کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش بی سابقه نرخ رشد جمعیت در چین

27 دی 1400 ساعت 20:13


گروه بین الملل: نرخ زاد و ولد در چین به نازل‌ترین سطح خود از سال ۱۹۴۹ رسیده است. موضوعی که باعث نگرانی مسئولان جمهوری خلق چین شده است. از سوی دیگر گفته می‌شود که جمعیت چین سریع‌تر از آنچه گمان می‌رفت، در حال پیر شدن است.نرخ زاد و ولد در چین در سال ۲۰۲۱ به ۷،۵۲ تولد در ۱۰۰۰ نفر جمعیت رسیده است و از این منظر، این رکوردی جدید در روند کاهش نرخ رشد جمعیت در آن کشور به شمار می‌آید.
اداره آمار ملی چین  اعلام کرد که نرخ زاد و ولد در چین در سال ۲۰۲۱ به نازل‌ترین سطح خود از زمان تاسیس جمهوری خلق چین (۱۹۴۹) رسیده است.نرخ زاد و ولد در چین در سال ۲۰۲۰ حدود ۸،۵۲ تولد در یک هزار نفر جمعیت بود. کاهش نرخ زاد و ولد به رغم تصمیم دولت برای پایان دادن به سیاست "تک فرزندی" در آن کشور روی می‌دهد.
در سال ۲۰۱۶ رسما دولت چین از پایان سیاست "تک فرزندی" سخن گفته بود. اما پیش‌بینی دولت این کشور درباره افزایش نرخ رشد جمعیت متحقق نشد. گفته می‌شود بالا بودن هزینه زندگی در چین عملا از تمایل فرزند‌آوری خانواده‌ها در آن کشور کاسته است. کاهش نرخ زاد و ولد در چین باعث کاهش نرخ رشد جمعیت در آن کشور شده است. بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی اداره آمار ملی چین، نرخ رشد جمعیت در این کشور منهای احتساب شمار مهاجران، به ۳۴ هزارم درصد رسیده است.همین منبع خبری اعلام کرده است که این نرخ نازل‌ترین نرخ رشد جمعیت این کشور از سال ۱۹۶۰ به این سو است. از سوی دیگر، گفته می‌شود که جمعیت چین سریع‌تر از گمان مسئولان این کشور در حال پیر شدن است.

 


کد مطلب: 316493

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/316493/کاهش-بی-سابقه-نرخ-رشد-جمعیت-چین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir