به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۳۱۶۵۵۴

درخواست کمک ۴۸ میلیاردی از وزیر كار

درخواست کمک ۴۸ میلیاردی از وزیر كار
گروه سیاسی:  ۸۳ روز قبل علی فروغی، مدیر شبکه سه سیما در نامه‌ای به حجت الله عبدالملکی، وزیر کار درخواست کمک ۴۸ میلیارد تومانی برای ساخت مسابقه میدون را مطرح کرده است. مسابقه‌ای که عبدالملکی داوری فصل دوم آن را برعهده داشت. اما حالا انتشار این نامه پس از حدود سه ماه از صدور آن، در فضای مجازی حاشیه ساز شده است.
 فروغی در این نامه توضیح داده است که هزینه ساخت ۷۸۰ قسمت این مسابقه برای ۳۰ استان کشور، ۴۸ میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان برآورد شده است. او سپس از عبدالملکی خواسته که وزارت کار با عقد قراردادی در اجرای این طرح و برنامه مشارکت کند.در پاسخ نیز، عبدالملکی با کمک ۶ میلیارد تومانی برای ساخت این برنامه موافقت کرده است.او به زیر مجموعه خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرده که برای عدم تاخیر در ضبط برنامه فرایند‌های اداری و مالی با سرعت انجام شود.  عبدالملکی همچنین ساخت برنامه میدون را فرصتی برای تبیین برنامه‌های اشتغال، پشتیبانی از کارآفرینان و شناسایی آنان عنوان کرده است.
مسابقه میدون یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است که تاکنون دو فصل از آن توسط شبکه سه سیما منتشر شده است و قرار است با حمایت وزارت کار فصل سوم آن تهیه و روی آنتن برود. در فصل دوم این مسابقه حجت الله عبدالملکی، علیرضا یونچی، مینا مهرنوش، حسین مصطفی زاده، امیرحسین اسدی و  محمدامین حاج کاظمیان به عنوان داور حضور داشتند.
عبدالملکی در حالی مشارکت در ساخت مسابقه میدون را در راستای توسعه کارآفرینی در ایران می‌داند، که  هفته‌های اخیر بار دیگر ایجاد شغل با یک میلیون تومان را مطرح کرده بود. او گفته بود که عدم آموزش مشکل اصلی کارآفرینی و ایجاد کسب و کار با سرمایه اندک است.اما در مقابل گروهی از اقتصاددانان هفته گذشته و در گفتگو با فرارو، ایده وزیر کار برای توسعه کارآفرینی با یک میلیون تومان را رد کرده بودند. آن‌ها گفته بودند که ایده عبدالملکی مبنای علمی ندارد و طرح‌های اشتغال‌زا باید براساس برنامه‌های مدون و با توجه به الزامات و اصول علم اقتصاد و با نگاه توسعه گرا ارائه شوند.کارشناسان اقتصادی معتقدند که پیشران کارآفرینی، برنامه‌های توسعه‌ای جامع و همگرایی ملی و ایجاد زیرساخت‌هایی همچون بهبود قوانین حمایتی، فضای سیاسی و اقتصادی منسجم، با ثبات و پشتیبان و روابط خارجی باز است.حالا هم آن‌ها می‌گویند که با برنامه و نمایش میدون نمی‌توان کارآفرینی، توسعه و اشتغال ایجاد کرد.

 
برچسب ها: وزیر کار

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۱۵:۰۷
پول مردم در جیب مفت خورها (381711)
داروش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۱۸:۴۷
بدبختی ۸۴ میلیون جمعیت ایران اینکه تصمیم گیر هاش که وزیران و نماینده ها هستندهیچ تخصصی و شناختی از وضعیت زندگی وکار و معیشت مردم ندارند . (381720)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها