به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۳۱۶۱۱۳

گرفتاری لبنانی‌ها با بحران عمیق اقتصادی

گرفتاری لبنانی‌ها با بحران عمیق اقتصادی
گروه بین الملل: مردم لبنان در اعتراض به بحران سنگین اقتصادی حاکم بر لبنان دست به اعتصاب سراسری زدند. فروشگاه‌ها و بانک‌ها تعطیل شده‌اند. در پی بسته شدن مسیرهای خیابانی در بسیاری شهرها توسط معترضان، رفت‌وآمدها دچار اختلال شده است.در بسیاری شهرها، بستن مسیر اتوبوس‌های شهری، ترافیک سنگینی به دنبال داشت.
یک راننده تاکسی کلان‌شهر بیروت  گفته است: «ما در جهنم زندگی می‌کنیم و به یک مرگ آرام محکوم شده‌ایم.»سندیکاهای اتوبوسرانی شهری به این اعتصاب و اعتراض سراسری فراخوانده بودند. در پی آن تمام فروشگاه‌های و بانک‌ها تعطیل شدند.ارتش لبنان برای رفع موانع خیابانی و پراکندن معترضان وارد صحنه شده است.
مخالفان دولت  در برابر بانک مرکزی در بیروت دست به تظاهرات زدند و سطل‌های زباله را به آتش کشیدند. نیروهای پلیس با پرتاب گاز اشک‌آور تلاش کرد تظاهرکنندگان را پراکنده کند.
این کشور واقع در حاشیه دریای مدیترانه بدترین بحران اقصادی تاریخ خود را تجربه می‌کند. حدود سه‌چهارم جمعیت لبنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.به دلیل کمبود سوخت، بسیاری مناطق با قطعی مداوم و طولانی برق روبرو هستند. کمبود دارو بسیاری از خانوارها را در تنگنای شدید قرار داده است.از زمان فاجعه انفجار در بندر بیروت در اوت ۲۰۲۰ بدین سو، بسیاری دستگاه‌های دولت لبنان فلج شده‌اند. بسیاری شهروندان لبنان حاکمان سیاسی را متهم به فساد می‌کنند.



 
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها