به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۳۱۶۶۵۸

اکچویتور چیست؟

گروه کسب و کار: محرک بخشی از یک دستگاه یا ماشین است که به آن کمک می‌کند تا با تبدیل انرژی، اغلب الکتریکی، هوا یا هیدرولیک، به نیروی مکانیکی، به حرکات فیزیکی دست یابد. به عبارت ساده، این جزء در هر ماشینی است که حرکت را امکان پذیر می‌کند.
اکچویتور چیست؟
گاهی اوقات برای پاسخ به این سوال که یک اکچویتور چه کاری انجام می‌دهد، این فرآیند با عملکرد بدن انسان مقایسه می‌شود. مانند ماهیچه‌‌های بدن که انرژی را قادر می‌سازد تا به نوعی حرکت مانند حرکت دست‌‌ها یا پاها تبدیل شود، محرک‌‌ها در یک ماشین برای انجام یک عمل مکانیکی کار می‌‌کنند. عملگرها تقریباً در همه ماشین‌‌های اطراف ما وجود دارند، از سیستم‌‌های کنترل دسترسی الکترونیکی ساده، لرزاننده تلفن همراه و لوازم خانگی شما گرفته تا وسایل نقلیه، دستگاه‌های صنعتی و روبات‌ها. نمونه‌های رایج محرک‌‌ها شامل موتورهای الکتریکی، موتورهای پله ‌ای، جک‌ اسکروها، محرک‌‌های عضلانی الکتریکی در روبات‌‌ها و... است.
 
محرک خطی چگونه کار می‌کند؟
در تعریف ساده، محرک وسیله ای است که انرژی را که ممکن است الکتریکی، هیدرولیک، پنوماتیک و غیره باشد، به گونه ای به مکانیکی تبدیل می‌کند که بتوان آن را کنترل کرد. کمیت و ماهیت ورودی به نوع انرژی مورد تبدیل و عملکرد محرک بستگی دارد. محرک‌های الکتریکی و پیزوالکتریک بر روی ورودی جریان یا ولتاژ الکتریکی، برای محرک‌های هیدرولیک، مایع تراکم ناپذیر آن، و برای محرک‌های پنوماتیک، ورودی هوا کار می‌کنند. خروجی همیشه انرژی مکانیکی است. بر خلاف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، عملگرها چیزی نیستند که هر روز در رسانه‌ها درباره آن بخوانید. اما واقعیت این است که نقش مهمی در دنیای مدرن ایفا می‌کند. به عنوان مثال، در سیستم‌های مکاترونیک صنعتی، آنها مسئول اطمینان از وسیله ای مانند بازوی روباتیک هستند که قادر به حرکت در هنگام ارائه ورودی الکتریکی است. خودروی شما از محرک‌‌ها در سیستم کنترل موتور برای تنظیم فلاپ‌های هوا برای گشتاور و بهینه‌ سازی قدرت، سرعت دور آرام و مدیریت سوخت برای احتراق ایده‌ آل استفاده می‌کند.

شیر پروانه ای چیست؟
شیر پروانه ای مکانیزمی است که جریان مواد را در قطر لوله‌های بزرگ با چرخش یک چهارم چرخش دیسک تنظیم می‌کند. یک میله از مرکز یک دیسک تغذیه می‌کند و این میله به یک محرک متصل است که حرکت دیسک را کنترل می‌کند. موقعیت دیسک موازی یا عمود بر جریان رسانه است. شیر پروانه ای با شیرهای دیگر متفاوت است زیرا دیسک همیشه در جریان است و باعث تغییر فشار برای هر موقعیتی از شیر می‌شود. سیستم‌های صوتی بر روی دریچه‌های قابل اعتماد متکی هستند. انتخاب شیر کنترل پروانه ما از دریچه‌های دیسکی با اندازه مناسب برای کاربردهای مختلف و مطابق با استانداردهای صنعت ساخته شده است. با مراجعه به صفحه محصولات وبسایت ای شاپ صنعت، بهترین شیر پروانه ای را برای عملیات خاص خود بیابید.



چرا به آن شیر پروانه ای می‌گویند؟
برخی از شیرها به دلیل شکلشان مانند شیر توپی، شیر گلوب، شیر سوزنی و غیره نامگذاری می‌شوند. شیرهای دیگر به دلیل حرکت و عملکرد آنها نامگذاری می‌شوند - شیر دروازه، شیر پلاگین، شیر پینچ، شیر حیات، شیر کشویی و غیره. کنترل پروانه ای دریچه نیز به دلیل حرکتی که انجام می‌دهد نامگذاری شده است. دریچه پروانه ای نام خود را از نحوه حرکت شبیه بال برای پرواز گرفته است. میله شبیه به بدن پروانه است، در حالی که دیسک مانند بال پروانه حرکت می‌کند. حرکت دریچه پروانه ای شبیه حرکت پروانه ای است که با بال‌های بالا و پایین با حرکت 90 درجه فرود آمده است.

شیر پروانه ای برای چه مواردی استفاده می‌شود؟
یک شیر پروانه ای جریان را با راه اندازی، کند کردن یا متوقف کردن رسانه تنظیم می‌کند. دیسک با چرخش کم گشتاور 90 درجه باز و بسته می‌شود و برای هر برنامه سازگاری کار می‌کند. به دلیل هزینه کمتر و وزن سبک تر، شیر پروانه ای اغلب نسبت به انواع دیگر شیرها ترجیح داده می‌شود. برای برخی از فرآیندها، دماهای شدید و خوردگی عواملی هستند که به راحتی آب بندی شیر را به خطر می‌اندازند. شیر پروانه ای در برابر سرمای شدید یا گرمای شدید مقاومت می‌کند. این بدان معنی است که مهر و موم یکپارچگی خود را حفظ می‌کند که برای کاربردهای پرمخاطره مانند تولید انرژی و فرآوری نفت بسیار مهم است (زیرا یک نشت می‌تواند امنیت عمومی یا محیط زیست را تهدید کند).
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها