به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۳۱۶۵۰۱

امارات: حمله حوثی‌ها بدون مجازات نمی‌ماند

گروه بین الملل: امارات متحده عربی حمله شبه‌نظامیان حوثی یمن را که به انفجار سه تانکر سوخت در منطقه صنعتی "مصفح" در جنوب غربی شهر ابوظبی و انفجاری در محدوده ساخت‌وساز فرودگاه ابوظبی انجامید، به‌شدت محکوم کرد.
امارات: حمله حوثی‌ها بدون مجازات نمی‌ماند
وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به "مناطق و تأسیسات غیر نظامی در خاک امارات بدون مجازات نخواهد ماند".به گزارش دویچه وله،شبه‌نظامیان حوثی یمن دوشنبه ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) دست به این حمله زده و سپس در بیانیه‌ای اعلام کردند که این تهاجم را با استفاده از پهپاد انجام داده‌اند.
پلیس امارات نیز تأیید کرده که در تحقیقات اولیه قطعات کوچکی را که احتمالا مربوط به پهپاد است،  پیدا کرده است.
سه نفر در این حمله کشته و شش نفر زخمی‌شده‌اند. یک نفر از کشته‌شدگان پاکستانی و دو نفر دیگر هندی بوده‌اند.عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات این حمله را "ناقض قوانین بین‌المللی و انسانی" خواند.
او تصریح کرد: «شبه‌نظامیان حوثی به اقدامات بدون مانع ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند در منطقه تروریسم و آشوب را اشاعه دهند.»انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات نیز در توییتی نوشت: «فرجام این اقدامات نابودی و شکست است.»امارات این حملات را "تجاوز جدید حوثی‌ها" خوانده است. شبه‌نظامیان حوثی اخیرا یک کشتی را با پرچم امارات در دریای سرخ توقیف کردند.

امارات که از اعضای این ائتلاف نظامی است نیروهای محلی در یمن را آموزش داده و مسلح کرده و اخیرا به جنگ علیه حوثی‌های یمن در مأرب و شبوه پیوسته است.حملات جدید حوثی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که مذاکرات اتمی بین جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی هنوز به نتیجه نرسیده و آمریکا در تلاش است تا با رسیدن به نتیجه‌ای قابل قبول توافق اتمی با ایران را احیا کند.در همین حال تلاش‌های منطقه‌ای برای تنش‌زدایی با جمهوری اسلامی نیز ادامه دارد. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها