به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۳۱۵۸۱۶

نمایش تازه محمد حاتمی با بازی آشا محرابی

نمایش تازه محمد حاتمی با بازی آشا محرابی
گروه فرهنگی: محمد حاتمی که به زودی نمایش «رادیکال هفت ممیز هفت» را با بازی خودش و آشا محرابی اجرا می‌کند، می‌گوید: عادت کنیم که به هر چیزی عادت نکنیم.محمد حاتمی با وجود برنامه‌های زیادی که برای اجرای تئاتر داشت، در دو سال کرونایی اخیر، دست نگه داشت ولی حالا با بهتر شدن شرایط و انجام واکسیناسیون عمومی، تصمیم دارد جدیدترین نمایش خود را در سالنی تازه تاسیس روی صحنه بیاورد.
 
حاتمی در گفتگو با ایسنا توضیحاتی درباره اجرای این اثر نمایشی ارایه می‌کند و تاکید دارد که نباید به عادت‌های گذشته بچسبیم بلکه باید جسارت تجربه‌های تازه را داشته باشیم.او می گوید: من و آشا محرابی طرحی داشتیم با موضوع مهاجرت‌های اجباری و به پیشنهاد خانم محرابی متن این نمایش را یکی از دوستان ایشان نوشت که خیلی هم زود به سرانجام رسید و بنا داریم آن را از ۲۶ دی ماه روی صحنه بیاوریم.

این کارگردان درباره درون‌مایه نمایش خود توضیح می‌دهد: نمایش ما قصه‌ای جهانی و اجتماعی دارد و درباره مهاجرت‌های اجباری است. در این نمایش موضوعاتی مانند نابرابری‌های اجتماعی و ظلمی که به بعضی جوامع می‌رود، مورد توجه قرار گرفته است.

حاتمی با اشاره به علاقه خودش به فانتزی اضافه می‌کند: داستان نمایش ما رئال است ولی چون همواره به شکستن مرزهای واقعیت و خیال علاقه‌مندم، از نویسنده خواستیم این موضوع را هم مد نظر داشته باشد.
او که قصد دارد نمایش خود را در سالنی تازه تاسیس در جم سنتر اجرا کند، درباره اجرای نمایش در سالنی ناشناس می‌گوید: سالن نمایش جم سنتر با اجرای ما افتتاح می‌شود و ما برای اجرا در این سالن چند دلیل داشتیم. مهم‌ترین دلیل من شکست عادت‌های همیشگی است. ما معمولا عادت کرده‌ایم در مرکز شهر، تئاتر ببینیم . خیلی خوب است که تئاتر در مرکز شهر رونق دارد ولی بهتر آن است که عادت کنیم تا به هر چیزی عادت نکنیم. با این نگاه، خوب است که تئاتر در دیگر نقاط شهر هم اجرا بشود.

حاتمی خاطرنشان می‌کند: توقع ندارم کسی برای دیدن این نمایش از مسیر دوری بیاید بلکه بیشتر امیدوارم مردم همان منطقه یعنی منطقه جماران به تماشای نمایش ما بنشینند. مردمی که برخلاف تصور اولیه، همه هم متمول نیستند بلکه بسیاری از آنان قشر متوسطی هستند که سال‌هاست در آن منطقه زندگی می‌کنند.این بازیگر تئاتر که نمایش خود را به مدت ۱۰ شب در سالن «نقطه عطف سینما تئاتر» در جم سنتر اجرا می‌کند، می‌افزاید: ما به جای اینکه مردم را به دیدن تئاترمان دعوت کنیم، خودمان سراغ آنها می‌رویم. اگر ۱۰ اجرای خوب در این سالن داشته باشیم، کفایت می‌کند.

حاتمی که قصد دارد این نمایش را در دیگر شهرها و کشورها هم روی صحنه بیاورد، می‌گوید: متن نمایش در حال ترجمه به زبان انگلیسی است و چون موضوعی جهانی دارد، فکر می‌کنیم در دیگر کشورها هم امکان اجرای آن وجود داشته باشد به همین دلیل از ابتدا ،کاری جمع و جور با دکوری پرتابل طراحی کرده‌ایم تا هم در دیگر شهرهای کشور خودمان روی صحنه برود و هم در کشورهای دیگر.

این هنرمند که همراه با آشا محرابی این نمایش را به زبان انگلیسی هم تمرین می‌کند، ادامه می‌دهد: اجرای انگلیسی زبان هم برای خارج از کشور برنامه‌ریزی شده و هم در داخل کشور برای موسسات آموزشی زبان انگلیسی.او درباره ریسک اجرای نمایش در سالنی ناشناس می‌گوید: به هر حال داریم ریسک می‌کنیم و سالن با اجرای ما افتتاح می‌شود. بعد از ما هم گروه‌های دیگری در نوبت اجرا هستند. اینجا فضایی است که بچه‌های تئاتری با آسودگی خیال می‌توانند کار کنند.

 این اثر نمایشی نوشته مریم تاجیک است که با  طراحی و کارگردانی محمد حاتمی و بازی آشا محرابی و حاتمی روی صحنه می‌رود. طراحی لباس را هلیا شکری انجام می‌دهد و طراحی پوستر هم بر عهده سوگل فیاضی است. ایده ابوطالبی هم طراحی حرکت این نمایش را انجام می‌دهد.تهیه‌کنندگان این نمایش شهرام اسدزاده و مهدی مقصود هستند.نمایش «ردایکال هفت ممیز هفت» از تاریخ ۲۶ دی ماه به مدت ۱۰ شب راس ساعت ۱۹ در سالن «تقاطع سینما تئاتر» جم سنتر روی صحنه می‌رود.
برچسب ها: محمد حاتمی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها