کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ستاد کرونا مجوز داد؛

رسمی؛ ایران و عراق با حضور تماشاگران

25 دی 1400 ساعت 13:09

گروه ورزشی: سرانجام کشمکش‌ها تکلیف حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی تهران برای مسابقه حساس تیم ملی مشخص شد.


تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه 7 بهمن‌ماه در هفتمین مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر باید در ورزشگاه آزادی به مصاف عراق برود، مسابقه‌ای که پیروزی در آن می‌تواند جشن سریع‌ترین صعود تاریخ را به جام جهانی برای فوتبال ایران به پا کند و از این حیث فدراسیون فوتبال در تدارک برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای این مسابقه بود.
قرار است جیانی اینفانتینو رئیس فیفا هم به تهران سفر کند و تماشاگر این مسابقه حساس باشد، اما در این بین چالش عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه برای فدراسیون فوتبال ایجاد شده بود، چرا که به واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط پاندمی کرونا حدود 2 سال است که خبری از حضور یار دوازدهم تیم‌ها در ورزشگاه‌ها نیست.
در این بین، حمید سجادی وزیر ورزش شخصاً به موضوع ورود کرده و در گپ و گفتی که با وزیر بهداشت داشت، از سوی فوتبالی‌ها قول داد که پروتکل‌ها رعایت شود و حتی عین‌اللهی را به حضور در ورزشگاه برای تماشای تقابل حساس ایران و عراق دعوت کرد؛ با این‌حال وزیر بهداشت این مسئله را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا داشت. 
بعد از نامه‌نگاری‌های انجام شده، سرانجام امروز این موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح شد و با موافقت مشروط اعضا به تصویب رسید تا تقابل حساس ایران و عراق با حضور تماشاگران برگزار شود.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اعلام این خبر در صفحه توییتری‌اش نوشت: ستادملی مقابله باکرونا به ریاست رئیس جمهور،بادرخواست وزارت ورزش مبنی برحضور تماشاگر دربازی‌های تیم ملی فوتبال ایران برای مسابقات انتخابی جام‌جهانی موافقت کرد؛ سقف ورود تماشگر محدود،رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری و وزارت ورزش مسئول نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها است.
 

 
باید دید فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش درباره موضوع ورود تماشاگران زن به ورزشگاه چه تصمیمی خواهند گرفت، چرا که یکی از محورهای سفر رئیس فیفا بررسی موضوع ورود تماشاگران زن به ورزشگاه‌ها در ایران است و باید دید آیا آن‌ها هم می‌توانند در روز مسابقه ایران و عراق در ورزشگاه حاضر شوند و یا چالشی جدید برای فدراسیون فوتبال بعد از حل موضوع حضور تماشاگران در ورزشگاه و دریافت مصوبه ستاد ملی کرونا، شکل می‌گیرد.


کد مطلب: 316246

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/316246/رسمی-ایران-عراق-حضور-تماشاگران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir