به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۱۶۰۶۲

فقط چند هفته برای احیای برجام وقت هست

فقط چند هفته برای احیای برجام وقت هست
گروه سیاسی: وزیر خارجه آمریکا می‌گوید در هفته‌ها و نه ماه‌های آینده مشخص خواهد شد که آیا می‌توان به صورت متقابل به توافق هسته‌ای ایران و قدرت ها، برجام، بازگشت یا نه.
 آنتونی بلینکن در مصاحبه‌ای با رادیو "ان پی آر" آمریکا گفت هنوز معتقد است که می‌توان در هفته‌های پیش رو به برجام بازگشت و "این بهترین اتفاق برای امنیت این کشور و متحدان و شرکایش در منطقه خواهد بود."
او گفت: "به نظر من چند هفته وقت داریم تا ببینیم می‌توانیم به اجرای متقابل تعهدات بازگردیم."او گفت "وقت خیلی خیلی تنگ است"، چون ایران "به نقطه‌ای که بتواند در زمان خیلی خیلی کوتاه مواد اتمی کافی برای یک بمب هسته‌ای تولید کند نزدیک و نزدیکتر می‌شود."وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد اگر در چند هفته آتی مذاکرات به نتیجه نرسد آمریکا به شیوه‌ای دیگر وارد عمل خواهد شد.
وزیر خارجه آمریکا همزمان با برگزاری روز دیگری از دور هشتم مذاکرات برای احیای برجام اظهار نظر می‌کرد.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران به نقل از علی باقری کنی، رئیس هیات مذاکره کننده ایران، می‌گوید مذاکرات رو به جلو در حرکت است و اختلاف‌ها کاهش پیدا کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز گفته ایران و ایالات متحده از طریق متن مکتوب غیررسمی، نظرات خود را در موضوعات چهارگانه رفع تحریم‌ها، اطمینان از رفع موثر تحریم‌ها، تعهدات هسته‌ای و راستی‌آزمایی ارائه کردند و هیات‌ها در حال بررسی این متون هستند.

 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها