به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۳۱۵۸۰۰

هزینه VAR روسی؛ هر ست 2 تا 3 میلیارد تومان

گروه ورزشی: فدراسیون فوتبال برای اینکه اینبار در ورود تجهیزات VAR به داخل کشور بامشکل مواجه نشود با یک شرکت روسی وارد مذاکره شده که البته مورد تایید فیفا است.
هزینه VAR روسی؛ هر ست 2 تا 3 میلیارد تومان
فدراسیون فوتبال برای برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی تجهیزات کمک داور ویدئویی را در استادیوم آزادی راه اندازی کرد اما در یک حرکت عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این بازی داوران ویدئویی را انتخاب نکرد! شاید به این دلیل که در موعد مقرر هماهنگی های لازم با AFC صورت نگرفته بود و در ادامه مجلس به ماهیت شرکتی که فدراسیون فوتبال با آن وارد همکاری شده بود معترض و در نهایت موجب شد این پروژه در فوتبال ایران متوقف شود. 
بنا به گفته سخندان، رییس دپارتمان کمیته داوران، این بار فدراسیون فوتبال با یک شرکت روسی وارد مذاکره شده است. قرار است تجهیزات این شرکت در همه استادیوم های لیگ برتر نصب شود. قرار نیست این تجهیزات اجاره ای باشد و از شرکت روسی خریداری خواهد شد. اجرای این پروژه از آنجایی که باید در چند مرحله و زیر نظر فیفا برگزار شود بعید است به لیگ برتر این فصل و حتی فصل آینده برسد اما به نظر می رسد از دو فصل بعد اگر همه کارها خوب پیش رود بازیهای لیگ برتر ایران هم با حضور کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد. 
اما در جلسات اخیر هم تاکید شد فدراسیون فوتبال مجری واردات تجهیزات به ایران خواهد بود و هزینه آن در هر استادیومی بر عهده باشگاهی است که در آن استادیوم به میدان می رود. داوود رفعتی یکی از ناظران داوری در بازی های لیگ برتر در این باره می گوید هزینه ورود VAR به استادیوم های ایران بین 2 تا 3 میلیارد تومان است که تامین این هزینه بر عهده باشگاه ها است. طبیعی است فدراسیون فوتبال پرداخت این هزینه  را به باشگاه ها محول کند چرا که اجرای این پروژه در فوتبال ایران نزدیک به 50 میلیارد تومان هزینه به دنبال خواهد داشت و فدراسیون فوتبال توان پرداخت این پول را ندارد و شاید در بهترین حالت یک ست برای استادیوم آزادی به بهانه بازی های تیم ملی خریداری کند. البته از این اقدام تیم های استقلال و پرسپولیس هم سود خواهند برد چون استادیوم آزادی محل برپایی دیدار خانگی تیم های آبی و قرمز هم هست و شاید در نهایت این دو تیم لازم نباشد برای ورود VAR هزینه ای را پرداخت کنند.  
قرار است بهمن ماه جاری داوران ایرانی برای کار با تجیهزات کمک داور ویدئویی از سوی مدرسین فیفا آموزش ببینند. این کلاس ها در دو مرحله برگزار می شود که مرحله اول آن در تهران و مرحله دوم در دوحه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها