به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۳۱۶۰۶۹

۲۰۲۱، سال طلایی فروش کتاب در بریتانیا

۲۰۲۱، سال طلایی فروش کتاب در بریتانیا
گروه فرهنگی: در سال ۲۰۲۱ آمار فروش کتاب در بریتانیا به بیشترین حد در یک دهه اخیر رسید.به گزارش ایسنا، در سال ۲۰۲۱ به‌رغم همه‌گیری کرونا، روند فروش کتاب در بریتانیا افزایش داشت و با وجود بیش از ۲۱۲ میلیون نسخه کتاب فروخته‌شده، سال ۲۰۲۱ بیشترین آمار فروش کتاب در یک دهه اخیر را به خود اختصاص داد.
 
این افزایش فروش کتاب تا حدی مدیون افزایش محبوبیت رمان‌های جنایی، علمی تخیلی، فانتزی و عاشقانه بود. در مجموع در سال ۲۰۲۱ آمار فروش کتاب در بریتانیا به نسبت سال ۲۰۲۰ حدود ۵ درصد افزایش داشت. در سال ۲۰۲۱ در مجموع ارزش کتاب‌های فروخته‌شده به ۱.۸۲ میلیارد پوند رسید.این آمار اخیرا توسط وب‌سایت «نیلسن بوک‌اسکن» ارائه شد. این افزایش در فروش درحالی حاصل شده است که کتاب‌فروشی‌های سراسر بریتانیا در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ تعطیل بودند.

بر اساس آمار ارائه‌شده، در سال ۲۰۲۱، کتاب‌های عاشقانه، علمی تخیلی و جنایی به ترتیب در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیشترین افزایش فروش را در بین کتاب‌های داستانی داشتند.دو مورد از رمان‌های جنایی «ریچارد عثمان»، یعنی «باشگاه قتل پنجشنبه‌ها» که اثر پرفروش سال گذشته شد و همچنین کتاب «مردی که دو بار جان داد» دیگر اثر پرفروش سال گذشته از جمله آثاری بودند که در افزایش آمار فروش کتاب نقش پررنگی داشتند.

«باشگاه قتل پنجشنبه‌ها» نوشته «ریچارد عثمان»، «پسرک، موش کور، روباه و اسب» نوشته «چارلی مکزی»، «کتابخانه نیمه‌شب» نوشته «مت هیگ»، «مردی که دوبار جان داد» نوشته «ریچارد عثمان»، کتاب آشپزی جدید «سریع و آسان» نوشته «کیت آلیسون» و «کی فدراستون»، «کتاب رکوردهای گینس ۲۰۲۲»، «دور» نوشته «باب مورتیمر»، «ابرهیولا» نوشته «دیوید ویلیامز»، «بر بادرفته و هیجان‌انگیز» نوشته «بیلی کانلی» و «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته «دلیا اوئنز» به ترتیب ۱۰ اثر پرفروش سال گذشته میلادی در بریتانیا بودند.
برچسب ها: کتاب بريتانيا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها