به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۳۱۶۱۸۴

نتایج عجیب تحقیقی درباره یک داروی ضدمرگ

نتایج عجیب تحقیقی درباره یک داروی ضدمرگ
گروه علمی: مطالعات جدید محققان دانشگاه اوزاکا در ژاپن با بررسی بهبودیافتگان سکته مغزی نشان می‌دهد نوشیدن حداقل هفت فنجان چای سبز در روز، خطر مرگ به هر دلیل را تا ۶۲ درصد کاهش می‌دهد.سکته مغزی به دلیل وقفه‌ای کوچک در جریان خون مغز یا انسداد رگ‌ها بوجود می‌آید. در این حالت جریان اکسیژن و مواد غذایی به مغز محدود می‌شود و بخشی از بافت مغز آسیب می‌بیند. فشار خون، دیابت، آپنه انسدادی خواب، بیماری‌های قلبی عروقی، استعمال دخانیات، کلسترول بالا، چاقی و عدم فعالیت بدنی از جمله مهمترین دلایل سکته مغزی محسوب می‌شوند.سابقه خانوادگی سکته مغزی، سن، نژاد، جنسیت و هورمون نیز در این عارضه دخیل هستند.

سکته مغزی در هر دو شکل ایسکمیک و هموراژیک، خطر شدید مرگ را به دنبال دارد. مطالعات جدید با بررسی بیش از ۴۶ هزار نفر داوطلب ۴۰ تا ۷۹ ساله نشان می‌دهد نوشیدنی های ضد التهابی مانند چای سبز می‌توانند خطر مرگ ناشی از سکته مغزی را تا ۶۲ درصد کاهش دهند.

محققان احتمال ‌می‌دهند وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مانند پلی‌فنول‌ها و کاتچین موجود در چای سبز در این امر دخیل هستند.به گزارش سازمان جهانی بهداشت، سکته مغزی سومین عامل ناتوانی در سراسر جهان و دومین علت مرگ و میر است. نکته حائز اهمیت این است که این عارضه به طور کامل قابل پیشگیری است. در سال جاری ۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان از سکته مغزی جان سالم به در بردند؛ ولی بسیاری از این افراد با چالش‌های اساسی از قبیل ناتوانی جسمی، مشکلات ارتباطی، ‌تغییر در نحوه تفکر و احساسات، از دست دادن شغل و درآمد و روابط اجتماعی روبرو هستند.
برچسب ها: چای سبز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها