به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۳۱۶۱۳۷

روش‌های موثر و منابع مهم در آموزش زبان انگلیسی توسط مرکز همراه تحصیلی

گروه آموزش:
روش‌های موثر و منابع مهم در آموزش زبان انگلیسی توسط مرکز همراه تحصیلی
آموزش زبان انگلیسی و یادگیری آن به عنوان زبان دوم می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد. اما زمانی که از آن استفاده کنید، هر تلاش و زمانی که برای مطالعه زبان صرف می‌کنید ارزشش را دارد. با تسلط به زبان انگلیسی، سفر لذت بیشتری خواهد داشت. همچنین، لازم نیست منتظر باشید تا آخرین کتاب پرفروش یا فیلم‌هالیوود به زبان مادری شما ترجمه شود تا از آنها لذت ببرید. و همچنین برای گرفتن پذیرش در دانشگاههای مختلف دنیا نیاز به ارائه مدارک زبان بین المللی مانند آزمون آیلتس و یا تافل را دارید. برای کمک به شما در این تلاش، در اینجا چند نکته عملی در مورد چگونگی آموزش زبان انگلیسی آورده شده است.
بر اساس تحقیقات دانشگاهی، زبان شناسان ثابت کرده اند که بهترین روش واحد برای همه افراد در همه زمینه‌ها وجود ندارد و هیچ یک از روش‌های آموزشی ذاتا برتر از روش‌های دیگر نیست. در نتیجه برای هر فرد با توجه به شرایط او شیوه آموزش زبان انگلیسی می‌تواند متفاوت باشد اما در این مطلب کلیات شیوه‌های آموزش زبان انگلیسی توسط مرکز همراه تحصیلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یک معلم زبان حرفه ای و با تجربه همیشه رویکرد التقاط گرایی اصولی را اتخاذ می‌کند و در مورد مناسب ترین تکنیک‌ها تصمیم می‌گیرد و مناسب ترین روش را برای اهداف خاص، سبک یادگیری و زمینه آن زبان آموز به کار می‌گیرد.
روش‌های آموزش زبان انگلیسی به ویژه در 40 سال گذشته به سرعت توسعه یافته است. به عنوان یک زبان آموز، مدیر آموزش یا معلم، درک روش‌ها و تکنیک‌های مختلف بسیار مهم است تا بتوانید پیشرفت سریع تری در آموزش زبان انگلیسی داشته باشید و لذت خود را از یادگیری زبان افزایش دهید.
چند روش مناسب در آموزش زبان انگلیسی به نقل از مرکز زبان‌های خارجه همراه تحصیلی

عبارات را مطالعه کنید نه کلمات را
هنگامی که انگلیسی یا هر زبان دیگری را مطالعه می‌کنید، نباید کلمات فردی را یاد بگیرید زیرا به خاطر سپردن آنها بدون زمینه معنا ندارد. در عوض، باید عبارات کامل را مطالعه کنید. به خاطر سپردن معنی کلمات بسیار ساده تر است اگر بدانید معنی آنها چیست و چگونه در یک جمله استفاده می‌شود. با این روش حتی یادگیری ساختارهای گرامری و درک جمله یازی نیز برای شما بهتر درک می‌شود.

با گوش دادن یاد بگیرید و مرتب فایل‌های صوتی و خبر گوش کنید
در حالی که خواندن کتاب‌های درسی می‌تواند به شما در آموزش زبان انگلیسی کمک کند، نباید تنها به آنها تکیه کنید. کتاب‌های درسی برای آموزش گرامر و واژگان عالی هستند، اما ممکن است در انجام مکالمه کمک زیادی به شما نکنند. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه انگلیسی صحبت کنید، با گوش دادن یاد بگیرید نه با خواندن. با گوش دادن بیشتر، می‌توانید واژگان و دستور زبان مفیدی را بیاموزید، بدون اینکه آنها را متوجه شوید یا به خاطر بسپارید.



یک آزمون تعیین سطح بگیرید
قبل از شروع هر برنامه یادگیری، آگاهی از سطح مهارت فعلی انگلیسی شما بسیار مهم است زیرا نوع برنامه ای را که باید دنبال کنید تعیین می‌کند. برای مثال یک برنامه جامع انگلیسی در حدود سطح متوسط ​​یا پایین تر باشد و یک برنامه یادگیری سفارشی برای سطح متوسط رو به ​​​​بالا و یا پیشرفته.
در مرکز زبان‌های خارجه و آموزش زبان انگلیسی همراه تحصیلی به راحتی می‌توانید در آزمون تعیین سطح شرکت کنید و از سطح واقعی خود مطلع شوید. برای ارتباط با مشاورین و مدرسین ما وبسایت همراه تحصیلی به نشانی www.hamrahetahsili.ir را بازدید کنید.

کیفیت را بر کمیت اولویت دهید
وقتی صحبت از یادگیری هر زبانی می‌شود، همه چیز به کیفیت بر کمیت بستگی دارد. به جای یادگیری ده‌ها کلمه جدید در مدت زمان کوتاه، باید روی یادگیری یک کلمه و ده‌ها بار تکرار آن تمرکز کنید. این باعث می‌شود که شما از بار اطلاعاتی رنج نبرید. علاوه بر این، این استراتژی به شما امکان می‌دهد معنی کلمات و عبارات را عمیق تر در مغز خود قرار دهید. در نتیجه به راحتی آنها را فراموش نخواهید کرد.

گرامر را با داستان‌های مختلف و در زمان‌های مختلف یاد بگیرید
یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری گرامر گوش دادن به داستان‌های کوتاه است که در زمان‌های مختلف گفته می‌شود. این به شما کمک می‌کند گرامر انگلیسی خود را به طور خودکار و طبیعی تر بهبود بخشید. برای مثال، اگر داستانی با «من موز دوست ندارم اما می‌خواهم یکی بخورم» شروع می‌شود، داستان دیگر باید این باشد: «من موز دوست نداشتم اما می‌خواستم یکی بخورم».

گوش کن و جواب بده، نه گوش کن و تکرار کن
اگر می‌خواهید زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، از استراتژی استفاده شده در کتاب‌های درسی انگلیسی، یعنی «تکرار بعد از سخنران» استفاده نکنید. به‌جای طوطی‌ وار تکرار کردن کلمات یا عبارات گفته شده توسط گوینده، باید به سؤالات پرسیده شده پاسخ دهید. به عنوان مثال، اگر در حال گوش دادن به یک پادکست یا ویدیو هستید، هر 20 تا 30 ثانیه آن را مکث کنید و یک خلاصه مختصر از آنچه گفته شده است ایجاد کنید.

در یک دوره آنلاین آموزش زبان انگلیسی در مرکز همراه تحصیلی شرکت کنید
دوره‌های آنلاین زبان زیادی برای زبان آموزان در مرکز همراه تحصیلی وجود دارد که داوطلبان میتوانند با مراجعه به سایت همراه تحصیلی بعد از تعیین سطح در آن شرکت نمایند. در این دوره‌ها سعی بر آن است که بین استاد و زبان آموز ارتباط زیادی برقرار شود تا بتوانید مکالمه زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید.

معرفی برترین منابع آموزش زبان انگلیسی

بهترین کتاب‌ها برای بهبود واژگان انگلیسی
یک راه بسیار رایج برای یادگیری یک کلمه جدید این است که ابتدا به آن کلمه در زبان مادری خود فکر کنید و سپس ترجمه انگلیسی آن را جستجو کنید (با استفاده از گوگل یا یک برنامه فرهنگ لغت).
وقتی می‌شنوید که مردم در 6 ماه انگلیسی یاد می‌گیرند، یک دلیل این است که آنها از کتاب‌های خوب برای یادگیری روشمند کلمات جدید در زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.
در این بخش چند کتاب بسیار مفید برای یادگیری لغت در آموزش زبان انگلیسی معرفی می‌شود:
English Vocabulary Builder (DK English for Everyone)
English Collocations in Use (Cambridge)
Oxford Advanced Learner’s Dictionary (OALD)
 
بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی
درست است که دستور زبان انگلیسی ساده نیست. اما بسیاری از کتاب‌ها موضوع را دشوارتر و گیج کننده تر از آنچه لازم است می‌کنند. سه کتاب زیر عالی هستند زیرا دستور زبان انگلیسی را تا حد امکان ساده می‌کنند و گاهی اوقات حتی سرگرم کننده هستند. البته بهترین چیز در مورد این کتاب‌ها این است که می‌توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی در خانه و بصورت سریع کمک کنند.
English Grammar in Use (Cambridge)
Practical English Usage (Oxford)
English Grammar: Understanding the Basics (Cambridge)

بهترین کتاب‌ها برای بهبود مهارت‌های صحبت کردن و مکالمه در آموزش زبان انگلیسی
البته، بهترین راه برای بهبود مهارت‌های صحبت کردن، تمرین با یک معلم خصوصی یا دوستان انگلیسی زبان است. اما می‌توانید از چند کتاب خوب، مانند کتاب‌های زیر، چیزهای زیادی درباره صحبت کردن بیاموزید.
English Conversation (Practice Makes Perfect)
Ship or Sheep? An Intermediate Pronunciation Course
 همراه تحصیلی مرکز تخصصی آموزش زبان انگلیسی برای کلیه سطوح است و حتما از وبسایت این مرکز دیدن کنید.


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها