدید
دقت داشته باشید که عایق ها به هیچ وجه نباید با تغییر دما دچار انقباض و انبساط شدید بشوند، در غیر این صورت می توانند مشکلات متعددی را برای افراد به ارمغان بیاورند.

• عدم استفاده از ماده سمی در ساختار عایق
برای این که بتوانید خرید مناسبی را تجربه کنید، باید به عدم استفاده از ماده سمی در عایق مد نظر تان توجه داشته باشید.

•  مقاومت بالا در برابر حریق
از دیگر موضوعاتی که می بایست به آن توجه داشته باشید، مقاومت بالای عایق ها در برابر حریق است.
عایق مد نظر تان باید در برابر آتش گرفتگی مقاوم عمل نماید و از بروز مشکلات متعدد جلوگیری کند.



سخن پایانی
همانطور که تاکنون متوجه شده اید، عایق ها می توانند در برابر ورود سرما به منازل مسکونی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنند که همین امر سبب می گردد مصرف روزانه انرژی در کشور به طور چشمگیری کاهش یابد.
به همین منظور در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را با عایق سرما برای دیوار های سرد و همچنین قیمت پارکت لمینت ضد آب در فروشگاه رونیا آشنا نماییم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق بتوانید به انتخاب یک عایق مناسب برای منازل تان نیز بپردازید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها