به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۳۱۶۲۱۸

توصیف شاعرانه از قرارداد 25ساله ایران و چین!

توصیف شاعرانه از قرارداد 25ساله ایران و چین!
 گروه سیاسی: «محمد کشاورز زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن با اشاره به سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی عالیرتبه به چین در پاسخ به دعوت «وانگ یی» همتای چینی در توئیتی نوشت: دکتر امیر عبداللهیان  چین را به مقصد ایران ترک کرد. اجرایی کردن برنامه ۲۵ ساله از دستاورد‌های مهم این سفر بود.
سفیر ایران همچنین یادآور شد: هیأت ایرانی متشکل از مقامات عالی سیاسی، اقتصادی، نفتی و بانکی مذاکرات بسیار خوبی داشتند. وی افزود: روابط دو کشور اکنون: از پی افکندم کاخی بلند که از باد و باران نیابد گزند.
به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه پس از دیدار و گفتگو با «وانگ یی» همتای چینی در شهر ووشی گفت: در این سفر اولا توافق کردیم دو طرف اجرایی شدن و شروع عملیاتی شدن توافق همکاری‌های راهبردی و جامع ۲۵ ساله دو کشور را اعلام کنیم.
وی افزود: ما همزمان با گفتگو‌ها در چین، مقدماتی را فراهم کرده بودیم که بتوانیم امروز را روز شروع اجرای توافق جامع همکاری‌های راهبردی دو کشور اعلام کنیم.امیرعبداللهیان بیان کرد: از جمله موضوعات دیگری که در دستورکار بود ما برای عملیاتی کردن قرارداد ۲۵ ساله و موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی، حامل پیام کتبی آقای رئیسی رئیس جمهور به آقای شی جین پینگ رئیس جمهور چین بودیم.


 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها