به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۳۱۵۸۹۴

کشتی جاسوسی روسی در نزدیکی هاوایی

کشتی جاسوسی روسی در نزدیکی هاوایی
گروه بین الملل: ارتش آمریکا یک کشتی جاسوسی روسی را در اقیانوس آرام و در نزدیکی هاوایی رصد کرده‌اند.
 این ناو در آب‌های حومه منطقه اقتصادی ویژه هاوایی و زمانی رویت شده که فرماندهان آمریکایی از جمعه گذشته در حال رصد و ثبت تحرکات آن بوده‌اند.سخنگوی فرماندهی هند-پاسیفیک آمریکا گفت: این فرماندهی در حال رصد و مانیتورینگ فعالیت این ناو روسی در آب‌های بین‌المللی آن هم در نزدیکی هاوایی است. ما به عنوان بخشی از عملیات عادی روزانه از نزدیک عبور و مرور تمامی کشتی‌ها در منطقه هند-پاسیفیک را از طریق گشت‌های هوایی، دریایی و و دیگر ظرفیت‌های مشترک پیگیری و رصد می‌کنیم. ما بر طبق قوانین بین‌المللی در حریم هوایی و دریایی به انجام عملیات می‌پردازیم تا مطمئن شویم تمامی کشورها می‌توانند بدون ترس یا نگرانی از بروز درگیری در منطقه رفت و آمد داشته باشند.
در مه گذشته میلادی، یگان پاسیفیک آمریکا کشتی جاسوسی روسیه به نام "کاریلیا" مستقر در ولادیووستوک را رصد کرد که درست در ۱۵ مایلی غرب منطقه کائوآئی در هاوایی بود. این جزیره محل استقرار تاسیسات موشکی پاسیفیک است که نیروی دریایی و آژانس دفاع موشکی آمریکا از آن برای آزمایش موشک‌هایش استفاده می‌کند.حضور این کشتی جاسوسی روسی در منطقه باعث شد تا فرماندهان آمریکایی تست موشکی برنامه ریزی خود را به تعویق بیندازند.
این جدیدترین رصد کشتی جاسوسی روسی در منطقه در سال جاری میلادی در حالی صورت گرفته که دولت جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال کاهش تنش‌ها آن هم در زمانی است که ارتش روسیه نیروهایش را در تعداد زیاد در مرز با اوکراین مستقر کرده و احتمال وقوع درگیری وجود دارد.پنتاگون اخیرا منطقه پاسیفیک را اولویت اصلی عملیات خود و چین را رقیب اصلی‌اش در منطقه مذکور دانسته اما با این حال، روسیه هنوز بازیگر اصلی در پاسیفیک محسوب می‌شود.کرملین روابط نظامی و تجارت تسلیحاتی خود را با چندین کشور در حوزه آسیا حفظ کرده و یگان قابل ملاحظه خود در منطقه پاسیفیک را در منطقه دارد.
هاوایی در اقیانوس آرام محل اصلی و حساس برای عملیات نظامی آمریکا به شمار می‌رود. فرماندهی هند-پاسیفیک آمریکا در کمپ اسمیت بر تمامی عملیات در سراسر اقیانوس آرام، اکثر اقیانوس هند و بخش‌هایی از منطقه شمالگان نظارت دارد.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها