به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۳۱۵۹۱۰

افزایش چشم‌گیر تقاضای پناهندگی در آلمان

افزایش چشم‌گیر تقاضای پناهندگی در آلمان
گروه بین الملل: شمار درخواست‌های پناهندگی در آلمان در سال ۲۰۲۱ میلادی به بالاترین میزان ظرف چهار سال گذشته رسید. بیشتر متقاضیان اهل سوریه‌اند.
بر اساس ارقام اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی در آلمان (BAMF)، این نهاد در  سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۱۹۰ هزار درخواست پناهندگی دریافت کرده است.بر اساس آمار ارائه‌شده شمار کسانی که برای نخستین بار در آلمان درخواست پناهندگی کرده‌اند با ۱۴۸ هزار درخواست به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۸ رسیده است.
حدود ۱۷ و نیم درصد از این تقاضاها مربوط به کودکان زیر یک سال است که در آلمان متولد شده‌اند.وزارت کشور آلمان تاکید کرده که این آمار با ارقام مربوط به درخواست‌های پناهندگی سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیت‌های مسافرتی اعمال‌شده در سطح جهانی برای مهار همه‌گیری کرونا، قابل مقایسه نیست.در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲۲ هزار درخواست پناهندگی در آلمان ثبت شد. در سال ۲۰۱۷ این رقم به بیش از ۲۲۲ هزار نفر رسیده بود.
مبدا بخش بزرگی از پناهجویانی که در سال گذشته میلادی وارد آلمان شدند همچنان سوریه است. بر اساس آمار BAMF در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۰ هزار درخواست از سوی شهروندان سوری ثبت شده است.داده‌های جدید همچنین نشان می‌دهند شمار درخواست‌های پناهندگی از سوی شهروندان افغانستان نیز از زمان تسلط طالبان بر این کشور افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۱ میلادی در آلمان ۳۱ هزار افغان درخواست پناهندگی داده‌اند.

 
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها