به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۳۱۶۲۱۹

اختلال یادگیری فرزندانتان را جدی بگیرید

اختلال یادگیری فرزندانتان را جدی بگیرید
گروه جامعه: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری از نظر بهره هوشی مشکلی ندارند، اما در مقایسه با سایر دانش‌آموزان کُند هستند. علی محمدبیگی  با بیان اینکه دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری از نظر بهره هوشی عادی بوده و جزو دانش‌آموزان استثنایی به شمار نمی روند، گفت: این دانش آموزان از نظر بهره هوشی تفاوتی با سایر همسالان خود ندارند، اما بدلیل نقص در پردازش اطلاعات عملکرد ذهنی پایین تری دارند و این مساله کودک‌ را به دانش آموزی کُند تبدیل می‌کند.
 
وی با بیان اینکه اختلال یادگیری می‌تواند به اشکال مختلف مثل ناتوانی در خواندن، نوشتن، محاسبه، گوش کردن و استدلال بروز کند، گفت: دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری حالاتی از بیش فعالی و نقص توجه نیز از خود بروز می‌دهند، در نتیجه والدین باید همزمان با مشکلات آموزشی، با مشکلات رفتاری فرزند خود نیز دست و پنجه نرم کنند. 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه با تشخیص و درمان اختلالات یادگیری در سنین پایین می‌توان به شکل دهی شخصیت کودک در بزرگسالی کمک کرد و از بروز افسردگی ناشی از انزوای اجتماعی در این افراد جلوگیری کرد، گفت: به خانواده ها توصیه می شود اختلال یادگیری در فرزندانشان را جدی گرفته و در پی رفع آن باشند.

وی با بیان اینکه هرنوع اختلال در یادگیری در صورت عدم درمان می‌تواند تا سنین بالاتر و حتی تا بزرگسالی افراد را درگیر کند، گفت: توجه به مشکلات آموزشی افراد در نخستین سالهای دوران تحصیل بسیار حائز اهمیت است.
وی سپس با اشاره به برخی از عوامل موثر در اختلال یادگیری کودکان تصریح کرد: عوامل محیطی مانند تغذیه و سلامت جسمانی کودک، ارتباط رفتاری ضعیف والدین با کودک، ارتباط کلامی محدود با کودک، استرس و ... در اختلال یادگیری کودکان موثر است.

محمدبیگی ادامه داد: عوامل وراثتی نیز شامل مشکلات دوران جنینی و تولد، تاخیر رشد دستگاه عصبی و... نیز  از دلایل عمده اختلال یادگیری هستند.وی در ادامه با بیان اینکه کمتر از 10 درصد دانش آموزان ابتدایی کرمانشاه دچار اختلالات یادگیری هستند، گفت: این آمار در دوران کرونایی اندکی بیشتر شده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها