کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رزمایش بزرگ هوایی اسرائیل و آمریکا

27 دی 1400 ساعت 20:08


گروه بین الملل:  ارتش  اسرائیل مانور نظامی مشترکی با ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده برگزار کرده است. هدف از این رزمایش مشترک مقابله با تهدیدات و همچنین افزایش توان حمله به اهداف دشمن یاد شده است.
رزمایش نیروی هوایی ارتش اسرائیل با نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا  با عنوان "شاهین صحرا" اجرا شد.  محل اجرای این رزمایش، مناطق جنوبی اسرائیل و برفراز صحرای نگب بوده است.
 رزمایش "صحرای شاهین" پس از پیوستن اسرائیل به حوزه فعالیت سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه) صورت می‌گیرد. اسرائیل سال گذشته رسما به حوزه سنتکام پیوست.پیش از آن، ارتش اسرائیل با فرماندهی آمریکا در اروپا فعالیت می‌کرد. آمریکا نگران آن بود که پیوستن اسرائیل به سنتکام بر همکاری کشورهای عربی با این فرماندهی تاثیری منفی بر جای نهد.بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ارتش اسرائیل، خلبانان اسرائیلی با جنگنده‌های اف-۱۶ از واحد اسکاداران ۱۱۹ ارتش این کشور و همچنین هواپیماهای "گالف استریم جی۵۵۰" که در زمینه گردآوری اطلاعات امنیتی فعالیت می‌کنند، در این رزمایش شرکت داشته‌اند.از سوی سنتکام نیز خلبانان نیروهای هوایی آمریکا از اسکادران ۵۵ با هواپیماهای اف-۱۶ و همچنین با بالگردهای نظامی در این رزمایش مشارکت نموده‌اند.ارتش اسرائیل درباره رزمایش "شاهین صحرا" گفته است: «این رزمایش گامی مهم در راستای تقویت راهبردی و بین‌المللی بین نیروهای هوایی اسرائیل و آمریکا بوده و بر آمادگی ارتش اسرائیل می‌افزاید.»


 


کد مطلب: 316492

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/316492/رزمایش-بزرگ-هوایی-اسرائیل-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir