به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۳۱۵۸۴۸
وزارت ورزش ارتباط خود با جلسه جنجالی «شاخ‌های اینستا» را رد کرد‎!

فیلم‌هایی از جلسه رسمی با زنان اینفلوئنسر اینستاگرام

فیلم‌هایی از جلسه رسمی با زنان اینفلوئنسر اینستاگرام
گروه فیلم و عکس: وزارت ورزش و جوانان امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای هرگونه ارتباط خود با جلسه جنجالی زنان اینفلوئنسر اینستاگرام در یکی از سالن‌های این وزارتخانه را رد کرد اما معاون وزیر ورزش از برگزاری جلسه با «شل‌حجاب‌ها» دفاع کرد!

در بیانیه  وزارت ورزش و جوانان آمده که مجمع ملی خیرین ازدواج برای «تبلیغ ازدواج آسان با اقشار مختلف از جمله شماری از بلاگرهای جوان» ارتباط برقرار کرده و «صرفا به علت فقدان مکان مناسب»، این جلسه در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شده است. این بیانیه همچنین پس از انتقادها از برگزاری این جلسه با حضور زنانی که معمولا در جمهوری اسلامی آنها را «بدحجاب» می‌نامند، و حضور وحید یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این نشست اضافه کرده که او در این برنامه «حضور نداشته و اخبار منتشر شده در این خصوص کذب است».
 
با این حال وحید یامین‌پور در توییتی به صورت تلویحی از این جلسه حمایت کرده و نوشته است: «این جلسه رو نبودم و از جزئیات مطلع نیستم ولی اعتراف می‌کنم در همین مدت از آخوند تا شل‌حجاب و از قهرمان المپیک تا کارتن‌خواب رو دعوت و باهاشون گفت‌وگو کردم.» بیانیه وزارت ورزش و جوانان پس از آن صادر می‌شود که ویدئوها و عکس‌هایی از جلسه روز دوشنبه، ۲۱ دی‌ماه، شماری از زنان فعال در شبکه پیام‌رسان اینستاگرام در وزارت ورزش منتشر شد که از برخی از آنها با عنوان «شاخ‌های اینستاگرامی» نام برده می‌شود. این زنان جوان با پوشش و آرایشی در جلسه با حضور سه روحانی شرکت کرده‌اند که معمولا گشت‌های کنترل حجاب به خاطر همان‌ها در خیابان به زنان تذکر داده و حتی اقدام به بازداشت آنان می‌کنند.  در یکی از ویدئوهای منتشرشده از این اینفلوئنسرها در توییتر، یکی از این زنان با خنده می‌گوید: «داریم جایی می‌رویم که به ما گفته‌اند مقنعه به سر کنید. به همین خاطر کف سعادت‌آباد، دربدر دنبال مغازه مقنعه‌فروشی هستیم.» ویدئوی زیر:
................
در عکس‌هایی که از برخی از این چهره‌های اینستاگرامی منتشر شده، خود آنها نوشته‌اند که «جلسه‌ای کاری» دارند و برای «برنامه‌ریزی ۱۱۴ عروس و داماد»، به وزارت ورزش و جوانان می‌روند. با توجه به سخت‌گیری‌های جمهوری اسلامی در زمینه حجاب و ظاهر زنان، حتی در شبکه‌های اجتماعی و انتشار اخبار مبنی بر برخورد با برخی از زنان اینفلوئنسر به دلیل «بدحجابی»، انتشار این تصاویر و ویدئوها با انتقاد شماری از کاربران فضای مجازی روبه‌رو شده است. برخی کاربران از این که «دولت انقلابی» ابراهیم رئیسی به زنان «نگاه ابزاری» دارد و برای رسیدن به اهداف خود، حتی از زنانی که پوشش آنها را قبول ندارد نیز استفاده می‌کند، انتقاد کرده‌اند.
........
یک کاربر توییتر نوشته است: پادویی برای اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها ژنتیک جماعت انحرافی است.چه در دولت مهرورز که احمدی‌نژادشان با گلزار می‌نشست و وزارت جوانانشان شبنم خانم قلی‌خانی را بعنوان سخنگو برمی‌گزید. چه اکنون که پای تتلو و سلبریتی‌های اینستاگرامی وسط است. چنگ و دندانشان هم که برای ماست...  کاربران دیگر نیز یادآور شده‌اند که اگر زمان دولت حسن روحانی، چنین جلسه‌ای در یک وزارتخانه برگزار می‌شد، عده‌ای «کفن‌پوش» به خیابان‌ها می‌ریختند!

شماری از هواداران جمهوری اسلامی (موسوم به ارزشی‌ها) در شبکه‌های مجازی نیز از برگزاری این جلسه در وزارت ورزش و جوانان انتقاد کرده‌ و در واکنش به تکذیبیه وزارت ورزش و جوانان نوشته‌اند: «فقط کاش آقای وحید یامین‌پور بهشان خداقوت نمی‌گفت و کاش‌تر نمی‌شنیدیم که مدیر کل دفترش در این جلسه حضور داشته! این نمایش‌ها اثر انزوای نخبگان و رأی بد است.» این جلسه در شرایطی برگزار شده که به تازگی گروهی از طلاب قم از ۱۵ نفر از بازیگران زن سینمای ایران به دلیل بدحجابی منجر به تحریک آنان به دادسرای قم شکایت کرده بودند! 

۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۷:۵۶
خوبه والا، پولاشون رو به اسم خیریه بالا میکشن، بعد مجوز میدن که در اینستا واسه خودشون تبلیغ. عجب بازی نازیبایی (381532)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ۱۱:۲۹
بهانه جویی و نق زدن مدام یک بیماری روانی است من با این که همچنین دخترانی را سمی مهلک برای جامعه سالم میدانم اما این کارها قدمی برای شکستن فضای خشک و ایده آل نگر محض خوب است (381560)
دامزیک
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ۱۲:۰۴
فقط جای امیر تتلو در این جلسه خالی بود (381561)
۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ۱۲:۰۸
کفن پوش ها کفن ها داده اند خشکشویی (381562)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها