به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۳۱۶۴۱۰
رییس پلیس پایتخت:

ادعای ۲۶هزار نقطه ناامن در تهران از کجا آمده؟

گروه جامعه: فرمانده انتظامی تهران بزرگ به اظهارات مطرح شده از سوی یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر وجود ۲۶هزار نقطه ناامن در پایتخت واکنش نشان داده و آن را رد کرد.
ادعای ۲۶هزار نقطه ناامن در تهران از کجا آمده؟
به گزارش ایسنا، اواسط دی ماه سال جاری بود که زهرا شمس احسان، عضو شورای شهر تهران در تذکری از وجود ۲۶هزار نقطه ناامن در شهر تهران خبر داد، خبری که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. از جمله این واکنش‌ها مربوط به سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت و عالی‌ترین مقام در تامین امنیت پایتخت است. او در گفت‌وگو با ایسنا به ادعای این عضو شورای شهر تهران واکنش نشان داد و گفت:‌ من نمیدانم این ادعا را چطور مطرح کرده‌اند و بر چه اساس عدد ۲۶ هزار مطرح شده است. لابد ایشان برای حرف خود سندی دارند که باید ارائه دهند.
رحیمی با بیان اینکه وضعیت امنیت در تهران در شرایط مناسبی است، اظهارکرد: وقتی می‌خواهیم درباره امنیت در تهران صحبت کنیم، باید به مواردی مانند جمعیت، وسعت و ... نیز در شهر تهران توجه داشته باشیم. با در نظر گرفتن این مؤلفه‌ها باید بگویم که تهران در وضعیت امنیتی مطلوبی قرار دارد و گرچه جرائمی مانند سرقت و کلاهبرداری و ... در شهر وجود دارد، اما آمار همین جرائم نیز به نسبت جمعیت و وسعت، بسیار کمتر از شهرهای دیگر است.
 
رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه تهران جزو استان‌های دارای بیشترین قدرت کشف و برخورد با جرائم در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: طی ۹ ماه سال ۱۴۰۰ در مجموع تمامی جرائم، شاهد افزایش دو درصدی بودیم که این موضوع نیز عمدتا مربوط به جرائم خرد می‌شود و ما در عمده جرائم بزرگ شاهد کاهش بودیم، علاوه بر آن قدرت کشف و دستگیری پلیس پایتخت نیز افزایش یافته و ما در ۹ ماهه امسال شاهد افزایش ۲.۷ درصدی کشف جرائم و دستگیری مجرمان بودیم.رحیمی با بیان اینکه در بحث کشف جرم هم تهران جزو چند استان برتر کشور است، گفت:‌ خوب است مردم بدانند که در نظرسنجی‌های انجام شده از سوی دیگر دستگاه‌ها نیز پلیس از نظر عملکرد رتبه خوبی داشته است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها