کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مریخ نورد استقامت ناسا متوقف شد

24 دی 1400 ساعت 17:43


گروه علمی:سیستم جمع آوری نمونه سنگ، مریخ نورد استقامت ناسا توسط برخی مواد به اندازه سنگریزه مسدود شده است.کار مریخ‌نوردPerseverance ناسا که نمونه‌های سنگی را جمع می‌کرد، توسط برخی مواد متوقف شد. این توقف به دلیل وجود تعدادی سنگریزه در آن بود. 

 به گزارش Republicworld، سیستم جمع‌آوری نمونه سنگی  توسط برخی مواد به اندازه سنگریزه مسدود شده است. مریخ‌نورد استقامت ناسا در ۲۹ دسامبر با موفقیت یک نمونه از سنگ مریخ را استخراج کرد. بر اساس داده‌هایی که پس از نمونه‌برداری به‌دست آمد، سنگی به نام Issole توسط تیمی از دانشمندان به خوبی مورد مطالعه قرار گرفت.

لوئیز جاندورا، کاوشگر و مهندس ارشد نمونه‌برداری، می‌گوید: "در حین انتقال نمونه‌ها به چرخ فلک لوله‌های مریخ‌نورد، حسگر‌های ما یک ناهنجاری را گزارش دادند." او در وبلاگی نوشت، این مریخ‌نورد هنگام ذخیره نمونه‌های جمع‌آوری شده با مقاومت استثنایی مواجه شد که در نهایت آن را متوقف کرد. این مریخ‌نورد ماموریت خود را به خوبی انجام داد.


مریخ‌نورد استقامت اولین مریخ نوردی است که مواد را از مریخ در لوله‌های مهر و موم شده جمع آوری می‌کند. ناسا قصد دارد یک اکسپدیشن تخیلی را برای جمع‌آوری نمونه‌ها و بازگرداندن آن‌ها به زمین طراحی کند. لوئیز جاندورا، مهندس ارشد نمونه‌برداری و ذخیره‌سازی، گفت: "در داخل لوله این مریخ‌نورد چند تکه زباله به اندازه سنگریزه وجود دارد." به گفته ناسا تصور می‌شود، سنگریزه‌ها از ظرف نمونه افتاده‌اند. به گفته لوئیز جاندورا، یافتن راه‌ حلی که اجازه خروج به سنگریزه‌ها را بدهد، زمان بر است.


کد مطلب: 316139

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/316139/مریخ-نورد-استقامت-ناسا-متوقف

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir