به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۳۱۶۷۱۹

کره‌شمالی برنامه‌های هسته‌ای را از سر می‌گیرد

گروه بین الملل: رسانه دولتی پیونگ‌یانگ امروز (پنج‌شنبه) گزارش داد، کره‌شمالی تدابیر دفاعی خود را در برابر ایالات متحده تقویت خواهد کرد و "همه فعالیت‌های موقتاً تعلیق شده" را از سر خواهد گرفت.
کره‌شمالی برنامه‌های هسته‌ای  را از سر می‌گیرد
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، احتمالا "فعالیت‌های تعلیق‌شده" اشاره‌ به توقف خودخواسته آزمایش تسلیحات موشکی و موشک‌های دوربرد کره‌شمالی دارد.تنش‌ها بر سر موشک‌پراکنی‌های اخیر کره‌شمالی شدت گرفته است. آمریکا خواستار تحریم‌های جدید شده و گمانی‌زنی درباره بازگشت به دوره‌ای که به تهدیدهای "آتش و خشم" در سال ۲۰۱۷ شناخته می‌شد، قوت گرفته است.
«آژانس خبری مرکزی کره» موسوم به کی‌سی‌ان‌ای که رسانه دولتی کره‌شمالی به شمار می‌رود، امروز گزارش داد که کیم جونگ اون روز چهارشنبه ریاست جلسه دفتر سیاسی قدرتمند حزب حاکم کارگران را بر عهده داشت و درباره "مسائل سیاسی مهم" از جمله اقدامات متقابل بر سر سیاست "خصمانه" آمریکا صحبت کرد.کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد: دفتر سیاسی، دستور بازنگری در اقدامات اعتمادسازی و بررسی سریع موضوع از سرگیری کلیه فعالیت‌های موقتاً تعلیق‌شده را صادر کرد و در عین حال خواستار تقویت فوری ابزارهای فیزیکی قوی‌تر شد. به نظر می‌رسد این تصمیم گامی در راستای اظهارات سال ۲۰۱۹ رهبر کره‌شمالی باشد که گفته بود دیگر به توقف آزمایش کلاهک‌های هسته‌ای و موشک‌های قاره‌پیمای بالستیک پایبند نیست، چرا که پیش از آن ایالات متحده هیچ پاسخی به درخواست‌های آن برای گرفتن امتیاز در ازای گشایش دوباره مذاکرات نداده بود.

در گزارش رسانه دولتی کره‌شمالی با اشاره به مانورهای نظامی آمریکا-کره‌جنوبی، توسعه تسلیحات استراتژیک آمریکا در این منطقه و اجرای تحریم‌های مستقل و مربوط به سازمان ملل آمده است: خصومت و تهدیدهای واشنگتن به سطح خطرناکی رسیده است. دفتر سیاسی اینطور نتیجه گرفت که ما باید برای رویارویی درازمدت با امپریالیست‌های آمریکا آمادگی کامل‌تری داشته باشیم.
هشدار کره‌شمالی ساعاتی پیش از آن مطرح می‌شود که قرار است شورای امنیت سازمان ملل امروز نشستی غیرعلنی برای بررسی موشک‌پراکنی کره‌شمالی انجام دهد و این جلسه به درخواست ایالات متحده و دیگر کشورهاست.
وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید هنوز واکنشی به این گزارش نداشته‌اند. همچنین جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه خود که به مناسبت اولین سال روی کار آمدنش بود، هیچ اشاره‌ای به کره‌شمالی نداشت.  
روز دوشنبه، کره‌شمالی چهارمین آزمایش موشکی خود در سال میلادی جدید را انجام داد و پیش از آن هم دو موشک "مافوق‌ صوت" با قابلیت حرکت و مانورپذیری بالا را در کارنامه‌اش ثبت کرده و قبل از آن هم یک موشک با سامانه موشکی از روی خط‌ راه‌آهن شلیک کرد. سرعت بالا و غیرعادی این تحرکات پی در پی کره‌شمالی، انتقادات آمریکا و موج جدیدی از تحریم‌های سازمان ملل را در پی داشته و پیونگ‌یانگ به انجام اقدامات قوی‌تر تهدید کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها