به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۳۱۶۲۸۶
هشدار معاون وزیر کشور درباره وضعیت کشور:

میل به ایجاد تغییرات اساسی در کشور در حال افزایش است

میل به ایجاد تغییرات اساسی در کشور در حال افزایش است
گروه سیاسی: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی گفت بررسی‌های سازمان او نشان می‌دهد که در ایران شاخص میل به اعتراض و شاخص‌ها میل به مهاجرت افزایش یافته و در عین حال تاب‌آوری مردم کاهش پیدا کرده است و او این یافته‌ها را «تا حدود زیادی نگران‌کننده» خواند.
به گزارش ایرنا، تقی رستم‌وندی که در «دومین همایش ملی مواجه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام» سخن می‌گفت، اضافه کرد که شاخص‌های مختلف نشان می‌دهد که «میل به ایجاد تغییرات اساسی در کشور در حال افزایش است.»
 معاون وزیر کشور می گوید:  اگر به دلیل ناکارآمدی‌ها، نگرش مردم به این سمت برود که حکومت دینی در حل چالش‌ها موفق نیست و شاید حکومتی سکولار بتواند مشکلات را حل کند، زنگ خطر برایمان به صدا درمی‌آید. رستم‌وندی همچنین مواردی از آسیب های اجتماعی را گوشزد کرده است از جمله:
◀️ نگرش مثبت ۲۷ درصد مردم به مصرف مواد مخدر
◀️ اقدام به خودکشی سالانه ۱۰۰ هزار نفر در ایران
◀️ اعتقاد ۵۰ درصد مردم به تحقق کم «عدالت» و برابری در جامعه
◀️ سکونت ۱۱ الی ۱۳ میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی
◀️ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار، آمار سالانه سقط جنین غیرقانونی
◀️ افزایش صیغه‌یابی در فضای مجازی
◀️ کاهش تاب آوری مردم ظرف سالیان اخیر و افزایش میل مردم به مهاجرت
او در مورد «شاخص گرایش به الگوهایی در حکمرانی نظیر حکومت غیر دینی» در ایران، از اشاره به افزایش یا کاهش آن خودداری کرد اما گفت: «اگر احساس کنیم به دلیل ناکارآمدی‌ها، نگرش مردم به سمتی می‌رود که گویا حکومت دینی در حل چالش‌های کشور موفق نیست و شاید حکومت دیگری نظیر حکومت سکولار و غیر دینی می‌تواند مشکلات کشور را حل کند، آن زمان زنگ خطر برای ما به صدا در می‌آید.»
تقی رستم‌وندی، در ادامه گفت: ‌«براساس پیمایشی که داشتیم، مردم می‌گویند که ۴۵ درصد مردم و مسئولان قانون را عایت نمی‌کنند.» او همچنین از حاشیه‌نشینی ۱۱ تا ۱۳ میلیون نفر در کشور، «مرگ سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر بر اثر مصرف دخانیات در کشور» و «۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار سقط جنین غیرقانونی» در ایران خبر داد. رستم‌وندی همچنین گفت که «صیغه‌یابی در فضای مجازی به عنوان یک آسیب در حال گسترش است و حتماً باید نسبت به این امر حساسیت داشته باشیم تا مفاهیم دینی دچار انحراف نشود.»
سخنان معاون وزیر کشور دو روز پس از آن بیان می‌شود که هفته‌نامه اینترنتی خط حزب‌الله که توسط دفتر نشر آثار رهبری منتشر می‌شود، در گزارشی نوشت که برخی با انتشار گزارش‌ها و مطالب متعدد در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها می‌گویند «دودمان پهلوی» دلبر بوده ولی انقلاب اسلامی دیو است و اگر در این جنگ تبلیغاتی خوب عمل نشود،‌ جریان انقلابی ضربه خواهد خورد.
آذرماه سال ۹۸ سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران ، هم اظهارنظری مشابه کرده و گفته بود ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران درباره دوره پهلوی را «درک و لمس نکرده‌اند» و جمهوری اسلامی نتوانسته درباره حکومت پهلوی آگاهی‌بخشی کند و نسل جوان در ایران «دچار شک شده است».
ابراز نگرانی‌های مقام‌های کشور در سال‌های اخیر پس از اینکه در جریان اعتراض‌های خیابانی ایران،‌ مردم معترض شعارهایی در حمایت از دوره پهلوی سر داده‌اند، افزایش یافته است.
سخنان تازه رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در مورد «زنگ خطر» گرایش به حکومت غیردینی همچنین پس از آن بیان می‌شود که یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، روز ۱۴ دی‌ماه گفت بسیاری از طلاب به دلیل «متلک یا فحش» از سوی مردم، کمتر با لباس روحانیت در مجامع عمومی ظاهر می‌شوند. محمدتقی فاضل میبدی به صراحت گفت که در جامعه امروز ایران، «نگاه مردم به روحانیت، نگاه بدی است» و مردم وضع موجود را به «حساب روحانیت می‌گذارند.» به گفته وی، روحانیت کمتر با لباس روحانی در مجامع عمومی ظاهر می‌شود که «معذب نشود. روحانی در تاکسی می‌نشیند، مردم متلک می‌گویند. مردم گرانی و تمام مشکلات را از چشم روحانیت می‌بینند.»
چندی پیش نیز اعظم قمری، همسر شهید رضا خرمی، محافظ شهید سلیمانی، گفته بود واکنش‌های مردم نسبت به حضور همسرش در جنگ سوریه از سوی مردم ایران چنان شدید بوده که «اگر کسی متوجه شود که همسر شهید هستم، ترجیح می‎‌دهم بگویم که همسرم نظامی بود و در مرز شهید شد».
برچسب ها: وضعیت کشور

مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۲۱:۱۲
زنگ خطر برای شما خیلی وقتی به صدا درآمده و سرتان را مثل کپک در برف کردید تا با کشتن مردم ابن خواسته های آزادی خواهانه ومردم را بگیرید.
ایران برای همه ایرانیان است نه برای دو الی سه هزار .... (381685)
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۲۱:۴۲
سخنانی بسیار حکیمانه و درست ومنطقی اکثر مردم و میتوان گفت 80 درصد مردم براین باورند که حتما باید تغیراتی شکل گبرد (381686)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۲۲:۲۲
نیاز به سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری تحریم وانزوا ورشکستگی صندوقهای باز نشستگی وتلاشی روز افزون اقتصادی را در سه سال اینده دکتر شقاقی پیش بینی میکند پس از ان چه معجزه ای اتفاق می افتد وچه فرجی حاصل میشود؟ .................. (381691)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۰۱:۰۶
سلام ان شاالله شاید فرجی شود سیستم آپ دیت شود مردم همه دارند تلف می شوند . (381693)
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۱۳:۰۰
چرا آپ دیت؟ مگه آپ روت چه عیبی داره؟ (381709)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها