به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۳۱۵۹۷۰

استخدام ۱۰هزار فرزند ایثارگران بالای ۷۰درصد

استخدام ۱۰هزار فرزند ایثارگران بالای ۷۰درصد
گروه جامعه: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۰ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تا پایان سال جذب دستگاه های دولتی می شوند.
 امیرحسین قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری دستگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاه حفظ عصمت و طهارت است، عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاه حفظ، احیاء، ترویج، معرفی و بقای انقلاب اسلامی است.
وی افزود: کار اصلی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت حفظ پیوستگی سرزمین ایران است و زمینه پیوست فکری، گفتمانی و فرهنگی جامعه دینی ما را فراهم می کند.
قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه راه حفظ فرهنگ، مرجعیت بخشی است، گفت: پیامبر اکرم(ص) وقتی می خواستند اسلام را معرفی کنند به وسیله خودشان این کار را انجام می دادند و خودشان الگوی تامه دین بودند، معصومین هم همینطور بودند، وقتی می خواهیم فرهنگی را حفظ کنیم واجدان و صاحبان آن فرهنگ باید مرجع و الگو شوند به همین خاطر امام می فرمایند که منزلت و کرامت شهدا را حفظ کنید.وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به معیشت جامعه ایثارگران، تصریح کرد: ایثارگران الگو هستند و شرایطشان با بقیه افراد جامعه باید متفاوت باشد و در این راه نیاز به کار فرهنگی و تربیتی داریم. رفتار ما در رسیدگی به امور جامعه ایثارگران صرفا در حد یک سازمان خدماتی شده و این جهت گیری غلط تبدیل به یک اصل شده در حالی که این فرع بوده و خودش مسیری برای هدف بزرگتری بوده و لازمه آن این است که شخصیت ها و الگوهای برجسته این حوزه را باید برجسته کرده و به جامعه نشان دهیم.
معاون رئیس جمهور افزود: برخی فکر می کنند ایثارگری مربوط به دوره ای بوده و اکنون به اتمام رسیده و اکنون وقت مطالبه گری است، باید آن تصویری را از خانواده شهدا و جانبازان نشان دهیم که همچنان پیوسته در حال ایثار هستند و این نیاز به برنامه ریزی دارد.
قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه باید پنج درصد سهمیه جهش ملی مسکن به ایثارگران اختصاص پیدا کند، گفت: با آمدن دولت سیزدهم و وجود چهره های انقلابی امیدواریم سرعتی در حوزه های مسکن و اشتغال ایجاد شود.وی با اشاره به مطلوب بودن شرایط در همه ابعاد نسبت به سالهای ابتدایی جنگ، افزود: چه فضایی بر آن زمان حاکم بود که اکنون نیست، آیا داشته ها و آورده های اقتصادی ما کاهش پیدا کرده؟ یقینا نه و روحیه ها تغییر پیدا کرده است و اگر همان روحیه ها را داشته باشیم یقینا شرایط متفاوت خواهد بود.
قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: ایثارگران مطالبات قانونی بسیاری دارند که پاسخ داده نشده و اگر بخواهیم تمامی قوانین موجود را برای ایثارگران پیاده کنیم رقمی در حدود 126 هزار میلیارد تومان نیاز داریم در حالی که کل بودجه ما 31 هزار و 600 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به ماجرای پاداش پایان خدمت جانبازان ماده 38 و 39 تصریح کرد: اجرای این امر 40 هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که به اندازه بودجه یکسال ماست.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: از زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمده بعضی از معوقات را پرداخت کرده ایم و بخشی از آن هم در لایحه بودجه سال آینده لحاظ شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین رشد را در لایحه ایثار و شهادت داشته ایم، اظهار داشت: بازهم نسبت به نیازمان کم است و در منطقه باید با کمک مسئولان و مردم حل شود و همت نیاز دارد. در حوزه اشتغال برنامه ویژه ای برای فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد به بالا داریم که سازمان اداری استخدامی کشور به ما 17 هزار پست سازمانی داده اند و 33 هزار نفر فرزند شهید و جانباز 70 درصد بیکار داریم، آزمون اول گرفته شده و 7 هزار نفر عبور کرده و استخدام شده اند و تا پایان سال برای 10 هزار نفر دیگر هم آزمون برگزار می شود.تعدادی از این مجموع ممکن است به هر دلیل شرایط جذب در دستگاه های دولتی را نداشته باشند که باید با کمک بنگاه های اقتصادی و توانمندسازی برای آنها ایجاد اشتغال کنیم.
برچسب ها: استخدام

ب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ۲۱:۲۲
همین رویه ، دور باطل است که کشور را با بحران روبرو کرده
بجای اشتغال در بخش تولید, بصورت سهمیه جذب سازمانهای دولتی می شوند و بجای یک نفر ده نفر استخدام
شده و بار مالی آن می‌شود تورم بر گرده مردم مظلوم
چون حاصل کار ، برای جامعه صفر است و توالی عدد صفر
صفر است (381597)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها