به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۳۱۵۷۵۷

اومیکرون المپیک پکن را به خطر می‌اندازد؟

اومیکرون المپیک پکن را به خطر می‌اندازد؟
گروه جامعه: پس از کشف موارد ابتلا به اومیکرون در استان هنان چین در یکی از شهرهای پنج میلیونی این استان قرنطینه سراسری اعمال شد. این دومین قرنطینه این استان در چند ماه گذشته است. این مسئله نشان دهنده تعهد چین برای حذف کامل ویروس کرونا است. در حال حاضر دو ویروس به شدت قابل انتقال در این کشور جریان دارد.

مسئولان شهر آنیانگ پس از اینکه روز دوشنبه دو نفر مبتلا به سویه مسری اومیکرون تشخیص داده شدند، به ساکنین شهر اطلاع دادند که در خانه‌های خود بمانند. آنان همچنین استفاده از کلیه وسایل نقلیه را ممنوع کردند. ۵۸ مورد ابتلای دیگر  صبح روز سه شنبه گزارش شد هر چند مقامات این شهر هنوز اعلام نکرده‌اند این موارد لزوما مبتلا به اومیکرون هستند یا خیر.

شیوع بیشتر اومیکرون در استان هنان و شهر بندری تیانجین مشکلات جدی را برای مسئولانی که در حال حاضر هم گریبان گیر سویه دلتا هستند بوجود آورده است. شهر هبی که میزبانی اینترنتی رقابت‌های المپیک زمستانی پکن را بر عهده دارد با هر دو این‌ها همسایه است. این رقابت‌ها در کمتر از یک ماه آغاز می‌شود.
 
آمار ابتلا
چین در کل ۱۱۰ مورد ابتلا را در روز سه شنبه اعلام کرد که ۸۷ مورد آن مربوط به استان هنان بود. تا زمانی که خطر ویروس به طور کامل در شهر آنیانگ رفع نشده است، تمامی شرکت‌ها ملزم به توقف عملیات خود شده‌اند. البته کارهای مهم همچنان در حال انجام خواهند بود. فروش انبوه بلیط‌های سفر به پکن نیز متوقف شده‌اند.این دومین قرنطینه کامل یک شهر در چین در ۲۰ روز گذشته بوده است. دو شهر دیگر در استان هنان نیز با محدودیت‌هایی در حمل و نقل عمومی و حضور در رستوران‌ها روبرو شده‌اند. در شهر تیان جینگ هم ۱۰ مورد ابتلا و ۱۱ مورد ابتلای بدون علائم گزارش شد.
برچسب ها: اومیکرون چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها