به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۳۱۵۹۱۴

تاكید «اون»بر تقویت بنیاد ارتش کره‌شمالی

تاكید «اون»بر تقویت بنیاد ارتش کره‌شمالی
گروه بین الملل: رهبر کره‌شمالی حین نظارت بر آزمایش یک موشک فراصوت خواستار تقویت نیروهای نظامی استراتژیک این کشور شد.
 روز سه‌شنبه مقام‌های کره‌جنوبی و ژاپن از شلیک یک پرتابه از سوی کره‌شمالی خبر دادند که موجب شد دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از کشورها به آن اعتراض کنند.این اولین مرتبه‌ در حدود دو سال گذشته، یا به عبارتی مارس ۲۰۲۰ است که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی رسما در مراسم شلیک یک موشک شرکت می‌کند.
دومین شلیک یک موشک مافوق صوت در کمتر از یک هفته نشان‌دهنده وعده سال نوی کیم جونگ اون برای تقویت ارتش به منظور حفظ برتری فناوری در زمانی است که مذاکرات با ایالات متحده و کره‌جنوبی به بن‌بست رسیده است.کیم پس از نظارت بر این پرتاب از دانشمندان نظامی خواست تا "تلاش‌ها را برای تقویت مستمر بنیاد استراتژیک نظامی کشور از نظر کمی و کیفی و مدرن‌سازی بیشتر ارتش تسریع کنند."یک کارشناس ارشد در موسسه صلح بین‌المللی کارنگی ایندومنت مستقر در آمریکا در پیامی توییتری گفت که حضور کیم نشان‌دهنده توجه ویژه او به این برنامه است.
بر خلاف دیگر آزمایش‌های اخیر کره‌شمالی، روزنامه حزب حاکم موسوم به رودونگ سینمون تصاویری از حضور کیم در صفحه اول خود منتشر کرد. تحلیلگران می‌گویند، تصاویری که رسانه دولتی کره‌شمالی منتشر کرده نشان می‌دهد همان نوع موشک با همان کلاهکی که چند روز پیش شلیک شده بود، دوباره شلیک شده است.  
در گزارش کی‌سی‌ان‌ای آمده است: این شلیک آزمایشی با هدف تایید نهایی مشخصه‌های فنی کلی سامانه تسلیحات مافوق صوت پیشرفته صورت گرفت. قابلیت مانور برتر این وسیله مافوق صوت با این شلیک نهایی بیشتر تایید شد.


 
برچسب ها: کره‌ شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها