کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش به انتصاب علی عسگری در پتروشیمی

روزنامه اعتماد , 22 دی 1400 ساعت 9:16


گروه سیاسی: شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که مدیر سابق صدا و سیما به بزرگ‌ترین هلدینگ کشور منتقل شده و سکان هدایت آن را در دست بگیرد.این انتصاب در حالی صورت گرفته که عسگری سابقه اقتصادی و فعالیتی مرتبط برای ریاست یک شرکت پتروشیمی را در پرونده ندارد.

با وجود اینکه خبرگزاری رسمی وزارت نفت، شانا انتصاب علی عسگری در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را تایید کرده اما روز گذشته رییس سازمان خصوصی سازی این موضوع را رد کرد و گفت :«این شرکت هنوز صورتجلسه‌ای برای بررسی به سازمان خصوصی‌سازی ارسال نکرده است.» صورتجلسه‌ای که احتمالا در روزهای آینده به این سازمان ارائه خواهد شد.

واکنش‌ها در فضای مجازی چگونه بود؟
عجیب‌ترین واکنش به انتصابات اوجی در صنعت نفت را خبرگزاری ایرنا داشته؛ این رسانه متعلق به دولت در یکی از مطالب خود نوشت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد انتصابات جواد اوجی در وزارت نفت همگی از بدنه این صنعت بوده و این در شرایطی است که بیژن زنگنه، وزیر نفت دولت روحانی رکورددار انتصابات غیرتخصصی از معاون وزیر گرفته تا مشاوران ارشد خود به شمار می‌رود.»

البته که این خبرگزاری به همین چند جمله اکتفا نکرده و در بخش دیگری از گزارش خود نیز نوشته بود: « ....انتقاداتی که بیش از هر چیز بر غیرتخصصی بودن این انتصاب متمرکز شده بود و نقش رابطه را بیش از ضابطه می‌دانست. این موضوع در شرایطی مطرح شد که تا اینجای کار، جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم، تمام معاونان خود را از بدنه وزارت نفت انتخاب کرده و موردی پیدا نمی‌شود که از خارج از صنعت نفت آمده باشد.»
این در حالی است که تاکنون دو انتصاب اوجی انتقادات زیادی را به دنبال داشته و علاوه بر علی عسگری، مرتضی شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز جزو چهره‌هایی بوده و هست که خبر انتصابش باعث تعجب بسیاری از افراد شد. انتقادات بدنه کارشناسی نفت و پتروشیمی پس از حضور او در برنامه‌ای تلویزیونی بیشتر هم شد؛ جایی که معاون وزیر به مفاهیم ابتدایی و اولیه صنعت پتروشیمی نیز تسلط نداشت و در بخش‌هایی مجری برنامه به او یادآور شد که افق 1404 در برنامه هفتم توسعه است و نه برنامه ششم. شاه میرزایی پیشتر اداره کل بازرسی وزارت نفت را در اختیار داشت و پس از روی کار آمدن اوجی در این وزارت‌خانه به معاون او تبدیل شد.

علی عسگری نیز انتصاب پر سر و صدای دیگری در صنعت نفت است. این اتفاق آنقدر عجیب بوده که مدیر اسبق و همچنین مدیر شبکه کودک و نوجوان نیز از آن به تندی انتقاد کرده‌اند. او که بیشتر با ریاستش بر سازمان صدا و سیما معروف شد، سابقه حضور در قرارگاه فضای مجازی را در رزومه خود دارد و از طراحان اصلی شورای عالی فضای مجازی به شمار می‌رود. علی عسگری هیچ گونه سابقه مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی یا پتروشیمی نداشته و مشخص نیست بر اساس چه تخصصی قرار است سکان بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور که در حال حاضر می‌تواند تا 50 درصد ارز سامانه نیما را تامین کند، در درست بگیرد. اتفاقی که با اصل «شایسته سالاری» که توسط رییس‌جمهور نیز مورد تاکید قرار گرفته بود در تناقض است.


کد مطلب: 315725

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/315725/واکنش-انتصاب-علی-عسگری-پتروشیمی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir