به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : ۳۱۶۲۸۴
انتقاد از رویکرد دولت بایدن در قبال ایران

توییتر حساب کاربری رهبر انقلاب را مسدود کرد

توییتر حساب کاربری رهبر انقلاب را مسدود کرد
گروه سیاسی؛ حساب‌ توییتری سایت رهبری، به دنبال انتشار انیمیشن ترور دونالد ترامپ مسدود شد.

شبکه اجتماعی توییتر به دلیل انتشار پویانمایی «انتقام از دونالد ترامپ» حساب کاربری رهبر انقلاب اسلامی را مسدود کرده است. این یکی از حساب‌های کاربری رهبر انقلاب اسلامی، است که به بهانه ترویج خشونت و نفرت مسدود شد است. 
نگرانی مقامات امنیتی آمریکا در مورد انتقام جویی ایران از ترامپ 
نیوزویک هم در گزارشی نوشت:  نوشت: دو سال پس از ترور سرشناس ترین مقام نظامی ایران، سرویس مخفی آمریکا همچنان به ردیابی و نظارت بر تهدیدهای انتقام جویانه علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا ادامه می دهد که دستور اقدامی را داد که منطقه را مبهوت کرد.
جاستین ویلان سخنگوی سرویس مخفی آمریکا به نیوزویک گفت: سرویس مخفی آمریکا، همه تهدیدات علیه افراد تحت حفاظت خود را جدی می گیرد.
اما طبق پروتکل، ویلان به جزئیات در مورد فرآیند اجرا شده برای بررسی تهدیدات احتمالی نپرداخت. ویلان افزود: به منظور حفظ امنیت عملیات، سرویس مخفی درباره ابزارها و روش‌های مورد استفاده برای انجام عملیات محافظتی یا موضوعات اطلاعات محفاظتی صحبت نمی‌کند.
از زمان حمله هوایی 3 ژانویه 2020 که منجر به کشته شدن (شهادت) ژنرال (سردار) قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران به همراه دومین فرد مهم در سلسله مراتب فرماندهی «نیروهای بسیج مردمی » عراق و همراهانش در فرودگاه بین‌المللی بغداد شد، درخواست های آشکار برای انتقام از رئیس جمهور قبلی آمریکا و مقامات ارشد او به طور پیوسته مطرح شده است.
 هشدار دیگری از طریق یک ویدئوی انیمیشنی منتشر شد که پنجشنبه دفتر آیت ‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم ایران آن را منتشر کرد. این کلیپ کوتاه یک حمله هوایی خیالی را به سبک بازی ویدئویی ندای وظیفه (Call of Duty) به تصویر می‌کشد که شامل هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی و هواپیماهای جنگی علیه ترامپ و مقامات سابقش می‌شود، آن هم در حالی که آنها در تفرجگاه مار-ئه-لاگو ترامپ در پالم بیچ فلوریدا، گلف بازی می‌کنند. در پیامی که در این ویدئو خوانده می شود آمده است: «قاتل سلیمانی و دستور دهنده این پیام، تاوان این اقدام را خواهند داد.» 
در حالی که افراد معدودی اجرای چنین عملیات پیچیده و نامحتمل ایران در خاک آمریکا را پیش بینی می کنند،خشم در مورد اقدامات ترامپ، در ایران محسوس است و مقامات این کشور، ژوئن 2020 حکم بازداشت ترامپ را صادر کردند. قوه قضاییه عراق نیز در اولین سالگرد کشته شدن «شهادت» سلیمانی در ژانویه سال گذشته، ترامپ را به قتل متهم کرد جرمی که طبق قانون جزایی این کشور مجازات آن اعدام است.

انتقاد از رویکرد دولت بایدن در قبال ایران 
الیوت آبرامز، نماینده امور ایران در دولت دونالد ترامپ هم در یادداشتی در نشنال ریویو  نوشت: به لطف آیت الله ها، دستیابی به یک توافق وحشتناک هیچگاه قطعی نبود. درخواست های آنها به حدی زیاده خواهانه بود که حتی مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی و بایدن هم نمی توانستند آن را بپذیرند؛ اما اکنون به طور روز افزونی به نظر می رسد که آمریکا بزودی به توافقی دست می یابد که بر اساس آن ایران در ازای دریافت میلیاردها دلار به دنبال لغو تحریم هایش تنها با انجام دادن یک کار موافقت می کند، اقدامی مانند متوقف کردن غنی سازی اورانیوم تاسطح 60 درصد. 
سفر اخیر مقامات کره جنوبی به وین از آن خبر می دهد که آزادسازی هفت میلیارد دلار ایران گام نخست خواهد بود. گام دوم هم احتمالا لغو همه تحریم هایی است که ضد صادرات نفت ایران اعمال می شود و به این کشور اجازه می دهد خیلی سریع فروش نفت خود را به چین و دیگر کشورهای آسیایی افزایش دهد. 
حدس من این است که در ازای متوقف شدن غنی سازی اورانیوم ایران تا سطح 60 درصد، تقریبا همه تحریم های آمریکا ضد این کشور لغو خواهد شد. 
این توافق "کم در ازای کم" یک توافق وحشتناک خواهد بود. در واقع باید آن را "کم در ازای زیاد" خواند، زیرا ایران امتیاز اندکی می دهد و امتیاز زیادی دریافت می کند. در این توافق اقدامات ایران در زمینه تضعیف آژانس بین المللی انرژی اتمی و جلوگیری از انجام شدن بازرسی های جدی نادیده گرفته می شود. 
این توافق از امتناع ایران برای پرداختن به ابعاد نظامی برنامه هسته ای این کشور در گذشته که کاملا بدیهی هستند و بایگانی هسته ای که اسرائیل آن را به سرقت برده بود، صحت آن را تایید می کند و هنوز هم وجود دارد، چشم می پوشد. در این توافق به استفاده ایران از نسل جدید سانتریفوژها توجهی نمی شود و قطعا به ایران اجازه داده می شود به غنی سازی با خلوص بیشتر از 3.67 درصد که در توافق باراک اوباما در نظر گرفته شده بود، بپردازد. 
این توافق میلیاردها دلار -احتمالا دهها میلیارد دلار - در اختیار حکومت ایران قرار می دهد تا به عنوان مثال از آنها برای براندازی در عراق و در جنگ یمن و برای حمایت از حماس و حزب الله استفاده کند. حال این پرسش مطرح است که دولت بایدن چگونه می تواند از چنین توافقی دفاع کند. بله با استفاده از ترامپ. 
این هفته پولیتیکو یکی از مطالب خود را اینگونه آغاز کرد. کاخ سفید روز چهارشنبه به دنبال آن بود که آنچه درباره توافق هسته ای در واشنگتن گفته می شود، بازنویسی و تاکید کند که به دلیل تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، مبنی بر خارج شدن از این توافق بود که اکنون ایران در آستانه دستیابی به بمب اتم قرار دارد. 
به عبارت دیگر "ما هیچ انتخاب دیگری نداریم." آنها خواهند گفت، شاید شما از این توافق راضی نباشید اما آمریکا چاره دیگری نداشت. 
می توان انتظار داشت که این مطلب را از کاخ سفید، وزارت امور خارجه، سی ان ان، نیویورک تایمز و غیره بشنویم، اما اشتباه است. کارزار اعمال فشار حداکثری و تحریم هایی که در سال 2018 اجرای آنها آغاز شد و تا پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ ادامه یافت، تاثیر مخربی بر اقتصاد ایران داشت. 
به گزارش موسسه صلح آمریکا، ایران در سال 2016 از صادرات نفت 41 میلیارد دلار و در سال 2017، 53 میلیارد دلار به دست آورد. اما از مارس 2019 تا مارس 2020 این رقم تنها هشت تا 9 میلیارد دلار بود. و پارلمان ادعا می کند که در شش ماه بعد یعنی از مارس تا سپتامبر 2020 ایران تنها 205 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است. 
در سال 2020 ارزش ریال ایران در برابر دلار آمریکا 49 درصد کاهش یافت و در سال 2018 میزان تورم 30 درصد و در سال 2019، 40 درصد اعلام شد. علاوه بر آنکه به گزارش بی بی سی ازسرگیری تحریم های آمریکا در سال 2018 به ویژه تحریم هایی که ضد صادرات نفت، کشتیرانی و بخش مالی ایران اعمال می شد، منجر به کاهش سرمایه گذاری های خارجی در این کشور شد و از همه مهمتر به گزارش صندوق بین المللی پول، بین سال های 2018 و 2020 ذخایر ارزی در دسترس ایران از 122.5 میلیارد دلار به چهار میلیارد دلار تقلیل یافت. 
دولت بایدن می توانست این فشار را تا زمانی ادامه دهد که حکومت ایران تحت تاثیر بحران اقتصادی با توافق بهتری موافقت کند. اما گروه بایدن تصمیم گرفت رویکرد دولت اوباما را اتخاذ کند و پای در راه دستیابی به توافقی قرار داد که به تخلفات ایران پاداش می دهد و آن را روز به روز به دستیابی به سلاح هسته ای نزدیک تر می سازد.
برچسب ها: رهبر انقلاب

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۶:۰۲
احمقانه اینکه خود دولت آمریکا و سیستم آمریکا متشکل از سران نظامی و نفتی‌ و بانکی‌ و غیره بسیار خوشحال میشن که ترامپ کشته بشه ،عملا هر روز دنبال جرمی‌ هستن که به ترامپ نسبت بدهند که به زندان بندازنش. بخصوص بعد از کودتا و تصرف مجلس آمریکا به وسیله طرفدارانش.آزادی بیان در غرب همین هست.البته الان تویتر به وسیله یک هندی کنترل می‌شه که هندی‌ها اصلا اعتقادی به آزادی بیان ندارند بخصوص با این نخست وزیر جاهل،فاسد و ضد مسلمان کنونی هند (381700)
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۶:۰۹
یک انفجار در ابوظبی اتفاق افتاده که به حوثی‌ها یمن نسبت میدن و ۳ نفر کشت شدند ،الان دوباره همه‌چیز بهم میریزه، بخصوص نیاز شدید ایران به بازار درهم دوبی‌ (381701)
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۱۷:۵۰
من نمی دانم چرا هر وقت اسرائیل می خواهد چیزی به این کشورهای بفروشد (این بار گنبد آهنین) دستی از آستینی بیرون می آید و کاری می کند که کاملاً در راستای منافع اسرائیل است. (381718)
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ۲۲:۰۰
کیست که نداند و یا منکر آن باشد که آمریکاییان نه تنها نگران هزینه شدن دلارهای ایران در سوریه و عراق و لبنان و یمن و ..... نیستند که به آن امیوارند و تضمین کننده منافع آنهاست. دنیا شیطنت دموکراتها را پس از برجام فراموش نمیکند که همراه با آزادی دارایی های ایران داعش را درست کردند و به جان منطقه انداختند تا پولهای ایران بجای آبادانی کشور صرف مبارزه با داعش شود. این بار هم خدا به خیر گرداند که چه خوابی برای منطقه دیده اند. (381732)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها