به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۳۱۶۳۳۳

علت خنک نکردن کولر گازی و نحوه رفع ایراد

گروه کسب و کار: در این مقاله قصد داریم به بررسی علت خنک نکردن کولر گازی و همچنین نحوه رفع مشکل خنک نبودن یا گرم بودن باد کولر گازی ها بپردازیم.
علت خنک نکردن کولر گازی و نحوه رفع ایراد
علت خنک نکردن کولر گازی را بدانید. ما همه همین طوری هستیم. در شبی که بی‌خواب هستیم عرق می‌کنیم... یا گرمای سوزان بعد از ظهر جولای را به سختی می‌گذرانیم. وقتیکه کولر گازی شما خنک نمی‌کند، این خوب نیست. اما ممکن است اتفاق بیفتد. وقتی که کار نکرد دیگر مثل سرمای زمستان سرد نخواهد کرد. برای شما گرم‌ترین روزهای تابستان سپری خواهد شد، هر چقدر هم که ترموستات را کاهش دهید فایده‌ای نخواهد داشت، باز هم متوجه خواهید شد که کولر گازی  به اندازه کافی هوا را خنک نمی‌کند.
 سیستم تهویه‌ی هوا چیزی بیشتر از یک واحد کندانسور (واحد کولر گازی  یا پمپ حرارتی) دارد. که بیرون از خانه شما قرار دارد. سیستم‌های تهویه‌ی هوای معمولی دارای قطعات متحرک زیادی هستند، که شامل واحد کنترل هوای داخلی (کوره، یا فن کویل)، یک کویل اواپراتور، فیلتر هوا، ترموستات و لوله مسی (خطوط مبرد) که واحدهای خروجی و ورودی را به هم متصل می‌کند، هستند. بنابراین تعدادی راه حل برای این سوال وجود دارد که "چرا کولر گازی من کار نمی‌کند؟" اما نترسید. به این دلیل که فقط سیستم شما خنک نمی‌کند،باعث نمی‌شود که تعمیرات گران قیمت برای کولر گازی داشته باشید. یا کل سیستم را عوض کنید.

چرا کولر گازی  هوا را خنک نمی‌کند
 علت خنک نکردن کولر گازی می‌تواند از مشکلات بسیار ساده مانند تنظیم نادرست ترموستات یا فیلتر کثیف... گرفته تا مشکل سخت‌تر باشد که در آن صورت نیاز است قطعات تعویض شوند. ... وقتی که سیستم تهویه‌ی هوا را روشن می‌کنید، دلایلی مختلفی ممکن است که باعث شود دمای خانه را پایین نیاورد. ما در مجاز تعمیرگاه بعنوان نمایندگی تعمیرات کولر گازی در اهواز در اینجا مواردی را بیان می‌کنیم که قبل از تماس با متخصص باید بررسی کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، از صفحه عیب‌یابی کولر گازی ما دیدن کنید.

ترموستات غلط تنظیم شده است.
وقتی متوجه شدید که خانه شما گرم‌تر از حد معمولی می‌شود، ابتدا تنظیمات ترموستات را بررسی کنید. مطمئن شوید که بر روی خنک کننده تنظیم شده است. اگر ترموستات روی خنک کننده تنظیم شده باشد، تنظیم دما را چک کنید تا مطمئن شوید کسی آن را تغییر نداده است. اگر خاموش باشد، روی گرم کننده یا فن ثابت تنظیم شده است. (گاهی اوقات به سادگی با برچسب "روشن") آن را به حالت خنک کننده برگردانید. بعد از روشن شدن سیستم، چند دقیقه صبر کنید، سپس بررسی کنید که هوای سرد از رجیستر می‌دمد. اگر خنک باشد، مشکل حل شده است! اگر حل نشده باشد! به مرحله‌ی بعدی عیب یابی بروید- فیلتر هوا را بررسی کنید.
بیشتر بخوانید: نمایندگی کولر گازی میتسوبیشی در اهواز

فیلتر هوای کثیف علت خنک نکردن کولر گازی
سیستم کولر گازی  شما ممکن است شامل یک فیلتر هوا که در داخل یا کنار واحد کنترل هوای داخلی قرار دارد، باشد. فیلتر کثیفی، گردوغبار و سایر ذرات معلق در هوا را هنگام ورود به واحد هواگیر جذب می‌کند. اجزای داخلی سیستم را تمیزتر و کارآمدتر نگه می‌دارد که به تمیز شدن هوای خانه شما کمک می‌کند. علت خنک نکردن کولر گازی می‌تواند فیلتر هوای کثیف باشد، که جریان هوا را مسدود کرده و خنک کننده خانه شما را کاهش می‌دهد. در موارد مشکل‌تر می‌تواند باعث خاموش شدن کامل سیستم شود. اگر ترموستات شما بررسی شد و باز هم هوا را خنک نمی‌کند، فیلتر را بردارید و آن را بررسی کنید. اگر بعد از اینکه مطمئن شدید که فیلتر هوای تمیزی دارید و تهویه‌ی هوای مرکزی شما خانه را خنک نمی‌کند، باید کمی بیشتر بگردید تا مشکل را پیدا کنید.
بیشتر بخوانید: نمایندگی کولر گازی ال جی در اهواز

واحد کنتراست مسدود است.
همانطور که قبلا توضیح داده شد، سیستم تهویه‌ی‌ هوای مرکزیتان احتمالا یک واحد کندانسور در فضای بیرونی خود دارد. قسمت بیرونی واحد کندانسور دارای یک سیم‌پیچ بزرگ خارجی است که قسمت اعظم فضای خارجی را می‌پوشاند. این سیم‌پیچ شامل یک سری "باله" فلزی نازک است که با فاصله بسیار نزدیکی کنار هم قرار گرفته‌اند. اگر کولر گازی شما کار می‌کند، اما دمای داخلی را کاهش نمی‌دهد، علت خنک نکردن کولر گازی می‌تواند مسدود شدن یا گرفتگی سیم پیچ کندانسور باشد. هنگامی که سالم کار می‌کند، فن کندانسور هوا را از طریق کویل کندانسور به فضای بیرونی هدایت می‌کند، تا گرما خارج شود. گردوخاک و سایر ذرات موجود در هوا می‌تواند بین بال‌ها جمع شده و سیم پیچ را مسدود کنند. یک کویل کثیف می‌تواند منجر به کاهش بهره‌وری انرژی، کاهش هوای خنک از رجیسترها، یا در موارد بدتر استفاده کردن بیش از حد از آن باعث خاموش شدن سیستم و آسیب دیدن کمپرسور ‌شود. می‌توانید زباله‌ها را ازکویل تمیز کنید، یا با جاروبرقی یا شلنگ به آرامی و با احتیاط تمیز نمایید. اگر سیستم شما خنک نمی‌کند، احتمالا وقتش رسیده که با یک متخصص تماس بگیرید.
بیشتر بخوانید: نمایندگی کولر گازی گری در اهواز

پمپ حرارتی آسیب دیده علت خنک نکردن کولر گازی.
در برخی موارد، ممکن است یک پمپ حرارتی واحد خارجی باشد، یک پمپ حرارتی دقیقا مانند یک واحد کولر گازی می‌باشد، که با اجزای داخلی مختلف خانه شما را هم گرم و هم خنک می‌کند. در هنگام خنک کردن، درست مانند واحد کندانسور سیستم تهویه هوا عمل می‌کند که همان مشکلات را دارا می‌باشد. کثیفی، گرفتگی کویل، یخ‌زدگی کویل، نشت مبرد، نقص عملکرد کمپرسور و غیره. اگر سیستم پمپ حرارتی شما خنک نمی‌شود، تنظیمات ترموستات فیلتر هوا، و واحد کندانسور برای مشکلاتی که قبلا توضیح داده شد بررسی کنید. اگر همه چیز را به درستی بررسی کردید و هنوز در خانه عرق می‌کنید، با فروشنده تهویه‌ی هوای خود تماس بگیرید.
بیشتر بخوانید: نمایندگی کولر گازی تراست در اهواز

کویل اواپراتور یخ زده علت خنک نکردن کولر گازی
اجزای داخلی سیستم تهویه‌ی مرکزی شما شامل یک کویل اواپراتور می‌باشد. اگر واحد داخلی یک کوره دارد، کویل اواپراتور در جای خودش بیرون از کوره قرار داده شده است. اگر واحد داخلی یک فن کویل باشد (به عنوان بخشی از سیستم پمپ حرارتی)، کویل اواپراتور در داخل کابینت فن کویل قرار می‌گیرد. هوای گرم داخل از طریق کویل اواپراتور خنک می‌کند.
که در آن انرژی گرمایی و رطوبت از هوا خارج می‌شوند. سپس هوای خنک‌تر وآزاد‌تر در خانه شما جریان پیدا می‌کند. علائم کویل اواپراتور یخ زده عبارت است:
•    ایجاد یخ زدگی روی لوله مسی مبرد که از محل کویل می‌آید.
•    خنک کنندگی ناکافی
•    قبض آب و برق بالا
•    منقبض شدن بیش از حد میعانات در نزدیکی واحد داخلی
در موارد سخت‌تر، روی لوله بیرونی مبرد یا واحد بیرونی یخ زدگی ایجاد می‌شود. از آنجایی که دسترسی به کویل اواپراتور مشکل است، حل مشکلات کویل اواپراتور منجمد به بهترین شکل ممکن توسط یک متخصص HV کولر گازی انجام می‌گیرد.
بیشتر بخوانید: نمایندگی کولر گازی اجنرال در اهواز

نشتی مبرد
مبرد یک ماده شیمیایی است که برای فرآیند خنک کنندگی حیاتی می‌باشد. که از طریق سیم‌پیچ داخلی و خارجی جریان می‌یابد، انرژی گرمایی و رطوبت را از هوای داخلی خانه می‌گیرد و از حالت مایع به گاز تبدیل می‌کند سپس آن را به بیرون رها می‌کند. بسته به شدت آن، نشت مبرد می‌تواند با سیستم کولر گازی همکاری کند که هوای سرد دمیده نشود. سیستم شما ممکن است برای مدت زمان طولانی‌تری بدون خنک کردن کافی خانه کار کند یا می‌تواند باعث خرابی، یا از کار افتادن کمپرسور و خاموش شدن کامل سیستم شود. بررسی مشکلات و حل مشکلات مربوط به سطوح مبرد در سیستم شما یکی دیگر از کارهایی است که نمایندگی کولر گازی انجام می‌دهد.

تهویه‌ی هوای کم علت خنک نکردن کولر گازی
میزان تهویه‌ی هوا بر اساس میزان خنک‌کنندگی آن است که می‌تواند بر اساس BTUH (واحد اندازه‌گیری بریتانیا در ساعت) اندازه‌گیری شود. در شرایط متوسط، ممکن است متوجه هیچ مشکلی در یک کولر گازی کوچک نشوید. با این حال، با افزایش دمای بیرونی کولر گازی شما ممکن است برای مدت طولانی کار کند تا خنک کند. ممکن است بتوانید اندازه واحد کولر گازی را از روی اطلاعات رتبه‌بندی روی صفحه تعیین کنید. اما تعیین اینکه آیا "اندازه مناسب" برای خانه شما است یا خیر سخت خواهد بود. تعدادی از عوامل در تعیین اندازه سیستم خانه شما از جمله متراژ مربع، کیفیت ساخت و ساز عایق، آب و هوای محل و دیگر عوامل دخیل خواهند بود.
اگر سیستم شما کوچکتر از حد معمول است که علت خنک نکردن کولر گازی می‎‌باشد، با افزودن یک واحد بدون کانال برای کمک کردن "به خنک‌کنندگی نقاط داغ"، در قسمت‌های مشکل‌دار فراهم کنید. یا شاید با سیستمی جایگزین کنید که اندازه‌ی متناسبی دارد. بهترین راه برای تعیین اندازه تماس با یک متخصص تهویه‌ی هوای واجد شرایط است که می‌تواند ظرفیت خنک‌کنندگی خانه شما را به صورت بهینه و با دقت ارزیابی کند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها