کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درمان آرتروز زانو با ایمپلنت های الکتریکی

24 دی 1400 ساعت 17:51


گروه علمی:پژوهشگران آمریکایی، نوعی ایمپلنت الکتریکی ابداع کرده‌اند که می‌تواند موجب درمان آرتروز و کاهش درد زانو شود. ایمپلنت‌های زانو که جریان الکتریکی کمی را تولید می‌کنند، ممکن است درمانی برای آرتروز باشند و رشد مجدد غضروف را تحریک کنند.
 

"تانه نگوین" (Thanh Nguyen)، پژوهشگر "دانشگاه کنتیکت" (UCONN) محقق این پروژه گفت: خرگوش‌هایی که طی یک آزمایش از ایمپلنت‌هایی استفاده کرده بودند، پس از یک ماه استراحت تشویق شدند تا روی تردمیل‌هایی که به آرامی حرکت می‌کنند، به مدت ۲۰ دقیقه در روز بپرند تا پا‌های خود را ورزش دهند و جریان الکتریکی تولید کنند.
این خرگوش‌ها به طور متوسط امتیاز ۱۵ از ۱۸ را به دست آوردند؛ در حالی که خرگوش‌های گروه دوم که ایمپلنت آن‌ها الکتریسیته تولید نمی‌کرد، حدود پنج امتیاز کسب کردند.

اگر این ایمپلنت در انسان‌ها استفاده شود، مواد مورد استفاده برای ساخت آن پس از حدود دو ماه حل می‌شوند؛ اگرچه می‌توان آن را برای ماندگاری بیشتر از دو ماه تغییر داد.آرتروز، یکی از علل شایع زانو درد با افزایش سن است. این بیماری، ساییدگی و پارگی غضروف را به همراه دارد. غضروف، لایه‌ای است که انتهای استخوان‌ها را می‌پوشاند و معمولا از ساییده شدن آن‌ها به یکدیگر جلوگیری می‌کند.

درمان‌های بسیاری برای آرتروز در حال توسعه هستند؛ از جمله دارو‌های جدید و کاشت سلول‌های بنیادی که توانایی تبدیل شدن به هر نوع سلولی را دارند. برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که یک جریان الکتریکی خفیف می‌تواند سلول‌های غضروف زانو را برای تکثیر شدن و ترمیم آسیب تشویق کند.


کد مطلب: 316143

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/316143/درمان-آرتروز-زانو-ایمپلنت-های-الکتریکی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir