به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۳۱۶۱۲۸

دیوان عالی آمریکا دستور بایدن را معلق كرد

دیوان عالی آمریکا دستور بایدن را معلق كرد
گروه بین الملل:دیوان عالی آمریکا دستور رئیس جمهوری این کشور را درباره الزام به واکسیناسیون یا آزمایش هفتگی کارکنان شرکت‌های خصوصی بزرگ معلق کرد.
قضات عالی‌ترین مرجع قضایی آمریکا گفته‌اند این قانون از چارچوب اختیارات رئیس‌جمهوری خارج است.این دادگاه حکم داده است که دولت می‌تواند یک فرمان محدودتر را برای اجبار واکسیناسیون سازمان‌های دولتی و مراکز بهداشتی درمانی اجرایی کند.دولت جو بایدن می‌گوید اجباری شدن واکسیناسیون کارکنان شرکت‌های خصوصی بزرگ و یا آزمایش هفتگی، به مبارزه با همه‌گیری کرونا کمک می‌کند. بایدن، تصمیم دیوان عالی این کشور را دلسردکننده خوانده است.
او گفته که این تصمیم "مانع از آن نمی‌شود که به عنوان رئیس‌جمهوری صدای خود را برای محافظت از کارفرمایانی که با انتخاب روش درست برای حفاظت از سلامت اقتصاد آمریکا تلاش می‌کنند، بلند نکند."
رئیس‌جمهور آمریکا گفته است "من از مدیران کسب و کارها می‌خواهم فورا به جمع آن یک سوم کارفرماهای شرکت‌های بزرگ بپیوندند که برای حفاظت از کارکنان و مشتریان و جامعه، واکسیناسیون را در شرکت‌های خود برای کارکنان‌شان اجباری کرده‌اند."بر اساس دستور دولت جو بایدن کارکنان شرکت‌ها ملزم بودند یا خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه کنند یا به خرج خودشان ماسک بخرند و هر هفته آزمایش کرونا انجام بدهند.این تصمیم دیوان عالی، بر آن دسته از محل‌های کسب و کار که بیش از ۱۰۰ کارمند و کارگر داشتند، تاثیر خواهد گذاشت که تا پیش از این موظف بودند کارکنان‌شان را به تبعیت از این قانون وادار کنند.
مخالفان می‌گفتند دستور دولت که در ماه نوامبر (دو ماه پیش) صادر شد از حوزه اختیاراتش خارج است و به همین دلیل با چالش‌های قانونی مواجه شد.
اکنون شش نفر از ۹ قاضی دیوان عالی این استدلال را پذیرفته‌اند و گفته‌اند قانونی ایمنی محل کار، گسترده‌تر از آن است که تحت اختیار اداره ایمنی و بهداشت شغلی وزارت کار آمریکا قرار بگیرد.
آنها گفته‌اند قانون دولت بایدن، در چارچوب اعمال قدرت دولت فدرال نیست و دست‌اندازی قابل توجهی به جان و سلامت تعداد زیادی از کارکنان است.
پنج نفر از ۹ نفر عضو دیوان عالی آمریکا رای داده‌اند که قانون محدودتر یعنی الزام ۱۰ میلیون نفری که از کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی‌اند، ایرادی ندارد. این احکام در حالی صادر می‌شوند که بخشی از سیاست‌های دولت بایدن قرار بود از این هفته اجرایی شود.قضات لیبرال دیوان عالی آمریکا گفته‌اند که تصمیم این دیوان برای جلوگیری از تداوم الزام به واکسیناسیون، "توانایی دولت را برای مقابله با تهدید بی‌سابقه‌ای که کووید۱۹ می‌تواند برای کارگران کشور ایجاد کند از بین می‌برد."این تصمیم دیوان عالی، نمود دیگری از موازنه قدرت کنونی این دیوان با حضور چهار قاضی محافظه‌کار و سه قاضی لیبرال و دو قاضی با سابقه ایدئولوژیک است.
اکنون جو بایدن یا باید کنگره این کشور را متقاعد کند که الزامات حوزه سلامت دولتش را قانونی کند، که با توجه به سابقه چنین اختلافاتی، بعید است، یا راه‌های جدیدی برای هدایت کشور در مسیر خروج از همه‌گیری کرونا پیدا کند.
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها