به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۳۱۶۴۲۳

سفر‌به‌مشهد‌در‌هر‌فصلی‌از‌سال‌را‌از‌دست‌ندهید

گروه گردشگری: مشهد از جمله کلان ‌شهرهایی است که تقریبا در تمام طول سال گردشگران زیادی با اهداف گوناگون از جمله سیاحتی، تجاری یا زیارتی به آن سفر می‌کنند.
سفر‌به‌مشهد‌در‌هر‌فصلی‌از‌سال‌را‌از‌دست‌ندهید
بی‌تردید، به دلیل مزایای زیادی که سفرهای هوایی نسبت به شیوه‌های دیگر سفر دارند مانند: طی کردن مسافت‌های طولانی در زمان کم و آسایش و راحتی بیشتر در طول سفر، اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند با بلیط هواپیما به مشهد سفر کنند. از این رو قصد داریم در این مطلب شما را برای یک سفر تمام عیار به شهر مشهد آماده کنیم تا اگر شما هم در روزهای آتی قصد دارید با خرید پرواز تهران مشهد به این شهر سفر کنید، تمام اطلاعاتی که برای این سفر به آنها نیاز دارید را از قبل در اختیار داشته باشید.

 آشنایی با شهر مشهد و جاذبه‌ های دیدنی مشهد
مشهد مرکز استان خراسان رضوی است که با دارا بودن مساحت زیاد و همچنین جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر، به عنوان دومین کلان شهر بزرگ ایران محسوب می‌شود. در گذشته و در دوران افشاریان این شهر به عنوان پایتخت ایران شناخته می‌شد. امروزه قرار گرفتن حرم مطهر به همراه اماکن مذهبی دیگر در شهر مشهد باعث شده است تا به آن لقب پایتخت مذهبی ایران داده شود. از این رو بر کسی پوشیده نیست که مشهد به عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری مذهبی تلقی می‌شود و تعداد زیادی از گردشگران خارجی و داخلی جهت بازدید از اماکن مذهبی به این شهر سفر می‌کنند. با این حال صرف نظر از جنبه‌های مذهبی، شهر مشهد مملو از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفرجگاه‌های جالبی است که بازدید از آنها را می‌توان از انگیزه‌های دیگر گردشگران برای سفر به این شهر دانست. اکنون در ادامه این مطلب به معرفی برخی از این جاذبه‌های دیدنی می‌پردازیم.
 
پارک کوهسنگی
بی‌تردید یکی از مشهورترین جاذبه‌های شهر مشهد، پارک کوه سنگی مشهد است که در ناحیه جنوب شرقی این شهر قرار دارد. از این پارک در گذشته به دلیل چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌اش به عنوان تفرجگاهی طبیعی جهت ییلاق استفاده می‌شد و بعدها با قرار دادن امکانات رفاهی بیشتر توسط شهرداری منطقه، این ناحیه رفته رفته به یک پارک تفریحی تبدیل شد. در واقع این پارک با قرارگیری در فضایی مابین رشته کوه‌های بینالود و قناتی که انعکاس نورهای رنگی در شب آن را زیباتر می‌کند، از چشم‌نوازترین طبیعت فضای سبز برخوردار است. در سرتاسر محیط پارک کوهسنگی مشهد، مجسمه‌های سنگی جالبی دیده می‌شوند که بر زیبایی آن افزوده است. گفتنی است برخی از این مجسمه‌ها نظیر دو مجسمه شیر سنگی که در ورودی پارک قرار گرفته‌اند، توسط شهردار رم به عنوان هدیه‌ای به یادماندنی از کشور ایتالیا به شهردار وقت مشهد اهدا شده‌است. گذشته از جاذبه‌های طبیعی در پارک کوهسنگی مشهد، امکانات دیگری نظیر رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، چندین موزه، سالن تئاتر و شهربازی نیز در این پارک وجود دارند که آن را به مکانی محبوب برای تفریح‌ و گشت و گذار گردشگران تبدیل کرده‌است.
 


سرزمین موج‌های آبی
سرزمین موج‌های آبی مشهد یکی از پارک‌های آبی بی‌نظیر در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود که با بهره‌مندی از امکانات متعدد و در حد و اندازه استانداردهای بین المللی، به مکان منحصر به فردی برای تفریح گردشگران این شهر مقدس تبدیل شده است. مساحت این مجموعه تفریحی به بیش از ۸۰۰۰ متر مربع می‌رسد و دارای بخش‌های مجزا برای تفریحات آبی مختص آقایان و خانم‌ها است. سرسره‌های آبی متنوعی که از جمله طولانی‌ترین سرسره‌های آبی بشمار می‌روند، سواحل مصنوعی با موج‌های شبیه‌سازی شده، سونا، استخر و مرکز بازی‌های آبی از جمله امکانات مهیج در سرزمین موج‌های آبی مشهد است. علاوه بر این چندین کافی‌شاپ و رستوران، فروشگاه‌های متعدد و سالن ماساژ از جمله بخش‌های جذاب دیگر در این پارک آبی بشمار می‌روند.



آرامگاه فردوسی
بی تردید نمی‌شود به مشهد سفر کرد اما از مقبره یکی از بزرگترین شاعران ایرانی به نام حکیم ابوالقاسم فردوسی دیدن نکرد. آرامگاه این شاعر نامی ایرانی در شهر تاریخی توس قرار دارد که در ۲۰ کیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده است. بنای آرامگاه فردوسی در سال ۱۳۱۳ جهت برگزاری جشن هزاره فردوسی افتتاح شد و طی سالیان طولانی تحت مرمت و بازسازی قرار گرفت تا در شکل امروزی خود به حیاتش ادامه دهد. بنای آرامگاه با الهام از طراحی‌های هخامنشیان و اغلب از جنس ستون‌های مرمر، سنگ و کاشی است. تندیسی از شاعره پارسی گوی محبوب ایرانیان با ارتفاع ۱۸۵ سانتی متر و از جنس سنگ مرمر کارارا، در آرامگاه قرار گرفته است که شمایل فردوسی را در حالت نشسته به تصویر کشیده است. در جای جای این آرامگاه بخش‌های مختلف شاهنامه با خطی خوش نوشته شده‌اند. گفتنی است پیکر شاعر معاصر نامی، مهدی اخوان ثالث نیز در محوطه آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شده‌است.
 
بازار رضا مشهد
گشت و گذار و خرید در بازارهای سنتی در شهرهای توریستی همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌‌است. در شهر مشهد نیز بازار رضا یکی از آن بازارهای سنتی قدیمی است که در ضلع شرقی خیابان امام رضا قرار گرفته است. بازار رضا اغلب محلی مملو از زائران و گردشگرانی است که معمولا به قصد خرید سوغات مشهد به آن مراجعه می‌کنند. مغازه‌های ریز و درشت بازار رضا معمولا در طبقه اول این مجموعه قرار دارند و در طبقه دوم نیز کارگاه‌های مختلفی نظیر کارگاه ساخت صنایع دستی، کارگاه فیروزه تراشی و کارگاه طلاسازی قرار گرفته‌اند.
 
پارک علمی پروفسور بازیما
یکی از متفاوت‌ترین مکان‌های تفریحی در کل ایران را می‌توان پارک علمی پرفسور بازیما دانست. در واقع این مجموعه اولین پارک موضوعی ساخته شده در ایران بشمار می‌رود. ایده اصلی پارک پروفسور بازیما آموزش جذاب مطالب علمی زیست‌شناسی، نجوم و زمین‌شناسی است. از این رو بازدید از این مکان می‌تواند برای علاقمندان به کشف عجایب علمی و همچنین کودکان باهوش و کنجکاو یک تفریح هیجان‌انگیز و در عین حال آموزشی باشد. بخش شبیه‌سازی پرواز، ماشین زمان، اتاق ربان صورتی و بازی با لیزر از بخش‌های جالب پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد هستند.
 
چه زمانی برای خرید ارزان بلیط هواپیما مشهد مناسب است؟
از آنجا که قیمت بلیط‌های هواپیما مشهد معمولا در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی با افزایش زیادی همراه است؛ توصیه می‌‌شود برای خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما مشهد سفر خود را به فصل‌های کم تردد مانند اوایل پاییز و زمستان موکول کنید زیرا به دلیل آب و هوای سرد و خشک مشهد، تقاضا برای سفر به مشهد در این زمان‌ها پایین‌تر است و بنابراین نرخ‌های بلیط هواپیما نیز کاهش می‌یابند.
برای خرید بلیط هواپیما مشهد سفرمارکت لازم است تا ابتدا مقایسه‌ای میان انواع پروازهای موجود در مسیر مشهد و شهر محل اقامتتان انجام دهید. بعلاوه لازم است تا با تعداد زیادی آژانس‌ هواپیمایی آشنا شوید که امکان خرید بلیط هواپیما در مسیر مشهد به سایر شهرها را برای شما فراهم می‌کنند. اگر این فرایند به نظر شما هم سخت و زمان‌بر است باید بگویم نگران نباشید سفرمارکت اینجا است تا لیست کاملی از پروازهای مشهد به همراه فهرستی از قیمت‌های شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی که امکان خرید از آن پروازها را برای شما میسر می‌کنند، در اختیار شما قرار دهد. بدین منظور کافی است به سایت سفرمارکت بروید تا بعد از انتخاب گزینه هواپیما در نوار ابزار سمت راست به بخش جستجوی بلیط هواپیما هدایت شوید. اکنون پس از وارد کردن نام شهر محل سکونت خود در بخش مبدا و نام شهر مشهد در بخش مقصد و همچنین مشخص کردن زمان رفت و برگشت خود، بر روی کلمه جستجو کلیک کنید تا بلافاصله فهرست کاملی از تمامی پروازهای موجود به همراه سایت‌هایی که امکان خرید بلیط لحظه آخری مشهد در آنها موجود است برای شما به نمایش در بیاید. گفتنی است در بخش جستجو می‌توانید با انتخاب پروازهای اکونومی یا اقتصادی و بیزنس نوع خدمات مورد نظر خود را نیز مشخص کنید. در نهایت با مقایسه قیمت‌ها و مشاهده خطوط هوایی مختلف از میان تعداد زیادی از پروازها در مسیر مورد نظر خود می‌توانید بهترین انتخاب را برای خرید بلیط هواپیما مشهد در سایت سفرمارکت داشته باشید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها