به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۳۱۶۰۶۱

برترین دانشگاه‌های ایتالیا را بشناسید

برترین دانشگاه‌های ایتالیا را بشناسید
گروه علمی: در رتبه‌بندی ۲۰۲۲ تایمز هایر اجوکیشن، دانشگاه‌های برتر ایتالیا معرفی شدند و دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان جایگاه نخست را دارد.به گزارش ایسنا، ایتالیا یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های کره زمین را دارد که تلفیقی از آداب و رسوم و سنن ۲۰ ناحیه است.
 
ایتالیا که در قلب جنوب اروپا واقع شده است، مناظر طبیعی زیبایی دارد که به همراه غذاهای معروف و تاریخ این کشور، در میان پربازدیدترین کشورهای جهان است.این ویژگی‌ها از جمله عواملی است که دانشجویان زیادی در جهان مشتاق تحصیل در این کشور باشند.در آخرین رتبه بندی نظام رتبه‌بندی "تایمز هایر اجوکیشن"( Times Higher Education) که برای سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شده است، دانشگاه‌های این کشور رتبه‌بندی شدند که به معرفی اجمالی چند دانشگاه برتر این رتبه‌بندی میپردازیم.

دانشگاه "بولونیا"( University of Bologna)
دانشگاه "بولونیا" از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا با قدمت بیش از ۹۰۰ سال در ایتالیا است که تاکنون فعالیت‌های علمی چشمگیری در این دانشگاه صورت گرفته است."دانشگاه بولونیا" قدیمی‌ترین دانشگاه در جهان غرب است که از سال ۱۰۸۸ نگاه به آینده دارد.

این دانشگاه دو هزار و ۸۵۰ نفر عضو هیئت علمی، ۵۲ هزار و ۷۸۷ نفر دانشجوی کارشناسی، ۲۹ هزار و ۵۷۶ نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد. دانشکده‌های دانشگاه بولونیا ایتالیا شامل دانشکده کشاورزی و دامپزشکی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و آمار، دانشکده مهندسی و معماری دانشکده زبان‌های خارجی و ادبیات، تفسیر و ترجمه، دانشکده حقوق، دانشکده هنر، علوم انسانی و میراث فرهنگی، دانشکده پزشکی و جراحی، دانشکده داروسازی، بیوتکنولوژی و علوم ورزشی، دانشکده علوم سیاسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و دانشکده علوم می‌شود.

دانشگاه "ساپینزای رم"( Sapienza University of Rome)
دانشگاه ساپینزای رم قدیمی‌ترین دانشگاه شهر رم در ایتالیا است که در سال ۱۳۰۳ میلادی تأسیس شد.
این دانشگاه در میان  ۳ درصد از دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد. هم‌چنین، دانشگاه ساپینزا معمولا به عنوان یکی از ده دانشگاه برتر اروپا است.ساپینزا به ایتالیایی به معنای حکمت یا فرزانگی است و دانشگاه ساپینزا به‌طور مداوم نقش مهمی در تاریخ ایتالیا بازی کرده و به‌طور مستقیم در تغییرات و تحولات کلیدی در جامعه، اقتصاد و سیاست نقش داشته است.این دانشگاه از حدود ۱۱۵ هزار دانشجو از جمله ۹ هزار دانشجوی بین‌المللی و تقریبا ۴ هزار کارمند عضو فضای آکادمیک دانشگاه پشتیبانی می‌کند.دانشگاه ساپینزای رم ۲۸۰ رشته تحصیلی و ۲۰۰ دوره تخصصی در ۶۳ دپارتمان با ۵۰ کتابخانه  برای استفاده دانشجویان دارد و تعداد موزه‌های این دانشگاه به ۱۸ می‌رسد.

دانشگاه "پادووا"( University of Padua)
دانشگاه پادووا  واقع در شمال ایتالیا در سال ۱۲۲۲ میلادی به عنوان یک مدرسه حقوق تاسیس شد. این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی ایتالیا و پنجمین دانشگاه قدیمی جهان است.این دانشگاه از ۳۲ بخش و هشت مدرسه تشکیل شده است. همچنین دارای یک بیمارستان دانشگاهی، یک موزه و ۱۴ خوابگاه برای اقامت دانشجویان است. .

دانشگاه پادووا طیف گسترده ای از رشته‌ها را ارائه می‌دهد که توسط دپارتمان‌های ذیل اداره می‌شود:گروه زراعت، غذا، منابع طبیعی، حیوانات و محیط زیست، گروه زیست شناسی، گروه پزشکی، تولید و بهداشت دام، گروه علوم زیست پزشکی،‌ گروه علوم قلب، قفسه سینه و عروق،‌ گروه علوم شیمی، گروه مهندسی عمران، محیط زیست و معماری، گروه علوم ارتباطات، گروه زیست پزشکی تطبیقی ​​و علوم غذایی، گروه میراث فرهنگی: باستان شناسی و تاریخ هنر، سینما و موسیقی، گروه روانشناسی رشد و جامعه پذیری، گروه اقتصاد و مدیریت، گروه روانشناسی عمومی، گروه علوم زمین، گروه علوم تاریخی و جغرافیایی و جهان باستان، گروه مهندسی صنایع، گروه مهندسی اطلاعات، اداره زمین، محیط زیست، کشاورزی و جنگلداری، گروه مطالعات زبانی و ادبی، گروه مدیریت و مهندسی، گروه ریاضی، گروه پزشکی، گروه پزشکی مولکولی،گروه علوم اعصاب، گروه علوم دارویی و فارماکولوژی، گروه فلسفه، جامعه شناسی، تعلیم و تربیت و روانشناسی کاربردی، گروه فیزیک و نجوم، گروه علوم سیاسی و حقوقی و مطالعات بین المللی، دپارتمان حقوق خصوصی و نقد حقوق، گروه حقوق عمومی، بین المللی و جامعه، گروه علوم آماری ، گروه جراحی، انکولوژی و گوارش و دپارتمان بهداشت زنان و کودکان می‌شود.

"مدرسه مطالعات پیشرفته  سنت‌آنا_پیزا"( Sant’Anna School of Advanced Studies – Pisa)
این دانشگاه یک دانشگاه دولتی خصوصی در علوم کاربردی است که دارای یک آزمون ورودی سختگیرانه است که اگر متقاضیان بتوانند به نمرات برتر دست یابند و تسلط خود را به دو زبان نشان دهند، می‌توانند به رایگان در این دانشگاه تحصیل کنند.در نتیجه، جمعیت دانشجویی این دانشگاه بسیار کم است و کمتر از ۱۰۰۰ دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.مدرسه مطالعات پیشرفته سنت آنا در رشته‌های علوم بازرگانی، علوم اقتصادی، علوم حقوقی، علوم سیاسی، علوم کشاورزی، علوم پزشکی، مهندسی صنایع و مهندسی اطلاعات دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه" میلان"( University of Milan)
دانشگاه میلان در سال ۱۹۲۴ میلادی تأسیس شد که متشکل از دو مؤسسه بود و این دو موسسه پیشینه خوبی از مطالعات پزشکی، علمی و انسانی داشتند.در حال حاضر دانشگاه میلان دارای ۸ دانشکده و ۲ مدرسه، ۱۳۸ برنامه تحصیلی (بین دوره‌های کارشناسی کارشناسی ارشد)، ۳۱ مدرسه دکتری و ۷۶ مدرسه تخصصی است.
تقریبا ۶۴ هزار دانشجو در دانشگاه میلان مشغول به تحصیل هستند.  اساتید این دانشگاه حدود ۲۰۰ نفر هستند و ۵۰۰ نفر هم به‌عنوان استاد مهمان در دانشگاه میلان حضور دارند و بیش از ۱۹۴۷ نفر در بخش فنی و اداری کار می‌کنند.دانشگاه میلان دارای یک شبکه ۴۷ متشکل از کتابخانه است. بعضی از آن‌ها به حوزه‌های عمومی اختصاص‌یافته است، در حالی‌ که تعدادی از کتابخانه‌های تخصصی‌تر در درجه اول برای اهداف تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها